Welke babyfoon??

Wij zijn opzoek naar een babyfoon welke ook buiten een goed bereik heeft.

Zelf hadden we een avent, maar deze had buiten een heel beperkt bereik, erg vervelend.

Wanneer ik met onze oudste dochter even in de poort aan spelen was, hadden we steeds geen bereik.

Met oog op komst van de kleine willen we er een aanschaffen met een goed bereik, maar welke?

Wij hebben een Babyfoon Alecto DBX-88.

Welke babyfoon van Avent hebben jullie nu? Wij hebben ook een Avent en die werkt juist super als ik buiten ben. Gebruik hem nog steeds regelmatig.

@Kwakje wrote:

Wij ook, is echt perfect :thumbup:

@Soleil wrote:

@Kwakje wrote:

Wij ook, is echt perfect :thumbup:

Wij ook al 6 jaar en nu voor de 2e…geweldig ding is het.

Wij hebben die met het digitale scherm waarop je ook nog eens kan zien hoe warm het op de babykamer is, is echt handig.

En voor bij opa en oma de wat simpelere versie van alecto de DBX 33…werkt ook super goed.

Ja die hebben wij ook Nikitia, met schermpje enzo.

Wij hebben ook een Alecto, maar dan de 85 gezien die een stuk goedkoper was :slight_smile: Volgens de beschrijving heeft hij binnen 50m bereik en buiten 300.

alecto dbx 88!

@Kwakje wrote:

deze heb ik ook…superding!!!

@miqui wrote:

@Kwakje wrote:

wij ehbben wel een alecto, maar zijn verre van tevreden. We kunnen amper twee huizen verderop, zelfs al staat de babyfoon bij een open raam. Voor binnen is het prima.

En… daarbij de tweede babyfoon al, de eerste was na ee half jaar het opladersysteem al kapot, en kon de babyfoon alleen in het stopcontact gebruikt worden.

Bij de tweede idem, ze zijn goed ingedekt bij alecto, want je krijgt geen garantie!

Wij hebben dbx 82 alecto

Zijn erg tevreden

Hij heeft op papier 3 km berijk

@konijn wrote:

@miqui wrote:
@Kwakje wrote:

wij ehbben wel een alecto, maar zijn verre van tevreden. We kunnen amper twee huizen verderop, zelfs al staat de babyfoon bij een open raam. Voor binnen is het prima.

En… daarbij de tweede babyfoon al, de eerste was na ee half jaar het opladersysteem al kapot, en kon de babyfoon alleen in het stopcontact gebruikt worden.

Bij de tweede idem, ze zijn goed ingedekt bij alecto, want je krijgt geen garantie!

welke alecto heb je? ze zijn ook niet allemaal goed! ik heb de 33 gehad… die is waardeloos… maar de 88 deed het hier echt perfect !

@konijn wrote:

@miqui wrote:
@Kwakje wrote:

Hier precies hetzelfde! Had eerst de 88, nadat de lader kapot ging en er dus geen garantie was de 85 gekocht. Die begaf het ook weer na 2 jaar… Heb er gelukkig geen meer nodig, maar zou ze ook nooit meer kopen.

@konijn wrote:

@miqui wrote:
@Kwakje wrote:

Apart want hier kunnen wij echt drie huizen verder met babyfoon (hebben het pas nog uitgeprobeerd). Geen problemen gehad.

Wij hadden veel problemen met onze avent. Terwijl mijn buurvrouw van 2 huizen verderop, met hetzelfde type gewoon bij mij op visite kwam terwijl de jongste op bed lag en ze gewoon de babyfoon bij zich had.

Denk dat je het gewoon getroffen moet hebben, maar ik ga ook niet meer voor een avent. Lees dus even mee met de tips die andere mama’s geven.

hier een alecto, ben zeer tevreden, goed bereik, tot een huis of 5 verderop

Ik denk dat het ook ligt aan het soort huis waar je in woont.

Wij woonden in een huis met veel betonnen muren en vloeren en bij de buren net zo en het huis was alleen geschakeld met de berging beneden.

Zo`n babyfoon moet dus door die betonnen muren heen en dat wil dus niet altijd.

Nu woon ik in een huis met alleen betonnen muren tussen de buren en mij dus dat scheelt heel erg in bereik.

Daar zijn ze ook op getest hé…zonder echte opstakels ertussen, 300m kan wel maar dan wel in open veld :wink:

Wij hebben een alecto dbx-99 en een dbx-88. Ik vind de 99 de beste, maar de 88 ook nog steeds prima. Wij kunnen bij de buren die een rijtje achter ons en 6 naar de zijkant wonen op bezoek en dan moeten we m wel bij het raam zetten en als we voorom gaan valt i wel weg en moeten we ff in de achtertuin gaan staan voor verbinding, maar als i die dan heeft doet hij het prima. In ons eigen rijtje kunnen we zonder problemen naar 5 huizen verderop. Ik vind het echt prima babyfoons, maar mn buren die de 88 ook hadden hebben ook veel problemen met opladen en de batt gehad. Merk zelf ook dat de batterij in de 99 langer meegaat, ondanks dat die babyfoon ouder is. Heb een keer de bat omgewisseld om te kijken of er in de 88 slechtere bat zaten, maar toen deed die het ook korter, dus dat was het niet.

Ik zou dus voor de alecto dbx-99 gaan, heeft ook temp meter, terugspreekfunctie (makkelijk nu ze groter worden, als we weg zijn kunnen we zeggen dat we er aan komen) en nog meer dingetjes, wat de 88 ook allemaal heeft.

Je hebt al een babyfoon van Avent en die werkt binnenshuis waarschijnlijk prima.

Je zou voor buitenshuis ook eens een portofoon (walky talky) kunnen overwegen met babyfoon functie ipv een babyfoon.

Een portofoon is er meer op gericht om goede verbinding te hebben op lange afstand en je hebt er goede bij die ook een babyfoon functie hebben.