Hallo,
De laatste avondfles bestaat hier uit 200 ml. water, bijna 7 volle scheppen Nutrilon én 2 scheppen Rijstebloem.
Wie weet welke Avent-speen ik hiervoor moet gebruiken? Avent speen nr.2 werkt niet.
Groetjes,
speen 3
of een 3 standen speen
Maar is het niet zo dat bij de Avent-spenen de gaatjes niet groter zijn bij een volgende speen? Dus ik bedoel, dan zal de dikke pap met speen 3 toch ook niet gaan lukken?
En hoe werkt eigenlijk een 3-standenspeen? Kun je dan tijdens de flesgeven van stand veranderen? Of moet je dan de hele fles weer ‘uitelkaar schroeven’…
Nou ik neem toch aan dat speen 3 groter is dan speen 2.
Gat moet groter zijn hoor.
En 3 standen speen zitten gewoon 3 standen op 1 speen.
Dus onder het drinken zou je hem kunnen veranderen.
want niet nodig is trouwens met een papfles.
Maar ik zou gewoon voor speen 3 gaan.
3 standenspeen heeft namelijk geen gaatjes maar een streepje, niet alle kindjes kunnen daaruit drinken ( zoals mijn dochter )
Ik deed fles met rijstebloem met een 3 speen.
Hier fles met rijstebloem gewoon op speen 2
Hier vanaf de bambix de 3 standenspeen gebruikt.
Rijstebloem heb ik nooit gegeven.
Ik heb altijd de 3-standenspeen gebruikt. Ging hartstikke goed.
Gebruik ik nu nog voor de Bambix pap.
@romata wrote:
Nou ik neem toch aan dat speen 3 groter is dan speen 2.
Gat moet groter zijn hoor.
En 3 standen speen zitten gewoon 3 standen op 1 speen.
Dus onder het drinken zou je hem kunnen veranderen.
want niet nodig is trouwens met een papfles.
Maar ik zou gewoon voor speen 3 gaan.
3 standenspeen heeft namelijk geen gaatjes maar een streepje, niet alle kindjes kunnen daaruit drinken ( zoals mijn dochter )
Bij Avent heeft speen 1, 1 gaatje. Speen 2,2 gaatjes en speen 3 dus 3 gaatjes, de gaatjes zijn dus niet groter…dus met pap blijft het probleem dat het niet door de gaatjes komt…
Wij zijn sinds dit weekend begonnen met rijstebloem en heb daarvoor een 3 standenspeen van Avent-gekocht. Volgens mij werkt dat niet wanneer de vloeistof dikker is (we hebben er maar 1 schepje in btw), op stand 1 golft het eruit! Ze had de fles met 5 minuten leeg :shock: Ik heb nu een gaatje van de 2 speen groter gemaakt, dat werkt veel beter!
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en ben overgegaan op de 1,2,3 speen van Difrax voor de grote s fles. Nou heb ik ook een s fles, maar de speen past ook op mijn avent fles. Hier ging de 3 standen speen van Avent ook veels te snel . Misschien dus een suggestie om over te gaan op difrax. Voor de gewone voedingen met Nutriton gebruik ik de gewone avent 3 speen dat lukt wel gewoon.
herkenbaar, met de rijstebloem ging het veel te snel met de I II III speen. gelukkig kon ik al snel overstappen op bambix, en dat gaat perfect met de 3 standenspeen. gewone melk krijgt ze nog met de 3-speen, nummer 4 gaat ook te hard, klopt niet veel van het schema van avent