Wij zijn ons aan het orienteren op een autostoel voor Stuart (stoel vanaf 9kg). Hij is bijna 9 maanden/9 kilo en begint te groot te worden voor de maxi-cosi cabrio.
We hebben alle testen doorgelezen maar daar worden we niet zoveel wijzer van.
De Kiddy Infinity Pro en de Cybex Pallas/Juno komen als beste uit de test, daarna Romer King plus en Maxi cosi Tobi.
Nu neig ik heel erg naar de Maxi Cosi Tobi maar ik lees daar hele negatieve gebruikersreviews over maar die gaan allemaal wel over modellen vóór 2011. De kritiekpunt is het blokeren van het gordelsysteem (de lengte) en dat kindjes erg eenvoudig onder de schoudergordeltjes uit kunnen murwen.
Dus ik vroeg mij af welke autostoel hebben jullie en wat is jullie ervaring? Vooral wat betreft de Tobi (liefst model na 2011).
Wij hebben een Tobi, model 2010 (heb met MC gebeld over het verschil tussen 10 en 11 en dat is er technisch niet. Alleen andere kleuren. Verbeteringen daarna weet ik niet). Nooit problemen gehad met gordels (bedoel je dat de autogordels te kort zijn?) en onder bandjes uit wurmen. Hoogte bovenkant instellen op schouderhoogte en goed strak aantrekken. Zit een indicator op. Heb me er vaak over verbaasd hoe los mensen hun kind in een stoel, mn gewone MC, doen!! Als hij strak vast zit kan ze er in geen mogelijkheid onder uit komen.
Zou zo weer een Tobi kopen. Mijn ouders hebben een Priori en die vind ik echt minder. Ik heb er trouwens wel meteen een badstof hoes bijgekocht ivm knoeien en spugen. Is wel aan te raden!
@Noor82 wrote:
(bedoel je dat de autogordels te kort zijn?)
Wat ik lees zijn 2 problemen.
- autogordelsysteem (schouder) blokkeert waardoor gordels moeilijk te verstellen (strakker te trekken, dus de lengte) zijn.
- kinderen kunnen zich heel makkelijk onder de schoudergordels uit murwen waardoor ze dus los enkel in de heupgordel komen te zitten
Op 2 staat m’n reactie hierboven. Wb punt 1 moet je erop letten dat je het stuk wat tussen de benen zit goed plat naar voren duwt, dan kun je de schouderbanden heel makkelijk losser trekken.
Twee problemen die je trouwens als je de gebruiksaanwijzing goed doorleest nooit zal hebben
Wij zijn dus ook aan het kijken voor een autostoel (zie het topic Lief! autostoel). Veel mensen zeggen inderdaad gauw maxi-cosi Tobi, dus ben er de hele middag al over aan het rondsurfen. En inderdaad, wat je zegt over de gordels. Heeel internet regent het vol met de gordel-klachten over de maxi-cosi Tobi. Kijk alleen maar op http://www.kieskeurig.nl/autostoeltje/maxi-cosi/tobi/reviews/891114/
Wij hebben een Tobi, van voor 2011. En bij ons blokkeren de gordels inderdaad…hoe ver dat andere ding ook naar voren zit maakt daarbij geen verschil. Helaas… Maar ze komt echt niet met haar armen onder de gordels uit…behalve als ze te los zitten. Maar ik heb dan ook geen Houdinikind, volgens mij, dat scheelt natuurlijk ook.
Hmm een vriendin van me vertelt net dat zij ook de Tobi heeft voor haar 1,5 jaar ouder dochter, en die klimt dus ook wel degelijk uit de stoel (al rijdend) :shock: Inderdaad vanwege die gordels waar ze zich onderuit murwen ook al staan ze goed ingesteld.
@Noor82 wrote:
Op 2 staat m’n reactie hierboven. Wb punt 1 moet je erop letten dat je het stuk wat tussen de benen zit goed plat naar voren duwt, dan kun je de schouderbanden heel makkelijk losser trekken.
Twee problemen die je trouwens als je de gebruiksaanwijzing goed doorleest nooit zal hebben
Zeg nooit nooit; deze stoeltjes staan erom bekend, lijkt me niet dat geen enkele ouder de gebruiksaanwijzing lees; wij lazen het wel en mijn man is het type van check, check, dubbelcheck. Onze jongste wurmde zich er destijds ook uit. Echt leuk als je alleen met 2 kids in de auto zit en de jongste klimt ineens naast je op de bijrijdersstoel :shock:
Die stoel hebben we weggedaan en een Romer King gekocht. Nooit meer dat probleem gehad. Ook in onze vriendenkring kwam het gordelprobleem regelmatig voor met de MC Tobi
Ik krijg de gordel gewoon goed strak vast bij zoonlief.
En wij hebben ook de MC-Tobi.
Je hoort er de verschillende verhalen over.
Hier ook een romer king plus en ik kan echt geen dingen bedenken die niet goed zijn. We hebben ons laten informeren bij de winkel, en zij zeiden juist dat romer beter was dan de maxi,s. ze heeft toen beide laten zien en hoe ze werkten en voor ons was de keuze toen niet moeilijk meer.
Wij hadden voor Tycho ook een Tobi. Fijne stoel. Alleen wel problemen gehad met gordels maar dat is kosteloos gerepareerd door MC.
Wij wilden eerst ook een Romer kopen, maar bij ons gaven ze het advies: Laat je kind in de stoelen zitten en kijk waar hij/zij het beste in zit. Dat was in ons geval in de MC.
Dus laat je niet leiden door verhalen van anderen. Kijk wat het beste bij jouw kind aansluit en waar jullie het beste gevoel over hebben. Succes met de aankoop.
wij hebben een recaro autostoel, en die bevalt geweldig…is een zeer goed merk. ze maken autostoelen ik bedoel grote autostoelen voor sportauto s etc. en ook hele degelijk kinder autostoelen het binnendeel kan er na verloop van tijd uit waardoor de stoel groter wordt, hij is dus ook geschikt als stoel verhoger op termijn.
wat ons vooral opvalt is dat eefke er zo heerlijk relaxed in zit, veel lekkerder dan in haar oude römer ( ook geen slecht merk maar na deze ervaring haalt hij t voor ons niet bij de recaro!)
Wij hebben voor beide kids een romer king plus en ben er heel erg tevreden over! Hele fijne stoel, vinden wij het.
@Tammy wrote:
Wij hebben voor beide kids een romer king plus en ben er heel erg tevreden over! Hele fijne stoel, vinden wij het.
en de veiligste :thumbup:
Bij de babydump is de maxi-cosi priori in de aanbieding
Wij hadden op een gegeven moment 3 Tobi’s op de achterbank staan. Ik heb er nooit problemen mee gehad, ik vond het juist een hele fijne stoel.
Vooral dat de gordels uit elkaar blijven staan, erg handig als je een baby/dreumes in de middelste stoel moet tillen.
Wij hadden voor Pete eind 2008 gehaald en voor Luc en Stan begin 2010, dus allemaal modellen voor 2011 en met alledrie stoelen geen gordelproblemen gehad. Je moet er inderdaad op letten dat het gordelpunt goed naar beneden gedrukt is en dat je van voren gezien aan de gordel trekt, dus niet scheef.
Als je de rugleuning op goede hoogte hebt en de gordels goed aantrekt dan kunnen de meeste kindjes niet eruit klimmen. Ik kan me wel voorstellen dan smal gebouwde kindjes dat misschien wel kunnen. Volgens mij hebben al onze kids wel eens een poging gedaan, maar verder dan dat ze hun schouders eruit kregen (en dan zat het gordelpunt dus nog wel vast) kwamen ze niet. Toen hebben we ze streng toegesproken, dat het niet mag van de politie.