Welke autostoel

Hoi,

Onze kleine bink is bijna 9 maanden en kan al goed zitten, dus we hebben een nieuwe autostoel nodig.

Voor Jesse heb ik de maxicosi Tobi (die goed bevalt), maar nu hoorde ik van iemand dat de Priori (ook van MC) meer in een ligstand kan dan de Tobi.

Wie kan mij helpen om de juiste stoel uit te zoeken?

Maandag is het mamamaandag bij Prenatal en krijg je 15% korting op autostoelen, dus misschien dat ik maandag al een stoel ga halen!

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes,

Willy

Als jullie auto isofix bevstiging heeft, dan zou ik gaan voor een autostoel die dat ook heeft…Wij hebben de Romer King plus isofix…Zéér veilig wangt stoel zit aan het chassie vd auto vast…En hij is heerlijk/makkelijk in gebruik! er zit wel een ligstand op, maar dat is meer een achterover gekantelde zit stand zeg maar,

wij hebben eerste de priori gehad en die hebben we weg gedaan omdat het steeds zo gewurg is met de gordels die onder het kont of zo zit :? toen hebben we de tobi gehaald en die is super we hebben hem van de eerste gebruikt en straks voor de 2e wel hebben we andere bekleding besteld zodat we straks 2 de zelfde soorten bekleding op de autostoelen hebben geen rock and roll.

hier bevalt de tobi super en gaat gewoon nog een ronde mee :thumbup:

Het punt is dat Jesse nog in de Tobi zit, dus ik heb een nieuwe nodig.

Auto heeft wel isofix, maar ik vind het belachelijk om een dure stang te kopen die maar 1 stoel meekan (MC heeft er trouwens nu wel een die zowel op de maxicosi kan als op de vervolgstoel, maar dit terzijde).

Zag trouwens ook dat ik bij de Prenatal geen echte korting op de stoel krijg, maar 15% van de aankoopwaarde aan tegoedbonnen krijg… :think: . Mmmm, heb liever gewoon korting op de stoel, dus ik wacht nog even af!

Mocht iemand nog ervaringen hebben met de Priori dan hoor ik het nog graag (maar de Tobi bevalt ook goed hoor, dus als die goedkoper is dan de priori en er zitten niet meer voordelen aan de priori wordt het gewoon weer een Tobi).

@Hendrika wrote:

wel hebben we andere bekleding besteld zodat we straks 2 de zelfde soorten bekleding op de autostoelen hebben geen rock and roll.

Waar heb je die gehaald? En hoe haal je de bekleding er af, want die kan wel een wasbeurt gebruiken na 1,5 jaar :roll: . Maar ik krijg de bekleding er niet af zonder dat ik heel de stoel moet verbouwen.

Alvast weer bedankt!!!

de bekleding kun je gewoon bij babywinkel die ook mc stoelen verkoopt bestellen ze liggen niet standaard in de winkel.

de bekleding kun je geheel van de stoel halen en ik zet hem dan altijd even een nachtje in sop met vanish kleur.

en als je weet welke stoel je wilt zou je ook kunnen overwegen om hem ergens online te kopen scheelt vaak veel geld :thumbup:

Hier heb ik een maxi cosi priori sps… naast dat hij goedkoper is in aanschaf en wij hem hebben overgenomen van iemand hier op Kok, vind ik het dus een nare stoel :thumbdown: :roll: :oops:

De riemen draaien steeds en zitten dan opgefrot in de sluitgespen.

Ik sta me dan weer een ongeluk te trekken en duwen om ze goed te krijgen.

En dat gebeurt echt al bij het minste of geringste.

Ook vind ik de basis nogal lomp met al die ronde kanten eraan.

We gaan hier binnenkort in 1 koop kijken voor 2 romer kings… die hebben we voor Aniek en Peter ook altijd gehad en dat vind ik dus super stoelen.

Maxi cosi tobi hoor je heel wisselende verhalen over, maar wat testen aangaat, komt de priori er weer beter uit dan de tobi.

Dat schijnt vooral te maken te hebben met die riemen van de tobi die bol blijven staan ofzo.

Je mag mijn priori wel overnemen hoor :angel: :wink:

wij hebben de romer king plus.

Wij hebben vorige jaar naar de onderzoeken gekeken en MC kwam er niet bijzonder goed uit.

en mocht je romer kopen… zou ik even naar duitsland rijden daar hebben ze dezelfde als hier alleen stukken goedkoper (€139,- in angebott)

Maar het fijne aan de romer vind ik dat je de stoel makkelijker kunt verzetten van auto’s doordat deze naar voren klapt en hoofsteun kun je zo omhoog schuiven.

Banden verzet je met hetzelfde idee als de maxicosi cabrio 0+

Wij hebben 2 priori’s, ik vind ze best. Bkleding erafhalen en er weer op kostte even wat moeite, maar nu ik het snap lukt het een volgende keer ook vast wel weer.

Ik heb geen ervaring met een andere, dus maak me er niet zo druk om. Behalve toen ik pas las dat er ook stoelen zijn die je naar je toe kunt draaien, je kind erin zetten, en dan weer terugdraaien. Dat lijkt me dan wel weer ideaal. Dus stel dat deze stoelen ooit kapot zijn of we krijgen eerder dan verwacht een tweede kindje, en we hebben er weer 2 extra nodig, dan ga ik toch daarvoor :slight_smile: (weet even niet hoe ze heten)

@Willy wrote:

Onze kleine bink is bijna 9 maanden en kan al goed zitten, dus we hebben een nieuwe autostoel nodig.

Het doet bij de indeling van de autostoel niet ter zake of je kindje al goed kan zitten, maar wat zijn gewicht en lengte maten zijn. Vooral gewicht is belangrijk, maar als bijv. het hoofdje boven de stoelrand uitkomt is het ook tijd voor een nieuwe stoel.

In de consumentengids van deze maand staat een test van autostoeltjes. Ook de nieuwe! Tobi staat erbij.

Verder de aanbeveling om je kindje zo lang mogelijk achterstevoren te vervoeren. Dit ivm optrekken en afremmen en de krachten op het nekje van je kindje. Bij 9 maand kan een kind zijn hoofdje wel goed rechtop houden, maar bij het optrekken en afremmen wordt er meer kracht van een babynekje verwacht. Ze hebben tegenwoordig ook groep1 stoeltjes waarin het kindje tegen de rij richting in kan zitten.

Je hebt helemaal gelijk.

Maar onze bink (10 kilo) past gewoon bijna niet meer in de maxi cosi.

Met z’n winterjas aan al helemaal niet :mrgreen: .

Toevallig gisteren het krantje gekregen van ‘sjopze.nl’ en daar stond een tobi stoel in van 279,00 voor 179,00 euro :dance: .

Die hebben we gisteren besteld!!!

Bedankt voor alle tips!

Wij hebben ook de MC priori…ik heb er geen problemen mee. Prima stoel voor ons.