ik was laatst ook aan het kijken voor een autostoel maar de verkoper zei zolang ze de 9 kilo niet gepasseerd zijn mogen ze niet in een autostoel. Dit heeft te maken met het plotseling remmen dat het hoofdje een flinke klap krijgt.
Ik wacht ook nog maar even ook al kijkt ivan ongeveer alle kanten op
Maar een maxi cosi priori en andere groep 1 autostoeltjes kunnen/mogen pas als je kindje zelfstandig kan zitten…
wij hebben de romer king, ideaal, maar meen dat je ze pas vanaf 9 mnd hierin mag zetten. (mits ze eruit zijn gegroeid.)
Zelfstandig zitten kan hij al wel, dus dat zit wel goed. Niet zelfstandig gaan zitten, maar hij blijft wel gewoon overeind als ik hem op de grond neerzet.
En ik hoop maar dat hij de 9 kilo snel haalt, dan is het denk ik wel helemaal safe. Ik vind de te kleine gewone maxi cosi er gevaarlijker uitzien dan dit eigenlijk. Ik heb denk ik pech met een lang slank kindje
wij hebben zodra de kids zelf konden zitten (in een winkelwagentje bijvoorbeeld) een autostoeltje aangeschaft met 5 puntgordel. die kan je al vanaf dag 1 gebruiken maar dan moet die wel achterste voren op de zitting geplaatst worden net als de maxicosi.
jayden is nu net 10,1 kg en 78 cm hij zit er al vanaf 6 a 7 maand in.
esmay was zowiezo heel vroeg met zitten. ze zat met 4 maand al zelfstandig rechtop. zij heeft ook tot ongeveer 6 maand in de maxicosi gezeten. ze is ook vrij snel over gegaan naar een stoelverhoger met rug en hoofdsteun. die wat wij hebben is vanaf 9 kg tot 36 kg. ze woog met 2 jaar nog geen 12 kg
@littlewonder wrote:
Zelfstandig zitten kan hij al wel, dus dat zit wel goed. Niet zelfstandig gaan zitten, maar hij blijft wel gewoon overeind als ik hem op de grond neerzet.
En ik hoop maar dat hij de 9 kilo snel haalt, dan is het denk ik wel helemaal safe. Ik vind de te kleine gewone maxi cosi er gevaarlijker uitzien dan dit eigenlijk. Ik heb denk ik pech met een lang slank kindje
Ik denk dat dat ook gevaarlijker is. Mocht hij nog geen 9 kg zijn en met zijn hoofd echt boven de mc uit gaan steken, zou ik daarom, denk ik, toch kijken of je misschien eerder over kunt stappen.
Wij zitten straks waarschijnlijk met het probleem dat Jinthe nog niet zelfstandig kan zitten, maar wel te groot is voor de mc (en de 9 kg zal ze dan vast ook wel halen)…vandaar dat ik ook maar vast op zoek ben naar een alternatief tot ze naar een groep 1 stoeltje kan.
ilona otter: Wat voor stoeltje hadden/hebben jullie met vijfpuntsgordel?
wij hebben dat stoeltje met die 5 puntsgordel bij de gamma gekocht. je kunt die ook in ligstand doen dus daarom is het al vanaf dag 1
we hebben er een hoofdverkleiner bij.
merk kan ik zo niet weer vinden we hebben die al ruim 3 jaar en is regelmatig gewassen