Laura is toe aan de volgende autostoel (die van het type 15-36 kilo), en ik vroeg me af welke we het beste kunnen gaan kopen…
Wat zijn jullie ervaringen, welke stoelen hebben jullie en wat is daar goed of minder goed aan? Waar moet ik op letten?
Zijn de duurdere/bekendere merken (Maxi Cosi, Römer) echt beter, of maakt dat voor dit type stoel niet zo heel veel uit?
Iemand bekend met de Ellermeyer (las er goede dingen over, maar hoor liever de mening van ervaringsdeskundigen)?
ik heb een Maxi Cosi Rodi SPS Prado gekocht voor 65 euro bij de babycare… dus voor 71 euro incl verzendkosten… bijna niks duurder als bijv een autostoel van de praxis…
daarom is mijn keuze daar ook op gevallen… wel een goed, bekend merk… en toch niet duur!
hier een maxi cosi XR
vandeweek gekocht voor 25% minder bij prenatal.
ben er erg tevreden over (nu al)
hij zit er veel beter in dan in die andere stoel
Hier de maxi cosi Rodi XR, super fijne stoel, er zit als enige stoel van deze soort een kiepstandje op waardoor je kind iets comfier zit als het wil slapen. Wij hebben ook nog 3 hoek kussen achter de stoelen (van de halfords, speciaal voor in de auto) omdat de leuning van de achterbank wel erg rechtop is.
Wat ik zelf ook fijn vind is de diepe hoofdzijsteunen, die zijn ter protectie bij een zijdelingse aanrijding, maar ook erg fijn voor de kinderen om hun hoofd tegen te laten rusten.
De stoel is ook in de breedte te verstellen voor als ze groter worden en bredere schouders krijgen.
Ik heb ook wel naar andere gekeken, Romer zag er ook goed uit, maar vond ik wel erg duur met zo’n 60 a 80 euro verschil en je kreeg er niet meer stoel voor.
Goedkopere stoelen vond ik dan weer wel beduidend minder, met name toch de zijprotectie aan de hoofdzijde, erg ondiep allemaal.
Of het zag er allemaal wel erg simpel en piepschuimerig uit.
Mijn kinderen hebben 3 jaar in een stoel gezeten die als beste was getest (romer king) dus zag niet in waarom ik nu ineens in zou leveren op een stoel die gebruikt kan gaan worden tot ze 12 zijn :thumbup:
Het is en blijft net als toen, nog steeds mijn kostbaarste bezit :inlove:
wij gaan voor de maxi cosi
@Cell wrote:
Hier de maxi cosi Rodi XR, super fijne stoel, er zit als enige stoel van deze soort een kiepstandje op waardoor je kind iets comfier zit als het wil slapen.
Op de Romer stoel zit ook een mini-slaapstandje hoor. DUs niet alleen op de MC
Ze maken er anders wel reclame mee, dat het een noviteit is… stelletje jokkebrokken :mrgreen:
Maar dan nog… vind het prijsverschil wel behoorlijk… wij hebben voor de mc rodi Xr 100 euro betaald (showmodel met 2 kleine vlekjes) en 120 voor de ander (aanbieding bij bdump) en de romer moet nog wel 60 a 80 euro meer doen… dat is veel geld als je er 2 tegelijk koopt.
Maar dan nog, ze doen er mee tot ze 12 zijn, de rug groeit mee en kan er ook af, dus ik vind het een prima stoel voor die prijs en bij ons komt er geen nania ofzo in. :naughty:
@Cell wrote:
Hier de maxi cosi Rodi XR, super fijne stoel, er zit als enige stoel van deze soort een kiepstandje op waardoor je kind iets comfier zit als het wil slapen.
Ben niet blond maar krijg de onze niet in een kiepstandje.
Wie kan me vertellen waar en hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Bedankt voor de tips. Ik wist niet eens dat er ook in deze klasse stoelen waren met een slaapstand, dus dat is zeker een goede om op te letten!
Ja, we hebben hem! Het is uiteindelijk een Rodi XR geworden. Wat een verschil zeg, hier kan Laura echt lekker in zitten, ze was echt uit de vorige stoel gegroeid zo langzamerhand.
Maar nu de volgende vraag:
Ook opa en oma willen een nieuwe stoel aanschaffen voor Laura. Zij zullen die alleen voor korte ritjes gebruiken (minder dan 10 minuten, 2 keer per week of zo), dus de kwaliteit mag ietsje minder zijn. Laura zal bijvoorbeeld hier niet in slapen, dus steun aan de zijkanten of een ligstand is minder van belang. Ik denk dat het een goedkoop stoeltje van de bouwmarkt gaat worden dan.
Maar ik vroeg me eigenlijk af vanaf wanneer je de stoelverhogers kunt gebruiken (dus alleen de verhoger in plaats van de hele stoel). Is daar een minimum leeftijd/lengte/gewicht voor? Want dat zou eventueel ook nog een optie zijn voor in de auto van opa en oma.
Of is Laura daar nog te klein voor (ze is wel lang voor haar leeftijd)?