welke antilekbeker

@Pitje27 wrote:

die van ons was (dochterlief heeft m in de wc gegooid…) nu een jaar oud ofzo… was net nieuw.



maar bij ons kwamen er alleen druppels uit als ze er mee gingen schudden en dan flink schudden, en dan kwamen er alleen wat druppels uit…



en nagaan dat wij deze beker incl. rubber enzo gewoon in de afwasmachine deden (iets wat dus niet aangeraden werd)

maar ook dat werkte…



zou teruggaan of de fabrikant mailen.




Ik ga morgen nog eens goed kijken of ik hem wel goed in elkaar zet en dan eens mailen naar de fabrikant. Eens kijken wat die erover zegt. Ik was er vanuit gegaan dat wanneer ik hem onderste boven houdt er niets uit komt. Maar er komen dus wel druppels uit.

Vanaf wanneer is iederen begonnen met zon antolekbeker?? Al voor het eerste jaar?

Hier lekt de kiddyboo beker ook niet hoor, je moet echt zuigen aan de rand voor er wat uit komt.



Ik vind de nuby rietjes bekers ook fijn, alleen als hij een tijdje in de hitte heeft gestaan moeten we m altijd wel ff losdraaien voor we het rietje omhoog doen, anders komt er door de druk toch wat uit. En verder van die soort bidonflesjes, die vind ik ook handig.

Wij gebruiken nu sinds een paar weken de Mepal anti lek beker verkopen ze bij de blokker en die is echt perfect.

Eerst wilde ze er niet uit drinken en gebruikte ik de nuby (zacht tuit) maar lekken als de ziekte.

Dus ben erg blij dat ze deze nu wel wil hebben.

zelfs als je schud komt er niks uit en hij kan zeker tegen een stootje aangezien dochter graag gooit als ze iets niet meer hoeft of boos is.

@Sennapen wrote:

Vanaf wanneer is iederen begonnen met zon antolekbeker?? Al voor het eerste jaar?




Ik was met 7 maanden begonnen. Ging eigenlijk gelijk super! Zelf heb ik nuby, maar ben niet echt enthousiast, als je met de tuit drukt dan komt er idd drinken uit. De nuby met de harde tuit komt drinken uit als je schudt. We gingen een keer naar een feestje en toen was zijn hele broek nat toen we aankwamen, ik dacht echt: huh?? Zoveel geplast? Had hem net verschoond toen we vertrokken. Op de terugweg zag ik dat hij de tuitbeker (zachte tuit) tegen zijn broek aanduwde en dus nat werd :?



Mss toch maar van de hema een keer proberen :wink: Alhoewel hij op zich ook wel goed uit een beker kan drinken. Alleen terugzetten gaat niet altijd goed! :doh:

Hier ook iemand die zweert bij de bekers van de Hema.



We hadden altijd Nuby beker, vreselijk rot ding, lekt altijd, onze zoon had in de gaten dat als hij hem op de kop op de tafel drukte er lekker sap uit komt, met als gevolg een vreselijk gesmeer.

Ook de rietjesbeker van Nuby geprobeerd, maar daar smeerde hij ook behoorlijk mee, en iedere keer als je die beker open klapt komt er veel drinken mee, dus ook altijd gesmeer.



Nu sinds 2 weken over op de Hema beker, perfect!

Geen gesmeer meer, en hij drinkt hier ook veel beter uit, aangezien hij nu ook niet meer zo smeert om z’n mond.



Hij drinkt ook wel uit een gewone beker, maar de lekbekers gebruik ik nog regelmatig, ideaal voor onderweg.

@Marda wrote:

Ik heb op aanraden van iemand hier de tuitbeker van Hema gekocht, wat een ideale beker!!!



Na 7,5 jaar zoeken hebben we nu eindelijk voor het eerst een beker die absoluut niet lekt!!! Zelfs niet als je het tuitje ergens op duwt (bank,tafel enz) of er mee schudt of gooit!!



Voordelen:
  • Je hoeft de bovenkant er niet op te draaien, omdat het een druk dop is, daardoor krijg je ook niet dat de tuit op den duur niet meer in het midden zit ten opzichte van de handvaten.
  • Ze zijn er in leuke kleurtjes, met handvaten.
  • De tuit kan niet worden kapot gebeten.
  • Er kunnen er aan de bovenkant geen mieren in kruipen (dochterlief zet ze overal neer, ook in het gras)
  • Het bestaat niet uit allerlei losse onderdelen, behalve dan de beker en de dop, erg handig ook in de vaatwasser, geen gedoe met losse dingetjes die je er uit moet trekken.



    Enige nadeel is dat je wat kracht moet zetten om de dop er af te halen, maar verder helemaal super!




Ben het helemaal met je eens!

Kleine aanvulling: soms is het handig even op het ovale ’ bultje’ bovenop de deksel te drukken, zodat overtollige lucht uit de beker verdwijnt en het deksel zich helemaal goed vastzuigt aan de beker…laatst een keertje gehad, dat hij niet helemaal lekker aansloot…

Wij hebben ook van alles geprobeerd en idd die van de hema lekt niet.

Alleen twee nadelen:

1 ik krijg de deksel er met geen mogelijkheid af, vriendlief gelukkig wel :wink:

2 zoonlief krijgt er echt niets door gedronken. Als ik het zelf uittest krijg ik met veel moeite wel wat eruit.



Wij gebruiken deze dus niet, maar hij is echt antilek!

De deksel krijg ik er wel af, ok, moet wel even met kracht de vingers eronder zetten, maar heb nog nooit gehad dat ik de deksel er niet af kan krijgen.



Zoon drinkt er prima uit, zojuist nog een hele beker vol warme melk, het gaat er in één keer in, geen probleem.

Beter als de Nuby, dat kan hij gewoon niet aan, zoveel komt er tegelijk uit, met een flink gesmeer als gevolg.

De deksel krijg ik er wel af, ok, moet wel even met kracht de vingers eronder zetten, maar heb nog nooit gehad dat ik de deksel er niet af kan krijgen.



Zoon drinkt er prima uit, zojuist nog een hele beker vol warme melk, het gaat er in één keer in, geen probleem.

Beter als de Nuby, dat kan hij gewoon niet aan, zoveel komt er tegelijk uit, met een flink gesmeer als gevolg.

Nuby, maar dan moet je inderdaad wel af en toe het rietje vervangen!