welke anticonceptie

ik ben op zoek naar anticonceptie



maar heb wel eisen 8)



-het moet niet definitief zijn



-mijn menstruatie moet minder worden (want ik bloed nu 8 dagen waarvan de eerste 5 zo heftig dat ik om het half uur de grootste tampon moet wisselen)



-zo min mogelijk hormonen, ben erg gevoelig hiervoor (stemmingswisselingen etc)



-ik geef nu nog bv en wil dit zo lang mogelijk doen (dus wordt waarschijnlijk na stoppen van bv)



misschien iemand een tip

Ik heb een mirena-spiraaltje laten zetten. Moet wel even door de zure appel heen bijten, want het eerste jaar was mijn menstruatie nog erg onregelmatig, maar nu al sinds december niet meer ongesteld geweest (en ook niet zwanger :smiley: ), dus ideaal!!!

Stemmingswisselingen ben ik ook gevoelig voor, maar met deze valt het me reuze mee!!! Natuurlijk kan ik af en toe wel sjago uit de hoek komen, maar lang niet zoveel meer.



Mijn voornaamste eis was ook niet definitief en de pil vertrouwde ik niet meer, Jinte is een verrassingskindje zeg maar… :lol:

de mirena spiraal heb ik gehad voor Juul.



ik bloedde daarmee nog heviger. en had heel veel last van schimmelinfecties

Yaz 24+4



Een normale pil slik je voor 21 dagen om daarna 7 dagen te stoppen, de zogenaamde stopweek.



Bij de Yaz slik je 24 dagen om daarna 4 dagen te stoppen. Die 24 dagen slik je volgens mij net zoveel hormonen als normaal in 21 dagen, waardoor je minder last behoor te hebben van de hormonen. De stopweek duurt maar 4 dagen, waardoor je meestal een kortere menstruatie hebt.



Ik gebruik hem nu 1,5 jaar en ik ben op zich wel tevreden. Ik had bij andere anticonceptie (diverse pillen, nuvaring) altijd flinke hoofdpijn of migraine, meestal 7 a 10 dagen hoofdpijn waarvan 1 tot 3 dagen migraine. Met de Yaz heb ik vaak maar 1 dag migraine. Ik slik hem nu elke keer een strip door, dus 1 ‘stopweek’ per 2 strips en heb dan maar 1 dag per 2 strips migraine. Hiervoor heb ik inmiddels goede migrainepijnstillers.

Ik had normaal ook last van stemmingswisselingen en die zijn een stuk minder, alleen wat humeuriger voor 2 dagen, als ik ongesteld moet gaan worden en dan wat buikpijn en hoofdpijn heb.

Normaal was ik 6 a 7 dagen ongesteld en nu nog geen 4 dagen. Stel dat ik op woensdagavond mijn laatste pil inneem, dan word ik vaak zaterdag of zondag ongesteld. Op maandagavond moet ik alweer met de nieuwe strip beginnen en dan is dinsdag vaak de laatste dag van bloedverlies.

Ik lees even mee, ik wil dus absoluut geen pil meer slikken… maar wil ook niet zwanger worden :wink:

Voor mij was niets goed want ik kreeg vreselijke migraine aanvallen van de gewone combinatiepil en de nuvaring (terwijl ik de ring verder echt ideaal vond!!! Weinig hormonen, evenveel controle als bij de pil en maar 1x per maand aan denken)



Zonder hormonen werkte ook niet want sinds mijn bevalling waren mijn menstruaties echt té heftig, ik was er zo 14 dg mee onderweg! 4 dagen vooraf al hoofdpijn, op de dag zelf hoofdpijn, buikpijn rugpijn en als het doorbrak stond ik letterlijk te trillen van de hormonen. Vervolgens gezellig 8-10 dagen flink ongesteld…



Van de huisarts mocht ik nog maar één ding proberen en dat was de minipil, Cerazette. 28 pillen dus geen stopweek, alleen progesteron en geen oestrogenen (wat zorgt voor de migraine). De pil staat er bekend om dat je hem iig de eerste 3 maanden de kans moet geven (doorbraakbloedingen), daarna had ik ongeveer om de 6 weken een kleine bloeding van 2 dagen. En het mag met bv! Ik voelde me ook direct toen ik ermee begon veel meer ‘mezelf’ dan bij een normale pil.



Ik pak de cerazette zéker weer op na deze zwangerschap :thumbup:

ik heb ook sinds dat juul er is, telkens last van heftige hoofdpijn voor de menstruatie, ken dat niet.

was er zelfs beroerd van

omdat ik niet tegen hormonen kan heb ik de ladycomp aangeschaft. Is behoorlijk duur en ik moet nog gaan uitproberen of het praktisch is en werkt, maar als ik de verhalen op hun site lees en van anderen hoor die hem hebben moet het toch wel handig zijn…

maar je menstruatie wordt er niet minder van…

Ik heb de T-safe aangevraagd bij de apotheek (moet ook via recept h.a.) en wil deze gaan gebruiken. Het is een koperspiraal zonder hormonen.





http://www.t-safe.nl/



Hij moet dus nog geplaatst worden, dus kan nog niet mijn ervaringen delen. Maar het lijkt me een fijn middel.



Ik had hiervoor Microgynon 30 (de pil). Maar had steeds ‘‘eetbuien’’, hoofdpijn en verminderde libido.

ik zou denk ik de minipil doen, dat is hoe dan ook de enige pil die je kan gebruiken tijdens de BV en ik had er maanden geen menstruatie van, slechts wat tussentijdse bloedinkjes maar dat was nihil en verder gaf hij weinig hormonen af!

ik wil eigenlijk zelf helemaal geen anticonceptie maar om nu al voor een 2de te gaan. nee dank je en condoom vind ik niet 100% veilig… dus ga ik voor de nuvaring. die heeft mij tot nu toe geod bevallen… ik was maar 1 dag echt ongesteld en dat was het… je hoeft er niet b ij na te denken. alleen wanneer je hem er uit moet halen en een nieuwe maar dat went vanzelf… oow en sex met condoom tegelijk is niet echt handig want ze scheuren ( maar je kan zde ring wel 3 uur per 24 uur er uit halen)



pil wil ik niet omdat ik daar een levertumor aan over heb gehouden… (nog steeds onder controle) en mirena nooit weer heb 2 jaar lang krampen gehad heb hem toen laten verwijderen en het was weg…



dus nuvaring en condooms verder niets