Ik weet dat er een topic is / of is geweest maar kan het even niet vinden :wall:
T.ygo heeft een kma en gebruikt nu de pepti. Zijn huidje (lees gezichtje) is altijd al droog geweest en uitslag door kma. Maar door de pepti ging het beter…
De laatste tijd kreeg hij weer exceem terug…we douchen hem om de dag en smeren ook niet meer met zwitsal oid.
Maar nu de kou wordt het alsmaar erger. Helemaal rood, droog en schraal. Smeer me al weken suf met vaseline maar helpt niets.
Vanmorgen zelfs was zijn wangetje op een heel klein plekje beetje kapot.
Ga zo naar de apotheek welk zalfje moet ik kopen?
ik zou bij de HA advies in winnen, wellicht dat hij tijdelijk een hydrocortisonzalfje nodig heeft…
en daarnaast vaseline/cetomacrogol
:think: denk het zelf ook,maar wilde eerst nog een eigen huis tuin en keuken zalfje proberen :mrgreen:
Kom bijna wekelijks bij de ha :roll: is het niet voor mezelf van voor de oudste of de jongste…dus hij ziet me weer aankomen haha.
Ik moet even de naam opzoeken, maar wij hebben een zalfje op basis van honing. Is vaseline achtig qua structuur. Helpt super! Ik laat t je weten. :-*
p.s. hebben t via de ka maar je kunt het zo halen bij de apotheek volgens mij
lief :-*
vaseline lanette of balneum extra vet.
Vaselin lanette kreeg ik altijd via de ha. hielp als een tierelier
vaseline lanette creme helpt dus niet, dat heb ik nu…
Maar wel bedankt voor het meedenken! :-*
DerMel huidzalf heet het!
(Je schrijft het dus met hoofdletter D en M en dan aan elkaar)
thanks ga er even naar op zoek :thumbup:
Weleda weer en wind zalf. Werkt hier als een tierelier!
ga ik ook onthouden! :thumbup:
purol
Ik gebruik voor liv in bad balneum extra vettende badolie. Helpt onwijs goed! Als haar gezichtje kapot is gebruik ik bepanthene
Cetomacrogolcreme. Zonder recept bij de apotheek te krijgen, maar met recept wordt het vergoed.
Uiteindelijk heeft dit niet genoeg geholpen bij Luuk en nu lopen we bij een homeopaat voor zijn exzeem. We smeren nu sudocreme en hij krijgt tabletjes.
Hydrocortison heeft hij ook gehad. Helpt goed, maar mag je maar 3 dagen achter elkaar smeren en daarna komt het nog erger weer terug… :? Maar veel kindjes hebben er wel baat bij, dus misschien toch het proberen waard?
Weleda Weer & Wind creme, smeer ik ook op mn eigen gezicht en het is echt heerlijk!
ben net met bij de apotheek langs geweest.
Had al jullie tips van merken ed op een lijstje gezet. Mijn verhaal gedaan en gevraagd van deze namen wat is dan het beste :mrgreen:
Wat denk je…komt ze met iets heel anders :mrgreen:
Heb nu een klein probeer potje gekregen van La Roche-Posay.
Schijnt nieuw te zijn voor de extreem droge huid. Het heet Lipikar Balsem AP.
1-ste Lipiden aanvullende balsum
24 uur zonder krabben
trekt snel in en plakt niet
zeer tolerant voor de gevoelige exzeem huid
Klinkt als een wondermiddel haha, ga het maar eens proberen
@Pitje27 wrote:
@Fietje wrote:@Pitje27 wrote:purol
dit zou ik zeker niet op een eczeemhuid smeren
hoezo niet??
omdat het geparfumeerd is, en dus juist allergische reactie op kan roepen.
je moet bij een eczeemhuid juist een zo puur mogelijk product gebruiken.
@Fietje wrote:
@Pitje27 wrote:@Fietje wrote:@Pitje27 wrote:purol
dit zou ik zeker niet op een eczeemhuid smeren
hoezo niet??
omdat het geparfumeerd is, en dus juist allergische reactie op kan roepen.
je moet bij een eczeemhuid juist een zo puur mogelijk product gebruiken.
ga ik nakijken want zover ik weet is purol niet geparfumeerd… ben zelf allergisch (vooral na zwangerschappen) en heb zelf vaseline gebruikt en dit werkte dus absoluut niet, handen werden gewoon rood van reactie (en nog vele meer producten gebruikt… maar nog steeds geen oplossing.
zelfs hormoonzalf reageer ik op. Purol gaat… maar moet zeggen is niet de oplossing… vlg mnd naar de dermataloog. kijken wat hun zeggen.