welk wasmiddel?

Zou het aan de wasmachine kunnen liggen? Is het filter schoon? Gooi je er wel eens zo’n schoonmaak flesje (bijv van HG) in? Dat kan ook heel veel schelen.



Hier was ik met alle merken die er maar zo’n beetje zijn, net wat er in de aanbieding is. Meeste gaat er wel uit.

filter is pas schoongemaakt, schoonmaakflesje nog nooit gedaan… :think: kan ik morgen wel eens gaan kopen.

wel gebruik ik calgonit en schoonmaak azijn met regelmaat. En wassen we regelmatig een was op 90 graden.



wasmachine is 4 jaar oud, dus daar moet het eigenlijk niet aan kunnen liggen dacht ik toch?

@knipoogje1983 wrote:

wasmachine is 4 jaar oud, dus daar moet het eigenlijk niet aan kunnen liggen dacht ik toch?


Nee ok. Maar dat wist ik niet en ik denk ik gooi het ff als suggestie erin… :-*

@Sis wrote:

@knipoogje1983 wrote:
wasmachine is 4 jaar oud, dus daar moet het eigenlijk niet aan kunnen liggen dacht ik toch?


Nee ok. Maar dat wist ik niet en ik denk ik gooi het ff als suggestie erin… :-




vind ik ook heel lief :- wil wel weer eens echt schone was namelijk :slight_smile:

wat je ook eens kan proberen ivm reinigen van je machine (ik doe het ong om de 6 weken): een lege machine draaien op 90°

met scheut bleekwater er in.



(voordien had ik soms vuile strepen op de was, nu ik dit doe is dat probleem alvast weg).

ik weet het: het is iets anders dan de was niet proper krijgen, maar ik dacht: geef de tip maar mee, want het werkt !



voor de rest hier ook: shout op hardnekkige vlekken of een drupje afwasmiddel, wat Mel ook al zei.

ik gebruik de wasmiddelen van de aldi (zowel voor wit, gekleurd als zwart) en ben er tevreden over.



liefs

Gerda

Ik gebruik witte reus color en wit. Beiden poeder.



Een eigen merk van jumbo voor fijne was, of robijn. Zo ook voor zwarte was. Deze zijn vloeibaar.



Vetvlekken doe ik een drupje afwasmiddel in, en gooi die dan in de wasbox. Kan zo maar zijn dat die dus een dag of wat ligt met afwasmiddel. Vetvlekken gaan er prima uit op die manier. Andere vlekken (tomaten, aardbeien etc) gebruik ik ossegal of vanish voor. Ik vind biotex niet zo fijn.

het kan trouwens ook dat je teveel wasmiddel gebruikt… dan kan het niet goed oplossen in het water en zijn werk niet goed doen… is mij ooit vertelt door een wasmachinemonteur mannetje (die voor iets heel anders - namelijk een kapotte trommel - kwam, maar al zijn was(machine) kennis over me uit ging storten :lol: ).

sinds ik het heb mogen buzzen gebruik ik Omo klein en krachtig het meest. een wasje spoelen en een kookwas (handdoeken, beddengoed) doe ik met poeder (maxitrat of hoe heet dat vn de lidl?)

met omo kl&kr heb ik geen voorwas nodig en was ik niet warmer dan 40gr. mijn schoonmoeder roept altijd dat mijn was zoveel schoner en witter is dan die van haar 8)

ik koop het in een goede aanbieding en betaal dan ong 3 euro voor een fles. zo staan er soms 4 flessen op voorraad, maar dat komt wel op!

bedankt voor jullie adviezen. ik heb net ariel activ meegenomen op hoop van zegen dat die ook doet wat hij beloofd :slight_smile:

mijn moeder zweert bij ariel, dus dacht het maar eens te proberen

Ik gooi altijd een schepje soda bij m’n wasgoed.



Ik weet niet of je de wasmachine ook weleens op 95 graden draait?



Ik had pas dat een was er niet schoon uitkwam (zaten vlekken in). Heb toen de wasmachine even laten draaien zonder was erin (sorry niet heel milieu vriendelijk) met soda. Daarna kwam de was er weer schoon uit.



Hier vindt ik de Robijn zo lekker ruiken :oops: en de Witte Reus. Maar ik heb hier zowel Robijn als Ariel staan.

95 graden heb ik niet… :think:

ik laat hem ook eens in de zoveel tijd op 90 graden draaien. als ik handdoeken/poetsdoekjes heb daarmee, anders leeg.



die flesjes van hg kon ik hier bij de c1000 niet vinden, dus moet daar nog naar op zoek.



en gerda: bleekwater, is dat zoiets als chloor?

90 graden bedoel ik… :oops: :wink:

haha ik dacht al :mrgreen:

Ik heb wasbollen en gebruik geen wasmiddel. Doen het prima, zelfs voor de was van de kids. Ik doe er wat druppels etherische olie bij voor een lekkere geur :smiley:

en gerda: bleekwater, is dat zoiets als chloor?


ja hoor, is hetzelfde;
alleen in België een andere benaming dus ! :D

Gerda

aldi vloeibaar! :thumbup:

@gerda wrote:

en gerda: bleekwater, is dat zoiets als chloor?




ja hoor, is hetzelfde;

alleen in België een andere benaming dus ! :smiley:



Gerda




haha oke, dan ga ik dat eens proberen. dat heb ik wel in huis :slight_smile:

Hier helaas Neutral. Ivm eczeem en astma van ons zoontje.

Het wast prima schoon, maar het ruikt naar niks. Ik gebruik zowel de poeder als de vloeibare variant.