Welk waddeneiland is het leukst met een peutertje?

Welk eiland vind jij het leukst om 1 of 2 weekjes met een peuter van 2 te verblijven?

Ik zou graag willen kamperen of evt. in een pension/hotelletje willen verblijven. We nemen alleen de fiets mee. Ik houd van rust & de natuur, maar ook weer niet helemaaal afgelegen.

Als reactie graag je motivatie! 8)

Oh, ik zie dat Schiermonnikoog weggevallen is?

Misschien dat een v/d moderatoren die er nog bij kan zetten?

Ik zou dan voor Ameland gaan, is niet zo groot als Texel, wel het eiland gevoel zeg maar, en Schier en Vlieland bv zijn weer wat klein om 2 week heen te gaan, vind ik dan he. Dat hadden wij na een paar dagen wel gezien. Terschelling ben ik geloof ik nooit geweest :think:

Vlieland!

Heerlijk, rustig eiland!

Als je gaat camperen is camping Stortemelk heel leuk!

Een grote camping maar toch 1 die rust uitstraalt, met leuke speeltuintjes op de camping en in de zomervakantie is er een animatieteam (De Kleine Arena, theater in de duinen is zo leuk!). De camping ligt direct achter de duinen bij de zee aan de eene kant, en dan bos aan de andere kant. Het dorpje is zelfs op wandel afstand.

Je kunt verschillende dingen doen, maar voor kids is gewoon een paar dagen camping ook erg leuk. Op de camping is ook een horeca gelegenheid, erg gezellig!

En als je genoeg van Vlie hebt kun je altijd nog voor 1 dagje met de boot heen en weer naar Terschelling! :thumbup:

Wij gaan (bijna) elk jaar na Vlieland.

En eigelijk hebben we aan 1 week niet genoeg hoor.

Als kind vond ik zelfs 4 weken nog te kort :lol: !

En afgelopen zomervakantie was het zelfs zo dat je bij de receptie gratis kaartjes voor het zwembad kon halen!

En er is een winkel op het terrein.

Zo, genoeg reclame gemaakt!? :wink:

Ik heb Texel gekozen, omdat dat lekker afwisselend is. Leuke drukke plaatsjes, maar ook wat rustiger gedeelten.

We zijn er vorig jaar een paar dagen geweest, hebben ons goed vermaakt met bezoekje aan zeehondencentrum, bezoekje aan vliegveld (leuk om even te kijken bij het parachutespringen), en veel aan het strand zitten, terrasje pakken in De Koog.

Als je iets meer tijd hebt kun je ook nog boottochtjes maken, en veel fietsen natuurlijk.

Als je gaat kamperen, kan ik je trouwens camping Kogerstrand echt van harte aanbevelen!

Ik ben verliefd op Texel maar ben op de andere niet geweest dus kan er eigenlijk eienig over zeggen.

Echt wel Ameland!!!

:wink:

Leuk de waddeneiland … ik wil daar ook zeker een keer na toe 8)

Dus ben benieuwd hoe het straks is bevallen :wink:

texel

heb je heel leuk het sommeltjespad

schier

lekker rustig, mooi en goed fietsbaar

Ik zou gaan voor Texel. Echt heerlijk eiland!

Voor een peuter is er ook het e.a te doen denk aan; Ecomare, suptropies zwembad.

Je hebt bij de Koog een ontzetend leuke camping en eentje in de buurt van de koog “De Bremakker”.

Verder lekker fietsen, heerlijk wandelen over strand, duin en bos en heel veel leuke en gezellige dorpjes.

je merkt het al ikke ben Texel verslaafd :inlove:

Terschelling!!!

whahaha iedereen heeft een andere mening.

schier is ook wel leuk, maar 2 weken niet vind ik.

Daarvoor is er in mijn ogen te weinig te doen, of ik ben er te vaak geweest hahaha.

Terschelling heb je een leuk zwembad, leuke fiets en wandelroutes, geweldige restaurants, leuke grote haven om rond te kijken…

Ben er alleen al jaaaaaaaaren niet meer geweest hihi

Vlieland is autoloos dus dat is wel fijn met een peuter. Alleen rijden de taxi’s wel lekker hard…

Schier is echt voor natuurliefhebbers. Heeft ook een beetje een geitenwollensokkensfeerte (vlieland ook wel trouwens). Vind ik zelf wel leuk. Leuker als Ameland; daar is het toch een beetje zien en gezien worden vind ik.

Vorig jaar stond me dat dus een beetje tegen. Maar nu toch weer Ameland geboekt :eh: omdat je daar gewoon makkelijker wat boekt (er zijn geen chalets/betaalbare huisjes op vlieland of schier; of je moet echt heeel vroeg zijn).

Terschelling vond ik altijd met oerol leuk. In de zomervakantie verder nooit geweest. En texel alleen toen ik heel klein was dus dat weet ik niet meer.

Op ameland moet je er trouwens om denken dat je NIET bij Ballum boekt! Bij dit strand kun je de laatste jaren NIET zwemmen (zandbanken en dan word je ingesloten). En dat is dan een beetje jammer als denkt ‘fijn een camping aan zee’ :wink: .

Oh ja en schier heeft een heeeeel breed strand. Vond ik ook minder handig met een peuter (zo’n gezeul voor je daadwerkelijk bij de zee bent :wink: ).

Misschien wat stomme dingentjes hoor maar dat soort dingen neem ik zelf wel in mijn afweging mee.

Ik heb gekozen voor Terschelling.

Je zegt dat je van fietsen houd, en dat kun je hier wel lekker doen. Om de oost, om de west, langs de dijk (lengte van het eiland), door het duin en het bos.

Voor regendagen heb je het natuurmuseum en het visserijmuseum (gewoon leuk om even doorheen te lopen met een peuter).

Je hebt het wrakkenmuseum, een grote buiten speeltuin, een (lekker?) zwembad.

En niet te vergeten alle leuke georganiseerde dingen in de zomermaanden:

diverse paardrij wedstrijden, draverijen, ringsteken etc

volksdansdemonstraties (beetje oudbollig, maar voor kinderen top!)

dag van het schaap

dag van het paard

elke week braderie

diverse tochten (al dan niet te fiets)

En met een beetje geluk kun je uren op het strand vertoeven, in de duinen struinen en in de golven springen (maar goed, dat kan op alle eilanden ;)).

Ook Vlieland kan ik je zeer aanraden! Juist het kleine, juist dat je binnen 2 dagen alles gezien hebt charmeert (vind ik). Dat je elke boom binnen no time kent, elke dag hetzelfde paard tegen komt, precies weet welk zijpaadje waar heen gaat :inlove: :thumbup:

Maar goed, ik ben dan ook een die hard Vlielandganger geweest

(elk jaar 4 keer een week en in de zomer 4 en zelfs een keer 6 weken).

Heb er ook gewerkt en heb er familie wonen. :mrgreen: