Welk voedingskussen

Ik ben aan het rondkijken voor een voedingskussen. Wat nog niet zo handig is als je nog niet bekend bent met het geven van borstvoeding.

Ik lees veel goede dingen over de Formfix en ook over bijvoorbeeld Doomo.

Ook lees ik vaak het voedingskussen van de Hema maar daar zijn hele gemengde reacties over.

Dan lees ik nog veel over dat een groot kussen onhandig kan zijn.

Dus ik verneem graag jullie ervaringen!

Welk kussen en waarom juist wel/niet…

Ik heb het voedingskussen van de Hema, bevalt me prima, vond de anderen vooral erg duur.

Ik gebruik hem niet zo veel, heb helemaal handigheid zonder kussen gevonden, dus hij ligt hier nog bijna niet gebruikt in de box, want af en toe leg ik mijn dochter er nog wel eens in, ligt wel lekker.

Ik heb het voedingskussen alleen gebruikt toen ik nog zwanger was, ik lag er tegen aan als ik sliep. Voor het voeden vondi k het altijd maar een rontding, ik doe het altijd zonder kussen.

Ik heb overigens die van de hema, maar ik denk niet dat het bij een ander kussen anders zou zijn geweest.

ik weet niet waar die van mij voor is, ik heb gewoon zo’n grote worst (ook wel de borstworst genoemd :mrgreen: ).

Maar tip die ik je wel wil meegeven: zorg dat je hem al snel in huis hebt, tijdens laatste loodjes zwangerschap hebben veel vrouwen er steun aan tijdens het slapen én nog belangrijker: de eerste dagen na de geboorte komt zo’n kussen het meest van pas. Dan is het anders enorm gehannes met kussens. Daarna zul je al snel handigheid erin krijgen, en wordt zo’n kussen vrij snel overbodig (mijn ervaring alleszins). Dus kopen na de geboorte is zonde.

Echt hema !! :thumbup:

Heerlijk voor de laatste maandjes zwangerschap, ik sliep er op :mrgreen:

Ik vond deze wel prettig omdat het lekker stevig en dik was zodat de baby goed bleef liggen :slight_smile:

Maar bij intensief gebruik (op een kdv bv :wink: word ie heel plat) maar goed zo intensief zal je thuis neit gebruiken :slight_smile:

Niet te duur kopen, komt toch allemaal op hetzelfde neer.

Met kussenvulling vond ik wel fijner dan met van die bolletjes.

En als je kussen plat/slap wordt, dan koop je gewoon kussenvulling en vul je hem weer.

Ik vond die van de hema juist niet prettig met voeden. Te dun, baby ligt te laag. Ik heb er wel heerlijk mee geslapen tijdens beide zwangerschappen.

Bij de tweede heb ik een nieuw kussen gekregen, bij babypark vandaan (merk weet ik niet…). Voor het voeden vind ik die prettiger, en ook om de baby op te leggen, is wat steviger (en ik heb flinke kids, met 2 maanden al bijna 6 kilo). Nu ligt het kussen boven en gebruik ik het alleen als ik boven voed ('s morgens). Hema is wel een stuk goedkoper!

Ik heb het voedingskussen van Jollein, en die bevalt erg goed. Ik gebruik hem veel.

Ik weet ook niet welk merk ik heb, maar volgens mij is ie wel groter dan die van de hema en er zitten bolletjes in. Ik heb hem vooral de eerste weken gebruikt bij de borstvoeding. Ik vond het erg fijn dat ik een steuntje had in m’n rug en dat ik m’n armen erop kon laten rusten tijdens het voeden. Later heb ik hem gebruikt voor zoonlief als zitsteuntje. Nu ligt ie op zolder.

Ik had er ook één met kussenvulling, af en toe even opschudden en hij was weer lekker :thumbup:

Ik had hem ook graag erbij gehad de eerste paar dagen :shifty: dat had me wel een paar kloven gescheeld :shifty: misschien familie vragen als kraamcadeau? Ik heb hem van mijn oma gehad :inlove: ze heeft hem niet zelf gehaald, maar toen ze kwam kijken vroeg ze wat ik graag wilde hebben :smiley:

Ik had een of ander krom ding bij een Chinese winkel gekocht voor een paar euro, HEMA hoes er bij, en dat is me prima bevallen. Bij mijn oudste heb ik hem heel veel gebruikt omdat ik ivm met keizernsee de eerste paar dagen / weken veel steun nodig had. Bij mijn jongste heb ik hem bijna niet gebruikt, vond een klein stevig kussentje onder zijn hoofdje en schouders veel handiger, dus pakte eigenlijk gewoon de sierkussens van de bank er bij. Even een hydrofiel luier er over en hopla :wink:

Groetjes,

LaBruja