Welk traphekje?

Welk traphekje is nou goed, handig in gebruik en het liefst ook nog eens betaalbaar. Ik wil er een die alleen te openen is door een volwassene, want ik heb ook nog een zoon van 6,5 en ik kan (en wil) er niet op vertrouwen dat hij het traphekje achter zich dicht doet. Maar ik moet niet moeilijk staan klungelen met een kind op mijn arm, omdat ik hem zelf niet fatsoenlijk kan openen.

Er zijn zoveel verschillende hekjes, dat ik het even niet meer weet, daarom graag jullie ervaringen. Welk hekje is goed en welke juist niet?

Nou, heb toevallig hetzelfde probleem. Koop in ieder geval niet een die je zogenaamd niet hoeft te schroeven; het klemhekje. Ik wordt er gek van. :wall: Tygo sliep tot 2 weken geleden in zijn ledikant, maar vanaf toen in zijn grote bed. Dus nu moeten we altijd dat klemhekje plaatsen. Je moet vier punten in de gaten houden en het dan daartussen klemmen. Nou, in het donker vind ik het geen doen. En het liefst doe ik het met twee handen, dan heb ik er de meeste controle over. Met nummer twee op komst wil ik nu toch ook echt een andere. We hebben boven op de gang niet zoveel ruimte, maar ik heb gisteren bij de buren gezien dat een draaihekje (zg schroefhekje) prima kan. Moest wel manlief nog behoorlijk overhalen, maar ik heb m zover…

Succes in je zoektocht!

wij hebben ze van Safety First, ideaal! Je moet een hendeltje naar boventrekken, kan je met een hand doen. weet alleen nog of een kindje van 6 jaar daar bij zou kunnen…

heb ze via MP, 25 per stuk…

ik heb die kiddyguard traphekjes. zijn een soort rolgordijntjes dus nemen geen ruimte in als je ze niet gebruikt en zijn voor een 6 jarige denk ik lastig te gebruiken. Na ff oefenen kan ik ze nu ook met 1 hand openen. ze zijn wel prijzig, maar vast ook via mp te verkrijgen. Ik vind t echt top hekjes!

Wij hebben zelf nog geen traphekjes, maar waar ik werk hebben ze de kiddyguard tussen kantoor en prive (voor de honden).

Het is absoluut even oefenen voor je em goed kan openen en sluiten…

@Loesje79 wrote:

ik heb die kiddyguard traphekjes. zijn een soort rolgordijntjes dus nemen geen ruimte in als je ze niet gebruikt en zijn voor een 6 jarige denk ik lastig te gebruiken. Na ff oefenen kan ik ze nu ook met 1 hand openen. ze zijn wel prijzig, maar vast ook via mp te verkrijgen. Ik vind t echt top hekjes!

Ideaal, geen draairuimte nodig!

We hebben deze beneden.

Voor boven koop ik gewoon traphekjes die wel draairuimte nodig hebben, dan vergeet ik ze ook niet dicht te doen, die wil ik dan wel dicht doen want anders zit ie in de weg!

Boven hebben we niet zo’n grote overloop namelijk.

Die kiddygaurd traphekjes hebben wel mijn voorkeur, aangezien ik ook het probleem heb van een kleine gang en als het hekje opstaat zit hij voor de slaapkamerdeur of beneden voor de woonkamerdeur. Ik heb ze alleen nog maar op plaatje gezien, dus geen idee hoe de sluiting werkt. Ook zijn ze nog al prijzig, maar als ik dan naar andere goed ogende hekjes kijk is het prijsverschil niet zo heel groot.

In mijn oude woning had ik er een die je wel aan de muur vast schroeft en dan zit er aan de andere kant een rondje waar de sluiting in komt te vallen, dat is inderdaad niet zo handig. Ook die klemhekjes lijken me helemaal niets, ben bang dat als daar je kind tegen gaat hangen of aan gaat trekken, dat hele hekje eruit gerukt word.

Nee, ben er dus nog niet uit :?