Ik merk dat Eva zich vaak verveeld. Haar speelgoed kijkt ze niet naar om of zit er tegenwoordig alleen maar op te kauwen :? (Christan imiteren)
Ze hangt, zeurt en plaagt onze hond. Ik vind haar niet gezellig zo
We tekenen, wandelen en kleien, maken poppetjes van eikels en kastanjes. We maken appelmoes en drinken zogenaamd een bakkie thee. Maar ze moet ook zelf spelen.
Wat voor speelgoed is nu echt leuk, leerzaam en lang genoeg interessant ?
Het enige waar Anne zich lang alleen mee kan amuseren is met kleien en met echte potten en pannen en pollepels enzo spelenā¦wel moet er ook wat water in anders is het niet leuk. In haar ogen is ze dan ondeugend bezig en dan is ze stil. Verder helpt ze graag met poetsen. Maar voor de rest hier hetzelfde als bij jullie. Alles is maar kort leuk tenzij ik meespeel.
Hier ligt het meeste speelgoed onaangeraakt. Of ze laadt het allemaal uit om er dan niet mee te spelen.
De LP die iedereen zo geweldig vindt heb ik gisteren in dozen gestoken en naar de zolder gedaanā¦ligt hier maar stof te vergaren.
Wat Jinthe WEL leuk vindt: puzzelen; allerlei soorten (inlegpuzzels, de gewone met stukjes, paren zoekenā¦). Haar pop en haar poppenbuggy, maar dat is ook elke keer maar even dat ze ermee speelt.
En een kook- en eetsetje.
Maar het meeste van de tijd wil ze mij āhelpenā met alles of plaagt ze idd de kat of houdt ze Lotte wakker.
Hoi hoi,
Anneās interesses zijn erg wisselend; momenteel is Playmobil helemaal favoriet; de jungle met veel diertjes etc. Ook boekjes lezen is favoriet. Tekenen/kleuren doet ze graag. Maar lang alleen spelen kan en/of wilt ze niet. Mama of papa moeten dus ook altijd met haar meespelen. Er zijn perioden dat het alleen spelen ābeterā gaat. Op het KDV trouwens gaat ze snel haar eigen gang wat spelen betreft; daar speelt ze momenteel veel met poppen. En daar heeft ze blijkbaar geen papa of mama bij nodig, want zodra ze het speelgoed ziet, ziet ze papa of mama niet meer staan hihi. Thuis dus een heel ander verhaal; hier is het altijd āmama meeā. Anne is ook wel een gezelschapsdier; omringd door mensen/kinderen gaat ze vaak haar eigen gang, of speelt ze samen. Maar echt alleen spelen, neen, dat kan ze (nog) niet zo goed.
Ik denk dat het ook een beetje bij deze leeftijd past, niet lang de interesse/aandacht bij iets kunnen houden. Anne kan wat dit betreft ook van de hak op de tak springen zeg maarā¦
En inderdaad, met alles willen āhelpenā; tafel dekken, tafel opruimen, vaatwasser in-uitruimen, stofzuigen en ga zo maar door.
gr, Diana :-*
Hier favoriet
-playmobil idd
-soort ministeck maar dan groter.
-met water spelen en smeren.
-met de pop die ze dan ook fles geeft,in bad doet enz enz
-kleuren en kleien
-lego en dan met dingen in elkaar zetten.
RhodĆĀ© kan op sommig dagen echt goed zelf spelen!
Wat iedere dag nog favoriet is, is haar duplo. We maken dan samen een groot huis (huiskamer, keuken, slaapkamer, wc, zwembadā¦allemaal fantasievol natuurlijk ) Ik laat haar het dan zien wat ze er allemaal mee kan doen, en dan kan ze zo dik een uur spelen.
Tussendoor speelt ze veel met haar poppen en beren (de beren heb ik na een maand weer uit de kast gehaald, en dat is weer hot item!!!) en gaan we vooral veel naar buiten.
Het gekke is als ik tegen haar zeg (op een dag dat ze alleen maar kan hangen en āzeurenā) dat ze zelf moet gaan spelen, dat ze dan hele dramaās maakt, en er helemaal geen spelen meer van komt, want dan is ze oh zo zielig :roll: :inlove:
Hier is favoriet mama helpen, en we doen dus veel huishouden samen. En verder voorlezen. Maar wat heel belangrijk voor haar is, zijn andere kindjes. Dus veel naar de speeltuin en nu een dag in de week naar het kinderdagverblijf.
Eva wil ook met alles helpen. Stofzuigen, afwassen, ramen lappen, noem het maar. Maar soms vindt mama dat gewoon even niet handig. Ze mag vaak wel even helpen maar soms moet ik ook even snel.
Ja Diana, het is inderdaad de leeftijd hoor, ik snap ook wel dat het veel leuker is om alles samen te doen. Maar ja, ik moet ook mijn zoon verzorgen, het huishouden doen, eten koken en de hond verzorgen. En dat zijn nou net de momenten waarop Eva dwars gaat doen. Gek he :mrgreen:
Momenteel pest ze Christan ook vaak en dat vind ik wel erg Ze denkt heel vaak dat ik haar niet zie maar ik heb haar geod in de gaten hoor. Ik zie het wel als ze Christan stiekem knijpt :evil: Ik moet me heel erg inhouden om haar niet in de hoek te sleuren. ik prbeer meteen mijn pedagogische pet op te zetten maar oook wat is dat moeillijk !!!
Ze wil ook graag har eigen speelgoed. Ze wil gewoon niet alles met haar broertje delen en dat snap ik ook wel. Vanmiddag gaan we dan ook even samen kleien. Ze weet dat Christan dat niet mag omdat het gevaarlijk is.
:think: Lastigā¦
Isabel is gek van haar keukentje, daar vermaakt ze zich super mee. Verder is ze gek op poppetjes, dan speelt ze hele verhalen na.
Maar ja, daās ook per kind verschillend natuurlijk.
Hopelijk gaat het snel beter, succes!
Hoe herkenbaar, het is net of ik mijn eigen verhaal leesā¦
Ik probeer ook altijd even exclusief met haar te spelen, maar soms gewoon even niet en dan gaat alleen spelen heel moeizaam.
Op het kdv kan ze het heeel goed :think: :mrgreen: .
Ook het pesten herken ik hierā¦ze kan Jasmijn echt pijn doen (slaan of omduwen).
De eerste maanden deed ze dat overigens helemaal niet, was juist heel lief tegen Jasmijn, speentje geven, kusje geven enz enz.
Zal wel een fase zijn (hoop ik)
Vind het lastig en lees dus even mee.
De rollenspellen vindt ze nu wel het leukst, met een pop of beer. Of koken enzoā¦
Anna Sofie heeft altijd alleen gespeeld en dat kon ze prima, veel fantasiespel; little people, playmobil, poppen etc.
Maar ze heeft ook een tijd van verveling gehad, dat ging beter toen ze naar de peuterspeelzaal ging.
Gaat Eva ook naar een psz (straks, of nu al?)
Hier is buitenspelen favoriet! Zodra het droog is gaat Victor naar buiten op zijn fiets of naar de zandbak. Hij haalt meestal even een vriendje (overbuurjongetje) op en samen spelen ze de hele morgen en vaak ook middag.
Maar soms regent het of is ons mannetje ziekjes zoals afgelopen week. Dan zijn het plastik dieren en thomas de trein. Of autootjes over de vloer laten rijden.
Jongens doen andere dingen dan meisjes :mrgreen: Maar buiten spelen is bij allemaal goed toch? Dus jas aan en de tuin in! (als het mogelijk is natuurlijk :think:
Joy vind het leuk mee helpen met wat ik doe inderdaad. (stoffen, zuigen, koken etc)
Daarvoor gebruikt ze een babydoekje (stoffen)
Een opzetstuk van mn stofzuiger.
Met koken haar keukentje en dan enkele dingetjes van de āechteā keuken haha erbij!
Ze vind haar duplo erg leuk.
Haar baby en buggy.
Boekjes (lezen en nog meer lezen) en natuurlijk mamma`s oude tijdschriften wantja mamma leest ook tijdschrift dus zij ook :lol:
En buiten vind ze het leuk, bij oma dan want wij hebben geen tuin, om in de zandbak te spelen!
Oja en ze vind thuis de lege flessen leuk om mee te spelen doppen open en dicht, en ze verzamelen en weer terug in de tas enzo haha.
En haar spaarpot is ook erg leuk alle muntjes eruit en 1 voor 1 erin.
- verkleden
- dingen bouwen
- kleuren
Dank meiden !
Ik ben ondertussen naar oa de Ikea geweest en heb een krijtbord gekocht (leuk ding zeg!) en een houten trein. Nou daarmee is ze zo onwijs blij ! Ze is stapel op treinen, dat ik daar niet eerder opgekomen ben. En het is leuk te combineren met houten blokken en dieren. Lekker fantaseren :thumbup:
En we hebben nu een schommel en glijbaan in de tuin. Een mooie geimpregneerde houten via marktplaats. Normaal waanzinnig duur en deze voor 150 euro met nieuwe schommel. Super ! Wel even zelf uit,- en in elkaar zetten
oh gelukkig toch iets.
haha, hier heeft julian een nieuwe piano gekregen van oma⦠mennnn dat ding staat ten eerste zo hard dat je er gehoorbeschadiging van krijgt⦠maar verder is ie er zo zoet mee
en ja, eh, autoās doen het bij hem er goed.
maar hij heeft ook zoān houten speeltrein en is daar ook onwijs zoet mee. Verder vaermaakt hij zich erg goed met zijn autootjes en zijn rotte driewieler (gordels vast en los maken, maar fietsen ho maar)ā¦