welk programma heb ik nodig?

Ik heb de opdracht gekeregen om voor een cadeau een pagina voor een kookboek te maken.

het moet een a4 zijn en digitaal , en ik wilde mijn recept dus een beetje “opleuken” met een boodschappenlijsje/kassabonnetje fotos e.d.<br /> <br /> er is vast wel een gratis programma waar dat mee kan (dus tekst/fotos en wat effecten)

maar welke is dat?

in word, en omzetten naar een pdf file,



photoshop, ook weer omzetten in een pdf



is gewoon opslaan als, en dan pdf kiezen

Ik maak zoiets meestal in PowerPoint.

Ik heb zoiets een keer gemaakt voor het trouwen van mijn zus. Ik heb daarbij juist wel gevraagt aan iedereen om het in een word document aan te geven.



Er wordt gevraagt om het digitaal te doen, dus waarschijnlijk willen ze het zelf nog verder digitaal verwerken.



Ik zou het dus gewoon in Word of beter powerpoint doen, denk ik… :think: Of even navraag doen of je het idd als pdf of dergelijks kan aanrijken.



Ikzelf heb de recepten en tekst met foto’s toen allemaal verwerkt en als fotoboek laten afdrukken :wink:



Heb je er wat moois van gemaakt en wat blijft er dan van over na overzetten? :roll: Nu ik erover nadenk (en net weer even een paar van die recepten heb doorglezen… was echt erg leuk) zou ik even contact opnemen hoe het verder verwerkt gaat worden alvorens ik er iets heel moois van maak. :wink:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

:lol: :lol: (sorrie ik las nog even verder)

Zo leuk ook wat iedereen ervan maakt en verzint. Hele serieuze gerechten, maar ook totaal verzonnen gerechten. (ik bedoel oa een breinaald en haarlak door de gehakt doen lijkt mij niet zo lekker :mrgreen: )

Een gerecht in rijmvorm. Eentje zelfs met het adres van de chinees want waar je het haalt is het belangrijkst :lol: (zit nog een heel verhaal bij dat mijn zus daar at en krom lag van de buikpijn door het vele eten en door bleef eten omdat het zonde was om weg te gooien) :lol:



Hele korte receptjes. En een die zeker 3 pagina’s in beslag nam en ik had nog gesmokkelt door het lettertype een maatje kleiner te maken. Overigens waren het 5 A4-tjes in word :roll: (een kikkerbilletjes recept, ik ben benieuwd of mijn zus dat al een keer hun heeft voorgeschotelt :lol: al is het waarschijnlijk geheel uit de duim gezogen)



Erg leuk dus zo’n boek :thumbup: :thumbup: