Lotte is bezig om zindelijk te worden. Overdag gaat het best goed. Nu slaapt ze nog in en ledikantje. Als ze 's nachts ook zindelijk gaat worden willen we voor haar een gewoon bed kopen, zodat ze zelf uit bed naar de WC kan. Maar ik zie door de bomen het bos nog niet zo. We willen niet een geheel nieuwe kamer, alleen een ander bed. Nu kunnen we naar IKEA, maar die heeft toch speciale maten? Kan ik dan wel volstaan met beddegoed van bijv. V&D? Of past dat niet?
Welk bed raden jullie aan en waarom?
Groetjes en bedankt!
Viratine
hoi hoi,
Aangezien Lotte al 3 jaar geworden is, zou ik geen peuterbedje kopen als ik jou was.
Michaël is 2 1/2 jaar en slaapt sinds een drietal maanden in een eenpersoonsbed. Dat gaat heel erg goed !
Eenpersoonsbed van ikea heeft gewone maten, 90 x 200 cm hoor.
Veel succes in de zoektocht !
liefs
Gerda
Het is dat wij ruimte gebrek hebben, anders had ik ook gewoon een eenpersoonsbed voor Bas gekocht.
We hebben nu via via een peuterbed van Ikea gekregen. Sniglar. Op zich helemaal niets mis mee, maar we hebben er een vrij dik matras in gedaan en daardoor werkt de zijsteun eigenlijk niet. Gisteravond hing Bas er gewoon overheen. Dus als je eentje uitzoekt met zijsteun, neem dan een hoge
En inderdaad beddegoed er voor zoeken is lastig. Deze is 160x70 en daarvoor kun je in de “normale” winkels geen beddegoed kopen. Heb ik nog niet ontdekt in ieder geval.
Met andere woorden, neem dit bed maar niet :mrgreen:
Groetjes,
Heleen
Tja, hier wel een ikea bed… Vikare en dan gewoon het bijhorende niet zo dikke matras erbij. Peter weegt maar 15 kilo en voelt niets van de bodem hoor… terwijl ik dat dus wel voel als ik op de matras duwt.
Maar hij is gek op zijn bed en zegt zelf dat zijn bedje super lekker ligt. Dus ik vertrouw er maar op dat het dan ook echt wel geschikt is.
Ik vind de maat niet zo een probleem… de onderhoes is in 3 delen en die is dus wel van Ikea, hebben we meteen 3 sets van gekocht. Maar verder heeft hij een gewoon dekbed 135x200 met normale hoezen en deze slaan we dan zo 40 cm onder de matras.
Ideaal.
Grote voordeel vind ik dat de matras speciaal bij dit bed hoort en net dik genoeg is voor die groeifase van 2 tot 5 en hij heeft al 2 keer een ongelukje gehad waarbij niets meer hielp… 1x spugen, 1x diarree… maar de hele matras kan in de wasmachine en droger en lag er s’avonds dus al weer schoon op.
Ideaal en ik zweer er dus bij.
Hij krijgt een echt bed als BIB straks 2 jaar is… maar dan is Peter 5.
Anne heeft een matras van ikea, ik heb daar alleen de overtrekken gekocht ivm de maat, verder heeft ze gewoon een 1-persoonsdekbed, dus daar geen problemen met de maat en je kan het goed instoppen.
Emma heeft ook een IKEA bed en matras, 160x70 cm. Ik heb daar 2 hoeslakentjes gekocht in de goede maat, maar de jersey hoeslakentjes van de Hema (150x70) rekken lekker mee en die passen er ook prima om heb ik gemerkt.
hier ook ikea ( die blauwe)
en een eenpersoonsdekbed…
gaat prima
Wij hebben een peuterbed van Linea (Vroomshoop meubelen). Gaat prima! Ze kan hier in principe in liggen tot ze 5 is. Beddengoed voor een junior/peuterbed vind je iig bij Prenatal en bij de HEMA!
De maten zijn 1.20 bij 1.50 m, als ik het me goed herinner.
ik zou ook geen peuterbed meer kopen…
Ik heb voor Wessel bij de wehkamp een middenslaper gekocht… gaat hartstikke goed… geen enkel probleem…