Welk merk flesjes gebruike jullie en waarom?
Ik wil straks de kleine fv gaan geven en nu hoor ik heel veel verschillende verhalen.
Ik dacht zelf aan de avent fles, maar in mijn omgeving gebruiken heel veel mensen de difrax flesjes.
En dan heb je ook nog iets met die 3 standen…is dat van avent?
Wie heeft tips voor mij???
avent verkoopt starterspakketten.
daar zit alles in.
Ik zou 1 soort fles nemen, je merk snel genoeg of het bevalt of niet.
een nieuw flesje is zo gekocht.
Klopt. Ik gebruik nu zelf de Difrax S-fles, met een M-speentje.
De driestanden waar jij het over hebt is een speen, geen fles. Ieder merk heeft een meerstandenspeen (Bibi, Difrax, Avent, Etos, Hema, enz.). Het is gewoon een kwestie van proberen wat je kleintje fijn vindt, voor zowel de fles als de speen.
En het hangt natuurlijk ook van de voeding af, Fr*so Comfort bijvoorbeeld is een dikkere voeding, die krijg je niet door een klein speentje…
Succes met alles!
Wij hebben hier de difraxfles. In eerste instantie hadden we de flessen van avent. Prima flessen maar omdat Jasmijn een tijdje borstvoeding heeft gehad ging het zuigen aan een speen van een aventfles wel erg snel. Die hebben namelijk een iets ruimere opening dan de difraxfles. Het nadeel van een kromme difraxfles is, dat als je een 3-standen speen gaat gebruiken dat hier niet gemakkelijk mee gaat omdat je dan de fles moet draaien en dat gaat natuurlijk niet met een kromme fles :lol: . Dus de laatste voeding die wij als pap geven doen we dan ook in een “rechte” fles met een 3-standen speen. Snap je het nog? :? Een kwestie van uitproberen dus. Wat ik wel erg gemakkelijk vond is een magnetronsterilisator :thumbup: . Je mikt de flessen erin, in de magnetron en klaar is kees. Geen gedoe met pannen op het vuur.
Hier ook Difrax :thumbup:. Ze hebben onlangs alleen de spenen ‘vernieuwd’, maar als je het ons vraagt, niet ‘verbeterd’. De 3-standenspeen vinden we trouwens al helemaal een onding.
En inderdaad, een magnetron-sterilisator!
Stom vraagje over de Difraxflessen: je moet de speentjes iedere 6 weken vervangen heb ik begrepen, maar in de Difraxflessen zitten van die ronde ventieltjes onderin. Moet je deze dan ook vervangen? Ik kan ze nl. nergens vinden… :oops:
Ik had felsjes van Bibi.
En de Bibi 3 standen speen.
Ik had eerst avent van de borstkolf maar vond ze irritant. Heb difrax en dan wel die iets krom lopen. En die is ideaal vind ik. 3standen speen ging het beste bij Joy maar ik denk dat dit een kwestie van uitproberen is welke soort speen het beste bij jou kindje past elk kindje is tenslotte anders.
Dat ronde dingetje wat er bij zit heb ik nooit gebruikt!
hey hey,
Ik heb in het begin de aventfles gebruikt…
Dat was hiergeen suc6 omdat benthe er niet uit wilde drinken…
De eerste tijd wel maar naarmate de krampjes erger werden wilde ze er niet meer uit.
Ik ben de difrax fles gaan gebruiken …
Geweldige fles…
inmiddels drinkt benthe uit gewone goedkope prenatal flessen met difrax speentje
Ik ben begonnen met de avent, maar daarop kreeg Bas veel krampen. Ben toen overgegaan naar de Bfree en dat ging super. Met 4 maanden waren de krampen over en ben in naar de goedkoopste flessen gegaan, met de spenen van difrax en dat ging en gaat nog prima.
De flessen van Difrax lekten bij mij allemaal veels te veel, maar dat zal zeker aan mij liggen, want andere roepen er dat ze juist zo fijn zijn.
Begonnen met Avent (in de kraamweek), maar Laura dronk daar niet goed uit, lukte niet goed en kreeg ook veel lucht binnen, dus last van boertjes.
Op aanraden van de kraamhulp zijn we toen overgeschakeld naar Difrax, en dat ging wel meteen prima (zal dus aan je kind liggen wat het beste is).
Verder vind ik het wel prettig dat je die Difrax flessen aan de onderkant kunt openschroeven, daardoor kun je ze veel makkelijker schoonmaken dan normale flessen.
Meiden bedankt voor jullie reacties, toch veel driffrax flessen… :think:
Ik heb difrax en avent gehad en vond ze beide helemaal niks, die kromme van difrax was een echte ramp. Uiteindelijk heb ik gewoon goedkope rechte flessen van bibi gekocht en die werkten super. Krampjes weg en een tevreden drinkende baby (die nu al bijna 2 wordt :shock: )
als ik jou was zou ik eerst 1 soort kopen.
n de kraamweek helpt de kraamzorg je wel met het vinden van een goede fles, mocht de gekochte niet werken.
Ik heb bij alle 2 mijn jongens Avent flessen gebruikt. Ik vond deze ideaal.
En ze dronken er ook goed uit.
Jesper dronk uit Aventflessen met Aventspenen. Prima!
Freja drinkt uit een Bibifles met dentalspeen. Gewone speen ging niet ivm korte onderkaak. Het stomme is dat het dus echt een wereld van verschil maakte toen ik dentalspeen gaf (ze snurkte, knoeide en maakte er echt een potje van zonder de dentalspeen).
Het ligt dus eigenlijk aan je kindje wat het fijnste is voor haar/hem. Kwestie van uitproberen dus! (met als gevolg dat ik echt een vermogen heb uitgegeven aan 80 verschillende speentjes…)
Ik gebuikte eerst advent maar daar dronk Sacha echt heel erg slecht uit en nu ben ik een echte difrax liefhebber en Sacha natuurlijk ook.
Dat ronde dingetje wat onderin zit vervang ik niet die kook ik gewoon altijd uit met. Hij heeft deze niet in zijn mond dus vind ik het niet nodig om te vervangen. Nu heb ik er eentje zo vaak uitgekookt dat dat ronde dingetje gekrompen is in de kookwas en deze zijn bij sommige drogisten te koop en bij andere kan je ze gewoon bestellen. Ze kosten iets meer als 2 euro en dan heb je er 2.
Ik ben wel blij dat meerdere difrax flessen heb anders had ik een probleem gehad nu dat ding gekrompen is. Het duurt 2 werkdagen voordat de etos ze binnen heeft.
Dess drinkt uit een Aventfles. Ik gebruikte eerst die baneneflessen :think: difrax!! Maar die lekte aan alle kanten…
Dess heeft meerdere (fop)spenen… Omdat hij dan niet gewend raakt aan 1 speen. Misschien een tip!
Wij gebruikte eerst aventflesjes, maar Emma dronk er niet goed uit en toen zijn we uiteindelijk op de difrax S fles uitgekomen. Die lekken inderdaad aan alle kanten. Volgens De mevrouw bij Difrax met wie ik contact heb gehad, mocht ik ze ook niet in de sterilisator uitkoken want daarvan vervormden ze door de hitte :eh: Dat stond anders mooi niet in de gebruiksaanwijzing. Bovendien wordt kokend water toch net zo warm?? Dus hoe moet ik ze dan uitkoken? :think: Helaas is het echt de enige fles waar ze goed uit drinkt dus we moeten het er maar mee doen, maar voor 9 euro per flesje vind ik het echt kl*te flessen.
En ik weet wel… als er nog een tweede komt, proberen we het eerst weer met alle andere flesjes voor we aan deze gaan :roll: