Welk merk maandverband?

Hallo dames,

Misschien een beetje rare vraag maar ik gebruik al 17 jaar tampons. Nu moet ik maandverband in huis halen voor de bevalling en ik weet niet welke.

Ik ben allergisch voor een de plastic laagjes die op het maandverband zitten.

Dus wie weet welk maandverband goed is en geen plastic laagje bevat?

Alvast bedankt,

Groetjes van Aadje.

Ik gebruik die van de ah of c1000, geen plastic laagje…

Zowel inlegkruisjes al die dikke matrassen…

mij werd door de kraamhulp bij mischa kotex aangeraden… dus heb ik voor deze keer ook maar in huis gehaald

ja hier ook kotex!!

Al die andere plastic rommel krijg ik echt een brandend en geirriteerd gevoel van down there.

Eerst gewoon kraamverband en daarna Kotex.

Euroshopper :thumbup:

waarom geen kraamverband? Daar zit geen plastic onder en gaat dus ook niet broeien, dat zijn niet altijd van die ellenlange lappen, je hebt ook kleinere 8)

Ultrathin van de Hema :thumbup:

@Kittycat wrote:

Voor na de bevalling :think:

Ik had kotex en die kraamverband van natalis :thumbup:

ook voor stolsels etc heb je wel een dikkere nodig hoor

Ik had de vorige keer gewoon wat verschillende in huis gehaald, een lading van die kraamverband lappen want je gebruikt er echt veel van. Tenminste, als er iets in zit en ik ben op het toilet denk ik echt niet “oh die kan nog wel een uurtje of twee” Ik vind het eigenlijk gewoon vieze dingen :?

En dan wat dunnere (nog steeds best grote lappen) en dan alvast wat gewone extra dunne, dat vond ik wel fijn wanneer ik weer echt de deur uit ging. Want ik heb altijd het gevoel dat je echt een enorme luier in je broek ziet zitten, gebruik normaal ook tampons.

Oh er staat trouwens vast wel hypoallergeen ofzo op de verpakking van maandverband wat beter voor je onderste is.

Ik zou vooral gaan voor de dikkere en grotere maandverbanden. Ik baalde dat ik destijds door mijn kraamverbanden heen was, de eerste dagen gebruikte ik daar twee tegelijk van. Toen ze op waren had ik mijn man op pas gestuurd voor maandverband en hij kwam thuis met libresse, een dikker soort en die waren ook niet zo plakkerig als bijv always.

Op de zwangerschapsgym werd ons verteld dat de goedkoopste het beste is en inderdaad die van Europrofit (kun je halen bij de Kruidvat) is goed, deze bevat geen plastic laagje. Vooral na een bevalling kan het zo heerlijk gaan broeien als er plastic opzit, daar heb je met deze minder last van!

@melanie wrote:

@Kittycat wrote:

Voor na de bevalling :think:

Niet voor de eerste paar dagen natuurlijk.
Maar als je kotex of always kunt gebruiken kun je ook die van de hema gebruiken, net zo dik.

Bedankt voor de tips!

Ga morgen even shoppen naar maandverband :mrgreen:

Ik heb het tot na mijn eerste menstruatie alleen met kraamverband gedaan, van het kruidvat. Ik had Always genoeg in huis, maar het ging flink broeien, dus toen toch maar kraamverbanden, en die vond ik toen echt fijn (kan ik me nu niks mee bij voorstellen, die luiers :wink: )

Hier ook Kotex, ben ook allergisch voor die andere plastic dingetjes :wink:

Kotex Night :thumbup:

Dat heb ik ook, dus je kan beter niet die ultradingen kopen, die dunne, maar gewoon die dikkere dingen. Allways krijg ik een soort van luieruitslag van. Kotex vind ik nog het fijnste, maar mijn voorkeur gaat ook uit naar tampons.

Voor de eerste dagen heb je als het goed is kraamverband in je pakket zitten en anders kan je die kopen bij de drogist of apotheek.

Succes straks met je bevalling.