Welk merk flessen slaan jullie in?

Bij onze eerste hadden we zowel Dodie flessen als Difrax flessen.

Spenen voor de flessen was een ramp omdat we johannesbroodpitmeel moesten toevoegen aan de melk, en dan paste het niet meer door ene " normale" speen… Uitkomst was toen een dental speen van Difrax op de Difrax of Dodie fles.

Maar goed, was dus eigenlijk nieuwsgierig: welke flessen/merk kopen jullie en waarom ( en als we dan toch bezig zijn, hoeveel per kind?)

Wil borstvoeding proberen met de tweeling, maar of het lukt… bij de eerste vond ik het een ramp…

@Astertje wrote:

Bij onze eerste hadden we zowel Dodie flessen als Difrax flessen.

Spenen voor de flessen was een ramp omdat we johannesbroodpitmeel moesten toevoegen aan de melk, en dan paste het niet meer door ene " normale" speen… Uitkomst was toen een dental speen van Difrax op de Difrax of Dodie fles.

Maar goed, was dus eigenlijk nieuwsgierig: welke flessen/merk kopen jullie en waarom ( en als we dan toch bezig zijn, hoeveel per kind?)

Wil borstvoeding proberen met de tweeling, maar of het lukt… bij de eerste vond ik het een ramp…

wij hadden avent flessen bij onze dochter…

ook zij moest johannes broodpitmeel erdoorheen maar dan kochten wij de speen voor 3+ maand met de 3 standen erin…

dan ging dat prima! zit namelijk een stand 1,2 en 3 op… en 3 is het grootste gat…

zelfs als het spul al was ingedikt kreeg ze haar flesje nog makkelijk leeg…

ik zweer dus bij de aventflesjes…

hoop dat de bv dit keer wel goed lukt en anders krijgt ook zij voeding uit een avent flesje… heb er al wel 1 gekocht… :inlove:

oh en ik heb er 2 gekocht… en waarom?

omdat het wel handig is… voordat ik ga slapen maak ik 2 flesjes klaar… zet ze in de koelkast en je kan ze dan zo ffe opwarmen als je met je duffe hoofd naar beneden moet… :lol:

Wij hebben Dr B.rown flessen… ideaal geen darmkrampjes meer gezien of gehoord sinds deze flessen in huis zijn gekomen… Heb wel hele voorraad aan avent flessen maar meer dan de helft is nog nieuw…

Bij beide kindjes de Difrax fles gebruikt. Ben daar nog steeds super

tevreden over!!

Wij konden Avent flessen overnemen van andere mensen. Nieuwe spenen erop, en ze doen het prima :slight_smile: Twee kleine en twee grotere. Pas kreeg ik van mijn oma een nieuwe grote Avent fles, die had ze nog ongebruikt staan. Ik heb er nu dus 3. Maar met 2 ging het ook best.

ik heb bij de eerste avent flessen geprobeerd maar was een ramp, hij kon daar niet uit drinken.

dus overgestapt op de difraxfles en dat ging super.

bij de tweede weer avent geprobeerd (ze stonden er toch nog bijna ongebruikt) en hij deed het wel lekker!

de derde wilde weer niet drinken uit de aventfles dus weer difrax gebruikt.

voor de vierde heb ik die nieuwe flessen van difrax gekocht, die zachte flessen…hoop dat hij/zij daar blij mee is want ik vind ze persoonlijk wel erg mooi :wink:

Ik had maar 1 fles.

Een avent.

Ik wil graag borstvoeding gaan geven en ik heb gelezen dat de flessen van Nuby het geschiktst zijn om afgekolfde melk in te geven omdat de speen het meeste lijkt op de tepel… Nu heb ik hele gekke tepels maar goed ik ga gewoon voor de Nuby!

Ik heb bij Jasper toen echt bijna elk merk en elke vorm speen geprobeerd(toen hij plotseling de fles weigerde), tot we uiteindelijk bij de tommee tippee uitkwamen. Heb hier dus nog de avent/difrax/hema/tommee tippee/ medela etc. staan :shifty: In de blije doos zaten een paar nieuwe spenen en voor de tommee tippee en de avent koop ik er wel een bij. Kijken waar nummer 2 uit wil drinken :roll: :roll: :roll:

Difrax en dr. Brown :thumbup:

ik had bij Luna avent flessen en dacht die kan ik makkelijk voor Odin ook gebruiken maar helaas heeft hij reflux en verdikte voeding en de dodie fles met 3 standen speen is de beste voor hem (avent 3 standen loopt te hard voor hem :()

wij hebben nu 2 flessen en 3 spenen

NUBY :thumbup:

ik heb dr brown ik geloof 3

, advent heb ik er ook een aantal van,

difrax (die kreeg ik bij de opwarmer) maar kleine dus meer voor tussen door drinken voor wat later en zitten oren aan

ook heb ik voor de fun en ik denk voor bij de oma’s winnie the pooh want ik spreek uit ervaring we gaan even heen en blijven langer en geen fels mee genomen dan heeft oma altijd wat in huis

en ik ga proberen bv te geven maar dan afkloven en in de fles ik vond met duco bv een ramp en heb het geloof ik een week of 8 gedaan tot bloedens aan toe en huilen wil je niet weten geen lol aan en nu wil ik het proberen anders te doen en kan mijn vriend het ook eens geven en vooral makkelijk als ik straks weer wil gaan werken

ik zweer bij avent flessen. maa rhet ligt ook aan je kindje het is even zoeken

ik heb zitten liegen zag ik net :oops:

nou ja geef even de vergeetachtigheid de schuld hoor hihihi

ik heb namelijk helemaal geen difrax flessen voor ons vierde kindje, ik heb nuby flessen !

excuses :wink:

Toen ik zwanger was heb ik nooit een moment gedacht ‘welke flesjes moet ik hebben’…ik dat meer ‘ik moet flessen hebben’

Dus ik heb eerlijk gezegd gewoon een startpakket Avent gekocht, en het werkte prima

Hier alleen maar Difrax-flessen! :thumbup:

Hier ook de Difrax flessen.Super handig om schoon te maken en liggen lekker in de hand tijdens het fles geven

Succes!