Wat gebruiken jullie voor lichtje in de lampion? Ik koop elk jaar weer van die gekleurde stokjes, die ik na Sint-Maarten weg kan gooien. Wat een ondingen. Ze vallen uit elkaar, het haakje breekt af of het lampje valt er af, kortom rommel.
Nu twijfel ik of ik waxinelichtjes er in zal doen. De variant op batterijen welteverstaan, die met een buddy vast zetten onderin of hebben jullie andere ideeën?
Hier gaan die stokje al drie jaar mee… Wellicht een uitzondering.
Maar ik moet zeggen dat ik voor de halve euro die ze kosten ze toch zou blijven kopen, ookal zouden ze kappot gaan na een avond
Die waxinelichtjes op batterijen lijken me zwak licht geven
Wij hadden vroeger en constructie van een klein lampje ( zoeen die in je fietslamp zit) op een platte batterij. Dat gaf wel goed licht
Wij hebben gewoon de stokjes van de Action, werken hier prima! zelfs die van vorig jaar :thumbup:
Wij hebben echte lichtjes, gewoon waxinelichtjes (die je dan tig keer opnieuw aan moet doen weliswaar :roll: ).
ik gebuik het stokje al vanaf haar eerste sint maarten, alleen elk jaar ff nieuw batterijtje erin.
ze is nu 6 en loopt sint maarten sinds ze 2 is: nog nooit problemen mee gehad
inderdaad die stokjes van de Hema, Blokker Action… en tja, voor dat geld… mogen ze ook wel na 1 avond kapot zijn
@marloes vip wrote:
Nu twijfel ik of ik waxinelichtjes er in zal doen. De variant op batterijen welteverstaan, die met een buddy vast zetten onderin of hebben jullie andere ideeën?
Dat doe ik altijd. Ik hang er gewoon een touwtje aan, om het vlammetje vastknopen. En dan boven vastknopen aan het stokje.
Werkt prima, geen last van zwak licht.
hier ook zo’n stokje en de oudste gaat vrijdag lopen met het stokje dat hij ook zijn 1e sint maarten al meehad (de naamsticker van de psz zit er zelfs nog op :lol: ).
Nummer 3 krijgt nu het stokje dat al 3 jaar op de reserve ligt.
Hier dus ook geen problemen mee.
Zelf hadden we vroeger altijd (echte) waxinelichtjes en idd mijn moeder ernaast met een aansteker om hem telkens weer aan te doen .
Wij liepen idd ook altijd met echte waxinelichtjes, lastig want ze gaan steeds uit en vind het ook niet veilig.
Ze hebben hier knolletjes en geen papieren lampionnetjes, dus er kan niet zoveel mis gaan.
Ik heb gister wel een goeie ingeving gehad vond ik zelf, had een heel klein glazen potje staan dus daar ga ik mooi dat kaarsje inzetten in de lampion, waait ie vast minder uit
Nu nog twee kleine potjes ergens vandaan halen vandaag :shifty:
Ik heb net een paar maanden terug de lampionnenstokjes weggegooid…
Niet zo handig natuurlijk.
Zal er straks een paar kopen, overigens gaan die gewone roodblauwe hier steeds een paar jaar mee :thumbup:
Dat wordt vanavond potgroente eten Lune :mrgreen: !
Ik heb een stokje van de Blokker. Maar echt geweldig werkt ie niet, nou ja… het gaat om het idee…