Welk kookboek

nu ik vandaag voor mijn verjaardag eindelijk een goede messenset heb gekregen, en ik de laatste tijd weer wat meer achter het fornhuis sta, ben ik op zoek naar een écht goed kookboek…Gewoon lekker, simpel alla tv kok Nigella Lawons of Jamie…

Maar dan nog vind ik het zoeken naar een naald in een hooiberg…Iemand tips? :shifty:

Waarom een kookboek als ik vragen mag?

Als je google gebruikt kom je zoveel recepten tegen.

Koop een klapper en plastic hoesjes en stop al je recepten daarin op alfabet en door die hoesjes worden je papier nooit vies en dat heb je dan weer niet bij een kookboek :slight_smile:

Heel gek misschien, niet wat je zoekt, maar ik heb het boek Kook Ook, dat is een dik boek, heel veel recepten, maar ook echt een handleiding… van hoe kook je sperziebonen en schorseneren tot weet ik veel wat. Verzin het… en ik zal je zeggen of het er in staat! hahaha…

Maar jamie is altijd goed… maar ik vind met kookboeken vaak dat er zoveel in staat wat ik niet lekke rvind… of 1001 ingredienten nodig zijn… idd, dan haal ik het wel van google…

succes!!!

smulweb vind ik ook een superaanrader! Ze hebben ook wat recepten opgesteld door chefs uit een aantal restaurant en je kan er volgens mij alles vinden wat je zoekt!

Ik ben gewoon helemaal fanaat van kookboeken :wink: …Heb er ook tig in de kast staan, maar geen één waarvan ik nou zeg dat ie echt geweldig is…Jamie is hier ook favoriet, maar tegenwoordig heeft hij er zoveel geschreven dat ik geen idee heb, welke het "lekkerste"is :mrgreen:

In ‘Hoe word ik een goddelijke huisvrouw’ van Nigella Lawson staan de heerlijkste baksels!!

Maar ik ben ook meer van het internet. Vind webchef een hele goede! Is een zoekmachine. En de AH recepten (lekker makkelijk).

Hier ook een groot fan van kookboeken. Heerlijk erin bladeren, neuzen en mooi om te verzamelen.

Ik zou je keus laten afhangen van de reden waar je zo’n kookboek voor wilt gebruiken; alledag, feestdagen, bijzondere gelegenheiden, eenvoudige maaltijden. Als je dat weet, dan wordt de keuze al een stuk makkelijker.

Maxime, een combi van dat alles van zou natuurlijk het mooiste zijn :mrgreen: :wink:

Ik hoef geen uren in de keukten te staan, dus simpele, max uurtje koken, recepten kies ik voor…Niet teveel toeters en bellen…

Oud Hollandsche nostalgie Wina Born! :inlove:

Klikkerdeklik

Wij hebben o.a De Dikke Van Dam met uitleg over eten en koken. Prachtig boek! Dit boek bevat geen recepten maar uitleg over het hoe en waarom over groente, vlees etc en de bereiding.

Qua recepten, wil je eens wat anders, kijk eens op de site van Koken met Karin :slight_smile:

En een boek van Janneke Vreugdenhil. Ook interessant!

@Snoesje wrote:

Heel gek misschien, niet wat je zoekt, maar ik heb het boek Kook Ook, dat is een dik boek, heel veel recepten, maar ook echt een handleiding… van hoe kook je sperziebonen en schorseneren tot weet ik veel wat. Verzin het… en ik zal je zeggen of het er in staat! hahaha…

Dat boek heb ik ook geweldig!!!

ik heb big book of basics.

Een knalroze boek met een garde erop, en er staan echt zalige recepten in :drool:

toch Nigella Lawson: how to be a goddess in the kitchen (de goddelijke huisvrouw) heerlijk foute titel maar vooral ook heerlijke recepten en mooie foto’s :drool:

Ainsley Harriot heeft ook leuke boeken met simpele en lekkere dingen!

mijn lievelingskookbook is Jamie’s Italie en van Nigella: how to eat

verder kook ik veel uit het atrium kookboek (vegetarisch) en de zilveren lepel.

@Dynasty wrote:

@Snoesje wrote:

Dat boek heb ik ook geweldig!!!

ik sluit me aan… ideaal als naslagwerk en voor de inspiratie :thumbup:

Hier ook een kookboeken gek. Ik kan zo’n boek dus ook echt als boek lezen…van voor naar achteren :shifty:

Ik vind de nieuwe boeken van Jamie eerlijk gezegd niet zoveel aan :silenced:

Heel gek, en ik kan ook niet zo goed zeggen waarom, maar het boeit me helemaal niet meer…terwijl de eerste boeken me nog steeds boeien…

Ik heb net een nieuw kookboek gekocht met alleen maar (italiaanse) recepten voor brood, broodjes en pizza.

Echt een super mooi kookboek, met prachtige foto’s, goede uitleg en je leest gewoon dat het met liefde is gemaakt.

Hij heet Pane e Panini.

Het kookboek van Nigella Lawson 'nigella express" vind ik ook erg leuk. Al is het alleen maar om haar commentaar te lezen hahaha

Ik heb nog heel oude kookboeken (worden ook nog steeds nieuwe drukken van uitgegeven) maar deze is nog van mijn moeder* geweest dus echt heel speciaal voor mij. :inlove: Er staan heel basale dingen in zoals hoe je aardappelpuree moet maken en hoe lang peultje moeten koken (ik kook ze nooit maar stoom ze héél kort en dan lekker wokken. Ik ben dus duidelijk een modern paadje opgegaan :mrgreen: )

NCB Kookboek uit 1952

Margriet Kookboek uit 1962

Kookboek van de Amsterdamsche Huishoudschool door C.J. Wannée uit 1925!!!

Voor basale dingen val ik hier op terug en verder doe ik veel op gevoel en zoek ik op i-net.

@crien wrote:

Ik heb nog heel oude kookboeken (worden ook nog steeds nieuwe drukken van uitgegeven) maar deze is nog van mijn moeder* geweest dus echt heel speciaal voor mij. :inlove: Er staan heel basale dingen in zoals hoe je aardappelpuree moet maken en hoe lang peultje moeten koken (ik kook ze nooit maar stoom ze héél kort en dan lekker wokken. Ik ben dus duidelijk een modern paadje opgegaan :mrgreen: )

NCB Kookboek uit 1952

Margriet Kookboek uit 1962

Kookboek van de Amsterdamsche Huishoudschool door C.J. Wannée uit 1925!!!

Voor basale dingen val ik hier op terug en verder doe ik veel op gevoel en zoek ik op i-net.

zulke boeken heb ik ook… echt heel oud (dat is voor mij al snel ik kom uit '89)… ook boeken van libelle en koopmans… de oudste die ik heb komt van '72 maar ik heb nog veeeeel meer kookboeken nog bij mijn ouders liggen

Ik duik morgen mijn kookboekenkast in om goede titels door te geven. Kan je nu al wel vertellen dat ik onwijs veel heb gemaakt uit: jamie’s dinners. Dat is dus alvast een aanrader!