In navolging van het onderwerp over de boeken dan nu een vraag over spelletjes!
Wij hebben nog helemaal geen gezellige spelletjes om met de kinderen te doen, ik vind het zo moeilijk om iets te vinden zonder geld te verspillen aan iets dat 1 keer wordt gedaan en dan in de kast blijft liggen.
Dus hellup ?
(Misschien handig om nog even bij de spelen te vermelden vanaf welke leeftijd jullie het al spelen ?
Mijn middelste vindt Kroko Loko helemaal geweldig! Speelt hij al jaren en hij vindt het nog steeds leuk!
Het is een soort van memory, maar dan anders.
Je moet een zo lang mogelijke krokodil zien te maken van kaartjes die je dmv het gooien met een dobbelsteen en een goed geheugen moet pakken.
Fijn spelletje om te spelen met kids. Lekker simpel, duurt niet te lang en blijft leuk.
(kinder)scrabble
Cluedo, voor de wat oudere kindjes dan :mrgreen:
halli galli, kindermonopoly, memory, bingo (hoe saai ook maar bij mij op het werk vinden ze dat erg leuk), achmea kennisquiz voor de 12 plussers, kwartet
Doolhof! :mrgreen: , Levensweg, Stratego.
Boonanza!! Vanaf een jaartje of 7… Echt een vreselijk leuk spel… Vind ik (25)…
mens erger je niet (winnie the pooh) en knibbel knabbel huisje…
vind Esmay hier echt helemaal geweldig!!!
memory, wie is het…
Monopoly vind ik leuk, maar na 3 ronden zit ik meestal alleen met mijn geld en kaartjes…
Ik heb stratego junior gekocht, vonden ze ook wel leuk, knibbel knabbel knuisje hebben we ook en het betoverde doolhof.
koe handel :thumbup:
@Flieniemama wrote:
Boonanza!! Vanaf een jaartje of 7… Echt een vreselijk leuk spel… Vind ik (25)…
vanaf 7, Anna Sofie zou dat moeten kunnen spelen? We hebben het liggen, plus uitbreiding maar hij ligt nog in de verpakking :oops:
Ook echt heel leuk: Jakkiebak!Kippenkak! (soort van memory maar dan heel anders :mrgreen: ), dat is echt een aanrader!
En Pimpampet. Halli Galli.
MiauwMiauw van Haba (stiekem is het gewoon pesten, maar veel makkelijker te leren :thumbup: , absoluut favoriet hier)
Haba heeft overigens heel veel leuke spellen.
Misschien handig om nog even bij de spelen te vermelden vanaf welke leeftijd jullie het al spelen ?
Haba heeft inderdaad geweldige spellen!!!
@ Lydia; Boonanza is vrij eenvoudig en als je het kunstje eenmaal door hebt kan iedereen het. Ik denk dat je even wat tijd moet besteden aan de uitleg, maar ik zie niet in waarom een kind van 7 het niet zou kunnen spelen! Het is echt vreselijk leuk! Ik speelde het weleens als beloningsspelletje met een aantal kids toen ik in groep 4 stage liep.
Ik zal eens gaan zoeken naar de spellen die genoemd worden :thumbup:
Lydia, Jakkiebak!Kippenkak! heb ik al eens op aanraden naar gekeken maar dit is niet meer in de winkel (BS, Intertoys) te koop.
@Karin2 wrote:
Ik zal eens gaan zoeken naar de spellen die genoemd worden :thumbup:
Lydia, Jakkiebak!Kippenkak! heb ik al eens op aanraden naar gekeken maar dit is niet meer in de winkel (BS, Intertoys) te koop.
Misschien Bol?! Die verkopen ook gezelschapsspellen.
elephant vond Yara vanaf twee geweldig en nu nog steeds. Nu Snapt ze dat ze die vlindertjes ook daadwerkelijk moet vangen met het netje.
Thije staat er bij en moet vreselijk lachen om die vlinders die tegen zijn hoofd fladderen.
Koetje Boe spelen we ook nu. Vind Yara nu leuk. Thije snapt er niks van,maar zit er voor de fun bij. Hij drukt overigens wel op het knopje :mrgreen:
Verder memory vind ze geweldig om te doen en domino ook.
Mens erger je niet hebben we ook en speelt ze ook al een tijdje goed.
en die met hengeltjes en dat er vissen rond draaien en als die de bekkies opendoen dan moet je ze pakken met het hengeltje
Vinden Yara en Thije beiden leuk nu :mrgreen:
wij kwartetten ons suf hier momenteel. Vooral Ruben heeft het goed door (kwartet van Dick Bruna met alleen plaatjes, hoeven ze dus niet voor te kunnen lezen).
Jelmer en Minke spelen vaak ook een potje, je lacht je een aap. Minke houdt de kaarten keurig in de hand, die van Jelmer liggen open en bloot op tafel (maar Minke snapt wel dat als ze alles vraagt wat ze bij hem ziet de lol er ook gauw af is). Jelmer vraagt dan aan Minke de “ein”, Minke begrijpt feilloos dat hij de trein wil. Of het “oninantje” (olifantje) die Minke dan niet heeft dus dan pakt hij een kaart van de stapel. Als hij dan het kaartje gekregen of getrokken heeft zegt ie heel hard “artet” :lol:
(hij heeft wat moeite met de eerste medeklinkers van woorden :roll: :inlove: )
Verder doen ze wel memory (het heeft Ruben nogal even gekost te ontdekken dat hij vals kan spelen door gewoon even onder onze glazen tafel te gaan liggen :mrgreen: ) en domino.
Wij speelden thuis ook heel graag Stap Op. Ik denk vanaf een jaar of 7/8.
En voor als ze groter zijn is er al een kast vol spelletjes (Halli Galli, Kolonisten, Carcassonne, Uno, etc etc).
Trouwens, ben je wel eens bij Wir War geweest in de Oude Kijk? Super winkel voor spelletjes :thumbup:
Inge, dat spel wil ik ook nog kopen, die zag ik net bij de INtertoys met die happende visjes :thumbup:
Annemarie, ik kom helaas niet meer zo vaak in de stad als ik zou willen
Soms wil ik wel weer terug verhuizen…
vanaf 3 jaar ongeveer hengelspel en dat paddenstoelenspel van janbibejan en memory en lotto
en nu hij kan tellen kwartetten en varianten op mens erger je niet en wolf en biggen spel van mb (wolfje wervelwind ofzo)
o ja van kabouter plop heb je ook mens erger je niet met kleuren ipv cijfers die vond/vind rick ook altijd heel leuk ook vanaf 3 jaar ongeveer
Voor peuters / kleuters:
Memorie
Ganzenbord
Bert Bever (3+)
Kleine ijsbeer kun je vissen? (3+)
De hazelnootridders (5+)