Welk kinderliedje met dansje is bij jullie favoriet?

Onze oudste meid begint het nu toch wel erg leuk te vinden om te dansen. Op de proefles van de sportschool danste ze op deze:



http://www.youtube.com/watch?v=1JHyotvarj0



Nu vroeg ik me af op welke liedjes jullie kids dansen? Ik doel dan op de liedjes waar ook een bijpassend kinderdansje bijhoort, zoals ook tjoe tjoe wa, die is hier ook een tijdje favoriet geweest.

Hier is Billie Jean van Michael Jackson de onbetwiste favoriet, hij heeft er een eigen choreografie op gemaakt. Die kinderliedjes vinden wij niet zo leuk eigenlijk.

Mamase van K3, ze staat de hele videoclip na te doen :inlove:

Op you tube zoeken naar “minidisco roompot” en je krijgt een heleboel liedjes met de bijbehorende dansjes. Is bij ons een groot succes!

liedjes van kabouter plop!

de hokie pokie (zoek op cowboy en indiaan)



wiebelbillenboogie (meer los swingen)

Bebel Gilberto. Ik weet even de naam van ons favorietje liedje niet, maar eigenlijk zijn ze allemaal lekker.

Dan moet Noortje wel een jurk aan (en ik ook) anders kunnen we niet lekker dansen… hihihi…

Ik dans hier al met haar op vanaf dat ze een baby was.

Hier best veel, de K3 liedjes inderdaad maar ook de minidisco zijn erg favouriet.



tsjoe-tsjoe-wa idd kan ze helemaal gekke bekken ook op trekken, verder papa-pinguin, de trein, enz.

Ik zit echt met verbazing te lezen…

Ik vind weinig vreselijker als dergelijke liedjes of kleutermeisjes die zo fou staan te dansen :mrgreen: Jawel, als bij roompot ouders ook mee staan te doen :silenced:

Ik wist niet dat er mensen sijn die dat stimuleren :mrgreen:

Hier is dat I am sexy and you know it :mrgreen: :mrgreen:

En we liggen dan helemaal in een deuk, want de heupen gaan dan echt los!

hier bij de jongste is dat, dansles met nijntje

Lune en waarom niet? :smiley:

Oke ik doe dan zelf niet mee, dat vind ik een stap tever :mrgreen: maar Marijne vind het geweldig :inlove: maar die zit sowieso mee te deinen met ieder liedje dat ze hoort.

Verder een zeer muzikale familie hier dus alles wat met muziek / dansen / beweging / zingen te maken heeft wordt actief gestimuleerd :thumbup:

Hier danst de jongste graag op Nozza van michel telo (weet ff niet de orginele titel).

Ook de balada boa van gustavo lima is nu helemaal top hier! :mrgreen:

en waarom zelf niet meedoen trouwens

vind daar niets vreemds aan.

ik sta hier soms zo maf mee te doen, dat ik weleens denk als de buren me maar neit zien…heerlijk af en toe

ook op het werk doe ik dit hoor, in de kinderopvang. vinden kinderen zoooo leuk (denk ik :wink: )

Nozza, die zingt Elise hier: helemaal geweldig vind ze het. Op haar kinderpartijtje hoorden ze het liedje ( ook 2 andere kindjes ) en die begonnen ook mee te zingen, dat die kleintjes dat allemaal al hebben vond ik zo grappig :smiley:

@Marlous79 wrote:

Lune en waarom niet? :smiley:

Oke ik doe dan zelf niet mee, dat vind ik een stap tever :mrgreen: maar Marijne vind het geweldig :inlove: maar die zit sowieso mee te deinen met ieder liedje dat ze hoort.

Verder een zeer muzikale familie hier dus alles wat met muziek / dansen / beweging / zingen te maken heeft wordt actief gestimuleerd :thumbup:




Ja… Stimuleren wij ook wel… Maar dan met echte muziek :shifty:

En gewoon lekker vrij dansen, niet een of ander dansje nadoen waarin regelmatig bewegingen gemaakt worden die ik mijn kinderen niet aan wil leren., niet passend bij de leeftijd vindt, evenals de teksten.

Oke das eigenlijk hypocriet want mijn twee middelste kids zijn helemaal into the beatles op het moment en daarbij klaag ik ook niet over tekst :wink:



En zelf dans ik heel vaak met ze hoor, gezellig :mrgreen: maar niet een of ander hupsend konijn nadoen met zn allen lekker allemaal hetzelfde suffe dansje :wink:

Hier is het, met schuld van deze mama, Katzenjammer wat de klok slaat bij de jongste. Zingt lekker vals mee en springt en “ballet” de kamer rond.

Ze vindt K3 ook wel een beetje leuk, maar dat haalt het niet bij haar liefde voor Katzenjammer.

Zoon is, ook mijn schuld, fan van Jamiroquai. En houdt daarnaast o.a. van Gotye en (klassieke) cellomuziek.

Sinds we 2 jaar geleden op een camping stonden met animatie zo’n beetje voor onze tent (oef!) hebben we ook nog van die liedjes in ons hoofd als Theo-Theo enzo, en dat die er na 2 jaar nog in zitten bij mn kids en mezelf vind ik knap… irritant!



Wij houden wel eens disco in de woonkamer en dan dansen we echt heel lekker “fout”. Gordijnen dicht, discolamp aan en swingen maar! :dance:

de pinguindans! zoek maar op op youtube :smiley: