Welk horloge voor hardlopen?

Mijn man en ik zijn rond dezelfde tijd jarig. Nu is hij sinds een half jaar ook enthousiast aan het hardlopen. Nu willen we elkaar een horloge kado doen. Omdat we al een goede hebben met allerlei soorten timers, willen we er 1 die ook de volgende dingen heeft:

  • afstand meten
  • ik wil er een programma in kunnen zetten voor bijv. 400m hardlopen, 200 m wandelen, 300m hardlopen enz. (is maar een voorbeeld)
  • navigatie voor in onbekend gebied, zodat hij me de weg terug kan vertellen
  • andere handigheidjes waar ik nu niet opkom.



    Ik heb al zitten googlen, maar zie door de bomen het bos niet meer… Wie kan mij adviseren, zodat we makkelijker een keuze kunnen maken?



    Alvast bedankt!



    Viratine

De Garmin forerunner 205 of 305 (heeft ook hartslagmeter), echt top :thumbup: ! Ik heb hem en hij bevalt me prima, bij ons op de club hebben de meesten hem omdat hij heel betrouwbaar is en goed werkt. Enigste nadeel vind ik de grote, ik heb dunne polsen dus het is een heel blok. Maar tijdens het lopen geen last van, het is meer het esthetische effect.

Ik zou ook graag een horloge hebben welke de afstand meet. Een navigatie is overbodig, deze weet niet alle schelpenpaadjes en zandweggetjes. Een horloge met gps is wel dermate duur dat ik overweeg om een Iphone te kopen (gsm) welke ook de afstand bij kan houden (en toevallig ook kan navigeren) . Ik heb onderweg nl altijd een telefoon bij me, dus dan gelijk maar een luxe :wink:

Mark heeft ook een garmin.

Ik heb een hele simpele van de Aldi (10 euro). Hij heeft een stopwatchfunctie en een hartslagmeter en nog wat functies, maar ik gebruik hem alleen voor hartslag eigenlijk. Afstand meten doe ik door mijn parcour uit te zetten via de website van afstandmeten. (Werkt met google maps). Ik ben nog maar twee maanden aan het hardlopen, een duurdere met meer mogelijkheden komt wel als ik na een jaar nog zo fanatiek loop als ik nu doe.

Ik meet ook via afstandmeten.nl maar ik vind het nauwkeuriger om met GPS te lopen.

Het is geen horloge, maar als het om vooral om het hardlopen en hartslag/afstand/trainingsprogramma gaat zou je eens kunnen kijken naar de Adidas Micoach (zie Google :wink:). Ik heb de Pacer en ben er erg blij mee :thumbup: :smiley:



Van tevoren selecteer je een trainingsprogramma (bep. afstand leren lopen, sneller worden oid) via de website en die info zet je op het apparaatje. Tijdens het lopen worden je dan live gecoacht via de koptelefoon. Ik heb m’n mp3-speler er tussen zitten en die wordt onderbroken als er nieuwe instructies zijn. Ook als je buiten je hartslagzone raakt krijg je een waarschuwing. Zodra ik thuis ben synchroniseer ik 'm met de laptop en binnen een minuutje staan er allerlei gegevens en grafiekjes in beeld die verslag doen van mijn prestaties. Tijdens het lopen kan ik met 1 druk op de knop informatie krijgen over m’n hartslag, afgelegde afstand, tijd, snelheid etc. Heel motiverend :D. De afstand wordt gemeten via een stappenteller in de schoen. Helaas geen gps dus, maar ik sta er echt verbaasd van hoe accuraat!