Welk goedje helpt goed tegen hedera?

De titel zegt het al, welk spul werkt er goed tegen hedera? Hij woekert hier door de tuin heen en ik trek me suf om dat spul weg te krijgen.

Ik had al een onkruidverdelger gekocht, die zou je op het blad moeten sprayen en dan trok het naar de wortels toe en zou het hele plantje kapot gaan, mooi niet dus, alleen waar ik gesprayd had werd het na een week of 4 een beetje geel op het blad.



Dus nu vraag ik me af wat écht goed werkt?

ik vind het ook rotzooi, ik ben er ook altijd druk mee, want het komt over de schutting van mn buren zo mn dak op

Mijn man zegt roundup en dat een aantal keren herhalen.



Ik zelf zou het hele spul gewoon met wortel en al er uit trekken, tis rotzooi en woekert overal doorheen.

Wij hebben het vorig jaar ook opgeruimd.

en bij ons wil het juist niet groeien haha en wat ik doe??? veel liefde geven :wink:

Onverdunde roundup dan denk ik?

(misschien doen jou buren dat wel stiekum als je niet kijkt Mama van

Esmay :wink: )



Ik heb onze hedra ook weggehaald door alles uit te trekken en af te knippen. De hoofdstam doorknippen enzo. Maar helaas hebben de buren nog wat en dat komt ook door de schutting. En voor elke tak die ik afknip komen er 5 weer terug :evil: Ik houd stug vol…

@mama van Esmay wrote:

en bij ons wil het juist niet groeien haha en wat ik doe??? veel liefde geven :wink:




Tja das fout hè!

Je moet hem wel probren te verdelgen, want dan gaat 'ie het pas echt goed doen :lol:

Ja dat vermoeden had ik ook idd :doh:



Heb er net ook iets onverdund opgegooid, wat ik vond in de tuinkast, moest je aanlengen dat spul 1:10 dus ik ben benieuwd, heb het maar ff op 1 stukje geprobeerd, want is naast de grasmat, voordat die ook helemaal kapot gaat, hopen dat het helpt :pray:

onverdunt is roundup moordend voor je tuin,waarschijnlijk trekt het toch door naar je gras.

verdunnen,en blijven spuiten,maar niet als het regent,of binnen een dag gaat regenen,het moet natuurlijk ook niet wegspoelen

spul wat ik had staan is topgun van ecostyle.



Zag net dat de schutting nog wel verkleurd is op dat stuk waar ik het geraakt heb, hoop maar dat dat nog bijtrekt :pray:

Verder ook maar even afgezet, want poes liep er net lang en die loopt heel de dag door gras te eten, hoop maar dat ie er niets van op heeft, lijkt me niet echt gezond voor hem :frowning:



Ik laat het maar even bij wat ik nu gedaan heb en dan afwachten maar wat het doet, en anders ga ik van het najaar wel met grof geschut aan de gang als de kindjes ook niet meer zo in de tuin spelen.

pfiew, heb ff gegooled en vond over de topgun:

TopGun is veilig voor mens, dier en milieu.



En verder dat er bij overmatig gebruik een witte aanslag kan ontstaan maar die verdwijnt na verloop van tijd. Nou dat stelt me wat gerust wat betreft de poes. En de schutting zal het ook wel overleven dan lijkt me.