Lotte is ruim 4 jaar, zit in groep 1. Ze is al erg bezig met lezen en schrijven en rekenen. Dat zeg ik, om een beetje een inschatting te geven op welk niveau ze zit voor spelletjes. Wat is een leuk gezelschapsspel? Ze speelt nu erg graag Mens-Erger-Je-Niet, Bingo van mij van vroeger, gewoon met cijfers van 1 t/m 75 en de letters B, I, N, G, O en ouderwets ganzenbord. Maar ik wil een modern gezelschapsspel voor haar. Wat is leuk, uitdagend, niet te duur… Ze heeft het er over dat ze bij een vriendje het spel van Pluk van de Petteflet leuk vindt, maar ik ken dat spel niet, dus ik weet ook niet of dat snel te kinderachtig is (dat jongetje is veel minder ver met alles). Hebben jullie tips?
Groetjes,
Viratine
triominos junior of rummiekub junior
Onze dochter zit qua interesses op het zelfde niveau en even oud. Wij hebben sinds kort stapelwoord. Lijkt op scrabble, maar hierbij kun je door stapelen van het ene woord een ander maken. bv. klok word slok als je een s op de eerste k legt. Verder ook ik leer schrijven van Jumbo. daarbij leer je op de groep3 manier schrijven (is wel solitair)
@stillewater wrote:
triominos junior of rummiekub junior
Anne speelt de gewone triominos, dus dat valt misschien ook te proberen.
Anne speelt graag de volgende spellen:
trioninos, dr Bibber, Jenga, mens erger je niet, ik leer lezen (alleen of met hulp), valkuil en het magische spiegelspel en hinkel twister.
Ze krijgt nog: ik leer schrijven, knibbel knabbel huisje, Mikado, Dora my first scrabbel, interactive quiz en als het goed is nog de gewone twister en een nieuwere versie van mens erger je niet.
De kolonisten van Catan junior en junior scrabble.
krokoloco
Puk van de petteflat is een soort ganzebord. Echt heel erg leuk. Wij spelen het regelmatig.
Sjoelen blijft ook leuk natuurlijk.
Regenwormen is een dobbelsteenspelletje.
Monopoly junior is ook leuk Victor van 5 speelt het gewoon met ons mee.
Ik vergat kwartetten
er is ook nog de kinderen van Catan, dat is voor de kleinste Catanfans zeg maar. Voorloper nog voor Junior Kolonisten.
Die hebben wij gekregen toen de oudste 4 was met sinterklaas en dat wordt hier erg veel gespeeld. Ook al door de middelste vanaf dat hij 3 was.
Alle kindjes spelen dan tegelijk mee, dus 1 is aan de beurt en mag dan bouwen, maar alle kindjes krijgen grondstoffen.
disney ganzenbord
en idd het pluk van de petteflat spel is erg leuk
dora’s avontuur
mens erger je niet (wij hebben die van ernie en bert)
Verjaardagsspel van Winnie the Pooh… het is wellicht wel wat gemakkelijk maar echt een leuk gezinsspel vinden wij. Je moet er nl. ook een liedje in zingen.
natas
Hier word veel gespeeld:
Knibbel knabbel knuisje, Elefun, Halli Galli, Kwartet, gewone rummikub (met eigen regels :mrgreen: ) wie is het, vier op een rij, in je huisje (mens erger je niet) Daan Pelikaan en krokodil met kiespijn.
Pim Pam Pet, de nieuwe versie met knopjes en licht krijgen ze voor sinterklaar en via Lobbes hebben we een ganzenbord vloerkleed besteld met grote speelstukken.
Puk van de Petteflet heb ik ook gezien en lijkt me idd ook leuk. :thumbup:
Sinds de plus spelletjesactie:
Onderuit en Dokter Bibber zijn hier helemaal favoriet.
Daarnaast: sjoelen, kwartet in diverse vormen, boodschappenspel van Sesamstraat, krokodil met kiespijn, wie is het disney, scrabble junior.
Zwarte pieten! :thumbup: Lekker ouderwets en erg leuk.
@Kirsten wrote:
Zwarte pieten! :thumbup: Lekker ouderwets en erg leuk.
Grappig, vanmiddag nog zitten doen met Indy en Kes.
Jakkiebak Kippenkak 8)
Tijs is ook een echte liefhebber van spelletjes. Hier wordt Pluk van de Petteflat ook graag gespeeld, evenals rummicub, kinderen van cathan, uno en gewoon yathzee. En eigenlijk met alle spellen doet Lizan gewoon mee (al houdt ze het niet altijd tot het eind vol).
Tijs is ook een echte liefhebber van spelletjes. Hier wordt Pluk van de Petteflat ook graag gespeeld, evenals rummicub, kinderen van cathan, uno en gewoon yathzee. En eigenlijk met alle spellen doet Lizan gewoon mee (al houdt ze het niet altijd tot het eind vol).