Welk fietsstoeltje voor kindje van 17 maanden

Waat moet ik bij het aanschaffen van een kinderfietsstoeltje op letten?

Het is een manneke van 17 maanden. Hij is vrij klein, maar zijn gewicht is volgens mij wel goed op de lijn. (dat zegt z’n moeder, maar wat hij weegt :think: ??? weet ik dus niet :mrgreen: )

Maar goed, waar moet ik op letten?

Volgens mij is de enige richtlijn wat het gewicht betreft: voorop tot max 15kg achterop mogen ze langer. Met het oog op de toekomst lijkt mij een achterstoeltje dus verstandiger. Verder is het vooral een kwestie van opletten dat ze bijv. achterop niet met de voetjes tussen de spaken kunnen komen(stevige jasbeschermer, misschien zelfs een mogelijkheid om de voetjes vast te zetten :think: ) Meer info heb ik hiergevonden(belgische site, maar die zullen het heus ook wel weten neem ik aan :mrgreen:

Hoi,

Mijn zoontje is 22 maanden en zit nog steeds voorop in een bobike. Hoe zwaar hij precies is weet ik niet, ik schat een kilo of 11-12. Ik vind de bobike een superstoeltje, ook de achteropversie is fijn. Die is er ook met een verlengde rugleuning. Let er in ieder geval op dat je stoeltje goed past bij je fiets!

Groetjes Ellen

Dank je!!

Ik wil heel graag met mijn oppaskindje gaan fietsen, nu zijn we zo aan huis gebonden…

Hij zal het heerlijk vinden, weet ik zeker!!!

Ik ga kijken voor een stoeltje voor achterop, het is best een flinke kerel, denk dat het best zwaar zal zijn, voorop :shifty: :wink:

Het is niet zo zeer zwaar als gewoon even wennen 8) Ik heb Jasper met z’n 10,5kg nu ook nog voorop, maar als ik niet een moederfiets had zou dat echt niet kunnen(helemaal niet met die grote buik van me :shifty: )… En om nou ook meteen een nieuw fietsje aan te schaffen zou mij wat ver gaan. Hoeveel wil je ervoor uitgeven? Ik zag net namelijk een stoelje bij de HEMA in de folder staan. Volgens mij prima stoeltje, al heb ik die van mij gewoon via marktplaats gekocht(wilde niet nadenken dus gewoon voor bobike gekozen :wink: )