hallo,
ilse heeft met haar tweede verjaardag van mijn schoonouders een nieuwe fiets gehad. een 12 inch. een batavus. ze was niet zo snel met fietsen en nu kan ze eindelijk een beetje fietsen, lijkt de fiets me te klein.
het stuur kan niet verder omhaag het zadel wel. maar ja dat lijkt me ook niet zo lekker zitten.
ze is 1 meter 5. nu zat ik te denken om een 16 inch fiets te kopen. wel veel leuke gezien, maar ook hele onbekende merken. ik weet dat loeki en batavus een goed merk is maar ook prijzig.
ik vind het best zonde dat ze amper een jaar op gefiets heb.
groetjes henny
ik zou hem voor je tweede bewaren en toch een nieuwe fiets kopen… Lucas heeft in zijn nu nog korte leventje al 4 fietsen versleten, omdat ie telkens te klein was…
Briefje in de lokale super hangen, dan heb je voor een prikke een grotere.
Wij hebben ook een Loeki gehad.
Ik had het probleem andersom, eerst 16 inch gekocht en die bleek iets te groot voor zonder zijwieltjes, toen kon ik een 12 inch lenen totdat ze de grotere kon gebruiken.
Petri
Deze zeker bewaren voor je andere dochter! Fietsen kopen kan een dure business zijn omdat ze om de paar jaar een andere fiets nodig hebben. Mijn jongens fietsten tot circa hun 4e op een 12 inch, maar Ilse is, als ik het zo lees, best wel lang voor haar leeftijd dus is ws eerder toe aan een grotere fiets.
Fietsen jullie veel of wil je kwaliteit, koop dan via een fietsenzaak. Die hebben ook regelmatig 2e handsjes staan, kwestie van regelmatig kijken. Anders zou ik via marktplaats of op koninginnedag zoeken, voor een leuk prijsje kun je een leuke fiets voor een paar jaar (en ook nog voor haar zusje) kopen.
fijn de reacties.
ben al een beetje rond aan het kijken geweest op Mp. de prijzen varieren nogal.
ga vandaag eerst is bij de fietsenwinkel kijken wat ze daar hebben. en dat ze er wel op kan zitten.
mijn man wil nog even kijken dat er een ander stuurpen in kan. zodat het stuur omhoog kan.
maar ze fiets ook zwaar misschien omdat de bandjes kleiner zijn.
ilse is niet alleen lang maar ook wel fors. dus het lijkt ook al erg lomp zo meid op een klein fietsje.
en natuurlijk gaat dan haar kleine zus op de andere fiets. die is gewoon nog als nieuw. alleen moet me schoonouders iets anders verzinnen als ze twee word.
ben net bij de fietsenwinkel geweest.
ze reed gelijk weg met een 16 inch fiets.
maar ze kan niet met haar voeten bij de grond komen.
volgens de fietsenmaker maak dat niet uit. maar hij zei dat de meeste kinderen op een 16"gaan als ze zonder zeiwieltjes rijden.
ze hebben nu kans dat ze sneller zullen vallen.
maar dat doet ze nu ook al bij haar eigen fiets, als ze over een schuin heuveltje gaat dan kanteld ze om. volgens hem werd het dan tijd dat ze zonder zeiwieltjes moet gaan fietsen. ik denk niet dat ze dat al kan, kan het proberen.
ik heb net het zadel weer hoger gezet maar het lukt nog steeds niet om zelf de eerste wenteling te maken.
misschien straks nog eens naar een andere winkel kijken wat hun zeggen.
groetjes henny
Wij hebben er een via Internet gekocht. Kijk eens op ***********
Groetjes,
Viratine
edit beheer; link verwijderd
Wij hebben vrijdag een nieuwe fiets voor Anne gekocht. Haar 12 inch was kapot en hebben haar eens op een 16inch gezet (Anne is nog geen meter), maar ze paste er goed op. Ze heeft een gazelle gekregen, echter moet je veel geluk hebben om aan die fiets te komen aangezien het model 2008 uitverkocht is en niet meer gemaakt wordt dus ook niet besteld kan worden. Wij hadden het geluk dat 1 winkel in de buurt hem nog had staan. Anne had dan wel een goedkope 12 inch, dus mocht het nu duurder zijn. Ze fietst er ook zo op weg, alleen moet ze nog even wennen aan de hoogte. Wij kopen ook veel via internet, maar voor het erg kleine prijsvercshil in de kinderfietsen hebben we besloten toch maar in de winkel te kopen ivm garantie claimen.
Deze heeft Anne: (gazelle princess isabella 16 inch 2008)
ilse heeft nu inmiddels ook een 16 inch fiets, ze rijd er ook zo op weg.
ze heeft wel even gehad dat ze opeens niet meer wilde fietsen, maar nu gaat het weer prima, ook omdat ze de kinderen uit de buurt ziet fietsen.
de 12 inch staat op zolder voor ilona. die heeft nu al interesse voor de grote fiets van haar zus.
groetjes henny
Thomas heeft een 2e hands Loekie (12 inch) en begint er nu net een beetje op te fietsen (hij is daar erg laat mee).
Op welke fiets (inch maat) fietsen ze het langst?
Ik wil best wel in de toekomst eens een nieuwe fiets voor hem kopen, maar dan wel 1 waar hij een tijd mee kan doen!
Oooh die fiets van Anne is mooi! :inlove:
@Marite wrote:
Thomas heeft een 2e hands Loekie (12 inch) en begint er nu net een beetje op te fietsen (hij is daar erg laat mee).
Op welke fiets (inch maat) fietsen ze het langst?
Ik wil best wel in de toekomst eens een nieuwe fiets voor hem kopen, maar dan wel 1 waar hij een tijd mee kan doen!
Oooh die fiets van Anne is mooi! :inlove:
Dank je :mrgreen: …ze fietst er inmiddels als de beste op.
Ik heb trouwens geen idee hoelang ze op de fietsen kunnen. Bij Anne hopen we tot een jaar of 6. Ik heb even geen tijd om het op te zoeken, maar op sommige sites van online fietsen winkels en ook sites van merkfietsen staan tabellen. Hierop staat aangegeven hoe je de maat kan meten. Dat heeft met de binnenbeen lengte te maken.
Groetjes
Wessel heeft nu ook een 16 inch fiets. Hij is 105 cm.
De 16 inch fiets gaat gemiddeld tot maat kledingmaat 122 zei die man van megabike.
Gevonden bij kieskeurig:
Voor de keuze van de juiste wielmaat kunt u onderstaand schema aanhouden:
wielmaat (inch) leeftijd (jaren) kledingmaat
12,5
2 tot 4
92 - 104
16
4 tot 6
104 - 116
20
4 tot 8
116 - 122
22
5 tot 9
122 - 128
24
8 tot 10
> 128
En'dit is 'm dan!
Nou, dat is wel een hele mooie stoere fiets die Wessel heeft gekregen :thumbup:
Indy is al aan haar derde fiets bezig :shock: Eerst de 12 inch toen ze 2 1/2 was. Daarna voor haar 4de verjaardag de 16 inch maar daar groeide ze erg hard uit! Voor haar 5de verjaardag een 22 inch. Was achteraf wel erg hoog gegrepen. Het leren opstappen kostte haar veel moeite (kan niet meer met haar voeten op de grond als ze op het zadel zit). Maar na een maand of 3 durfde ze dat ook. En met deze fiets kan ze wél jaren vooruit :mrgreen:
By the way, ik zweer bij Loekie.