tsja ook ik moet eraan geloven om echt een paar kilo kwijt te raken. na de bevalling ging het goed, maar inmiddels merk ik dat mn kleren weer te strak gaan zitten en dat mn overgewicht weer ellendige vormen aan gaat nemen.
dus… tijd voor een dieet! maar ja, er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
sonja bakker heb ik al eens geprobeerd en dat was het niet voor mij.
welke dieeten volgen jullie?
Ik heb 7 weken cambridge gedaan, maar dat trok mijn lijf dus niet. Ben wel 12 kilo ermee afgevallen.
Ik ben nu weer gewoon ouderwets caloriën aan het tellen en stel deze samen volgens grip op koolhydraten. Koolhydraten zijn namelijk directe brandstoffen, zolang je die binnenkrijgt in voldoende hoeveelheden, verbrand je amper lichaamsvet. Door ze te minderen, gaat je lijf energie uit lichaamsvet verbranden. Dus voor mij werkt grip op koolhydraten heel goed. Geen honger, lekker eten en afvallen. Het gaat alleen niet zo heel hard, pondje per week ongeveer.
weight watchers is ook een fijne manier, kan je ook alles zelf samenstellen, zolang je maar binnen je dagpunten blijft.
Beetje naar je karakter kijken, wat wil je er wel voor laten en wat niet.
Ik eet nu maar 1 maaltijd met het gezin mee, de 2 andere eet ik kh arm… dus veel sla, geen brood en heel veel toevoeging vrij.
bij mij het werkt het goed om suiker helemaal te schappen en verder gewoon gezond te eten.
goed ontbijt, goede lunch, licht diner en gezonde tussendoortjes en zorgen voor genoeg afwisseling (denk aan de schijf van 5).
+
3 x per week sporten. In mijn geval sportschool of hardlopen, maar gewoon stevig wandelen is ook prima.
weigh watchers heb ik inderdaad ook al aan zitten denken. juist omdat je wat vrijer bent met wat je eet.
ik werk 3 dagen en wij lunchen gezamelijk. hier betalen we ook iedere maand een bijdrage voor. ik vind het dan zonde om nog allemaal extra dingen mee te nemen snap je. en met weight watchers kun je dan nog gewoon mee eten.
Ik ben na beide bevallingen heel goed afgevallen met streep-je-slank. Dan moet je volgens de schijf van 5 eten, en van elk minimaal een bepaald aantal kcal. Zo werd ik verplicht om genoeg fruit en groenten te eten, en veeeeeel minder boterhammen met oude kaas en pure vlokken, omdat die dan niet meer binnen de streepjes pasten. Eigenlijk zelfde idee als Weight Watchers denk ik, alleen dan vele malen goedkoper op de lange termijn omdat je in principe genoeg hebt aan een dagboekje
Ik lees mee
Tot nu geprobeerd met ‘gewoon gezonder eten’.
Maar dat werkt niet voor mij :mrgreen:
Wil geen crash-dieet, maar 't moet er wel vanaf.
Ik heb 1 maand Sonja Bakker gedaan en daarna ben ik ook begonnen met cambridge, ik ben in totaal 43.4 kilo afgevallen.
Ik heb 4 maanden cambridge gedaan, toen 1 maand afgebouwd en 1 maand opgebouwd. Nu ben ik sinds een maand ‘stabiel’ en sta op eigen benen. Ik kan eigenlijk alles weer eten maar wel met mate.
Omdat ik zo ontzettend veel moest afvallen heb ik voor deze methode gekozen, ik was wat huiverig voor het einde (de af en opbouw en kan ik daarna weer alles eten) maar het is me al met al meegevallen (achteraf praat haha), wel moeilijke momenten gehad (veel) maar het resultaat mag er dan ook naar zijn.
Nu weet ik niet hoeveel jij moet afvallen, maar ik zou niet aan Cb beginnen met minder dan 10 kilo.
HEt mooie van cb is dat je weet wat je mag 3 producten en verder niks. Alleen in je tussenweek mag je een magere maaltijd van 300 cal.
Je krijgt een soort euforisch gevoel na een paar dagen en dat maakt het dieet makkelijker, maar niets is wat het lijkt want overal ligt verleiding op deloer. Vooral geestelijk doet het ook heel veel met je.
Nadat je klaar bent met het shaken, ga je rustig af en opbouwen naar een normaal en gezond levenspatroon, dat is echt ideaal en daarna weet je precies wat je wel en niet kan hebben om op gewicht te blijven.
Je bouwt dus eerst de cp producten weer af en neemt elke week wat extra’s en 1 product minder. CB is wel een duur dieet, rond de 55 euro per week als je ook repen neemt. Het dieet bestaat uit shakes,soepen en repen.
Ik ben echt heel blij met het resultaat en probeer dit nu natuurlijk te houden daarin voorzie ik geen problemen want ik wil nooit weer zo zwaar zijn.
Voor meer info
Cambridgeweightplan + het bekende ervoor en erachter, er zijn trouwens meerdere vormen, ik heb de strengste gedaan 500, maar je hebt ook 800, 1000 en 1200. Dan mag je naast 2 of 3 cb producten een lichte maaltijd.
De basis voor mij ligt nu op minstens 250 gram groenten, 2 stuks fruit, 1.5 a 2 liter water 4 a 5 broodproducten (roggebrood, muesli, brood, crackers, beschuit etc.) en 2 a 3 melk. yoghurtproducten en daarnaast eet ik gewoon ook lekkere dingen zoals ontbijtkoek eens een koekje met chocolade, rijstwafels van snack a jacks of gewoon een gebakje/ bakje chips. Maar het belangrijkste is hoe meer water hoe meer afvalstoffen je uitplast, dus water is belangrijkd, daarnaast gevarieerd eten en gewoon bewegen, als in wandelen, fietsen. Je hoeft echt noet fanatiek te sporten om op gewicht te komen/ blijven.
Hier weight watchers.
Ben 16 december begonnen en inmiddels 13 kilo afgevallen :thumbup:
Ik ben fan. Juist ook omdat je zelf mag beslissen wat je eet, zolang je binnen je puntenaantal blijft.
Het voelt ook niet als een dieet. Je moet ook niet een dieet willen vind ik. Het gaat er om dat je een gezonde levenswijze aanleert en aanhoudt.
Afvallen is 1 ding, het er af houden een tweede :mrgreen:
@EstHe wrote:
Ik lees mee
Tot nu geprobeerd met ‘gewoon gezonder eten’.
Maar dat werkt niet voor mij :mrgreen:
Wil geen crash-dieet, maar 't moet er wel vanaf.
dat moet je ook wel consequent doen, gewoon gezonder eten en dat is minder makkelijker dan het lijkt vind ik altijd.
Ik voer alle hapjes en drankjes in via een app en die berekent dan wat het me oplevert. Als ik daarna ga wegen klopt het bijna precies. Bewust zijn van wat je eet en wat je aan beweging (heel belangrijk) doet is volgens mij stap 1…
Hier ook Cambridge, de 500 versie. Begonnen op 3 maart, en nu al ruim 12kg kwijt! In totaal moet/wil ik er ongeveer 50kg vanaf hebben… :oops: Maar wat Sanne al zegt, als je ‘maar’ 10kg kwijt hoeft, zou ik er zeker niet aan beginnen, daar is dit dieet te heftig voor…
Weight Watchers.
De grootste kracht daarvan is wat mij betreft dat nÃets ‘verboden’ is. Alleen je moet wel keuzes maken en wordt gedwongen bewust stil te staan bij wat je eet.
Absoluut ook Weight watchers :thumbup: je moet daarbij echt nadenken over wat wel en wat niet. Het is meer leren van een patroon dan echt een dieet.
En je hoeft echt niet naar bijeenkomsten te gaan als je dat niet wilt, er is ook een online versie!
(ik heb alleen geen ruggegraat als het om eten gaat en nog te weinig motivatie om er echt wat aan te doen :oops: maar ik heb het wel een paar maanden gevolgd en langzaam maar zeker afgevallen :thumbup: ).
afvallen vraagt als eerst de klik in je hoofd om te willen afvallen. als je denkt, even gauw een paar kilo eraf en dan terug gaat vallen in je oude eetpatroon kom je niet ver.
ik ben nu ruim een jaar bezig met afvallen onder begeleiding van een diëtiste. dit omdat ik een gezond eetpatroon wil opbouwen. na de intake bij de diëtiste kwam ik tot de conclusie dat ik op zich geen slecht eetpatroon had maar veel te veel snoepte, tussendoortjes en vaak grote porties at.
nu eet ik ‘normale’ porties, verantwoord tussendoortje en toch ook 's avonds een koekje bij de koffie. op deze manier ben ik nu ruim 17 kilo afgevallen. het gaat niet snel en ik ben er nog lang niet, maar mij gaat het erom dat het er ook af blijft.
ik weet niet hoeveel kilo je er af wilt/moet hebben maar misschien kun je bij de ha terecht voor hulp?