Welk dekbed.....

…en welke maat moet ik dan nemen?



Ik ga een bedje bij de Ikea halen voor J. maar die maat is 165 x 75 cm nu hebben ze bij de Ikea wel dekbedden en overtrekken maar das weer zo’n aparte maat en omdat de Ikea hier niet om de hoek zit moet ik dan als ik een keer een overtrek wil halen daarheen gaan, dat wil ik dus niet.



Nu mijn vraag, waar kan ik dekbedden en leuke overtrekken halen voor dat bedje? En welke maat is dat dan? Neem aan dat 140 x 200 te groot is dan??? Zie door de bomen het bos niet meer :shifty:



Wie helpt?



:mrgreen:

hier wel gewoon de eenpersoonsmaat, dan kn ik lekkr goed instoppen.



als je een kleine maat neemt die afwijkend is, dan kan je altijd nog een overtrekje zelf maken, is echt reuze simpel, en nog leuk ook!!



Ik mak daar dan altijd extra kussensloopjes bij, zodat ik die wat vaker kan wisselen…

Hier wel een standaard 1 persoonsbed, een dekbed van de hema en dekbedovertrekken van de leen bakker en eentje van cars van de wibra

Ok dus een 1-persoons is dus niet veeeeeeeel te groot dan? Want dat dacht ik :think: en ze kunnen er langer mee doen :mrgreen:



Had bij de Hema ook wat gezien dat was 120 x 150 geloof ik en leuk overtrekken erbij ook :think:



Fietje: Zelf maken? Dan ken je mij nog niet :roll: kan nog geen knoop erop zetten :mrgreen:

@juulisjuul wrote:



Fietje: Zelf maken? Dan ken je mij nog niet :roll: kan nog geen knoop erop zetten :mrgreen:




dat kan ik ook niet zo goed, daar heb ik manlief voor :mrgreen:

Een knoop opzetten is ook lastiger. :wink: :stuck_out_tongue:



Maar een peuter/junior dekbed is inderdaad 120 cm x 150 cm (soms 115 cm x 150 cm). Al zou ik ook voor een gewone gaan, denk ik, ivm het instoppen. :slight_smile:

Wij hebben voor Anne ook een ikea matras in een eigen gemaakt bed liggen. Zij heeft een gewoon 1 persoonsdekbed, en dat vinden we niks te groot, zoals al gezegd zo kan je je kindje lekker instoppen.

ik heb ook ikea bed voor nano, met een hema-peuterdekbed erop (dat is dus maat tussen ledikant en volwassen in). En ik vind hema ook echt de enige plek waar ze leuke overtrekken hebben. Dus ik zeg: naar de hema!!! :dance:

Ik gebruikte voor Lucas ook de gewone volwassen maat dekbedden en hoezen en vouwde een lang stuk onder het voeteneinde. Dan ging goed. Ik vind de peuterdekbedden namelijk ook zo smal.

Het ging prima hier.

Rav heeft ook een peuterbedje van Ikea en darbij een 4 seizoenendekbed, gewoon 1 persoons van de Hema.



Daar hebben ze zulke leuke overtrekken voor kinderen :smiley: :smiley: .



Ik vouw een stuk onder het matras bij het voeteneind. Lekker instoppen, hij slaapt er prima onder :thumbup: .

Hier een peuterdeked van de Hema op een peuterbed. Heb ook overtrekken van de Hema, maar ook van Leenbakker.



Maar ik zou ook voor een normaal 1-persoonsdekbed gaan. Is veel praktischer. Er zijn niet zoveel peuterdekbedovertrekken te koop :wink:.

Emma heeft ook een peuterbed van Ikea, 160 x 70 geloof ik. Er ligt een peuterdekbed van de Hema op, 150 x 120. Bij de Hema en Prenatal hebben ze daarvoor passende overtrekken, verder heb ik een paar gewone 1-persoons overtrekken wat smaller gemaakr; even naadje stikken en klaar. En een lekker lange instopstrook eraan. En naadje eruit als ze tzt naar een gewoon 1-persoonsbed met bijbehorend dekbed gaat.

Ik vond dat met een 1-persoondekbed instoppen ze met haar benen hoger kwam te liggen dan met haar hoofd omdat er zo’n prop dekbed onder het voeteneind van het matras kwam te zitten; het peuterdekbed dat er nu op ligt kan ook prima rondom ingestopt worden.

hier hebben we in het junior bed gewoon een 4 seizoens ledikant dekbed en past nog super oudste is nu bijna 5 en slaapt er nog steeds heerlijk onder.

dave heeft ook een peuterbed maar heb gewoon bij de HEMA een éénpersoonsdekbed en hoesjes gehaald… als hij niet meer in zijn pueterbed past hoef ik alleen een bed en matras te kopen ipv alles opnieuw…

en een peuterdekbedje vind ik heel dun en te klein vallen … beter een (te) grotere dan een (te) kleine…je kan hem onder het matras slaan het stuk wat je te lang vind…trekt hij hem ook niet zomaar los :wink: :mrgreen:

hier ook Ikea juniorbedjes (1.60 lang meen ik) en gewone 1 pers dekbedden erop. Zowel bij Ruben als Minke, gaat prima en blijven ze ook straks in hun grote bed gewoon gebruiken.

Hoi,



wij hebben een vikarebedje van de Ikea. bij de oudste twee geworsteld met eenpersoons dekbed (aan hetvoeteneind kwam het matras omhoog door die dikke prop met instoppen) en bij de kleine hebben we toch maar een kleuterdekbed gekocht. Wat een verschil! Dat is echt veeeel fijner met instoppen (gewoon overtrekken met instopstrook nemen) en hij slaapt er prima onder. Wij hebben een dekbedje van de leenbakker, mag op 60 graden gewassen worden en is zelfde maat als van de hema. Overtrekken komen bij leenbakker en de hema vandaan en passen alle twee prima. Alleen kan je die van de hema op 60 graden wassen en mag die van leenbakker officieel op 30 graden volgens de verpakking.

Colle, ik vind een peuterdekbed niet minder dik dan een gewoon dekbed en vind zo’n prop onder het matras juist zo vervelend omdat dan het matras omhoog staat waardoor de voetjes omhoog liggen en dat is niet goed voor de doorbloeding. Ligt er wel aan welk dekbed je koopt maar die van leenbakker is echt goed dik en warm. Kost rond de vijftien euro dacht ik uit mijn hoofd.