Welk dekbed voor een peuterbed(150x70)?

Helaas is Ivan nieuwsgierig aan het worden en is hij dus al 1x uit zijn ledikantje gevallen :oops:



Dus tijd om te gaan kijken naar een ander bed. Ik vind hem echt nog te klein voor z’on groot 1-persoons bed… dus wil liever gaan voor een peuterbedje.



Alleen is het me opgevallen dat bijvoorbeeld leuke dekbedovertrekken alleen in 1-persoons te verkrijgen zijn en niet in peuterdekbedformaat…





Hoe slapen jullie peutertjes & kleutertjes? Wat zijn jullie ervaringen?

gewoon onder een babydekbed.

die past ook nog in het bedje hoor.

er zijn bij prenatal wel echte peuterdekbedjes, maar ik vond het niet nodig, aangezien we net een dekbedje hadden, en hij nog past

Wij hebben een peuterdekbed van de Hema, met ook hoezen van de Hema. Heel veel keuze in hoezen is er inderdaad niet in dit formaat.

Bij de Hema zelf hebben ze geloof ik maar 5 of 6 hoezen hiervoor, dus dat is maar heel beperkt.

Gelukkig zat er wel iets naar mijn smaak bij, maar ik moet zeggen, ik heb veel leukere hoezen gezien in gewoon eenpersoons formaat, dus het blijft een beetje behelpen.

Op hun website kun je trouwens het hele assortiment bekijken.



Anders misschien toch een normaal eenpersoonsdekbed, en dan omslaan/instoppen aan het uiteinde?

Dekbedje van de Prenatal hier. En als je naar een warenhuis van prenatal gaat hebben ze ook aardig wat keuze in overtrekken hoor. En bij de hema hebben ze ook wel wat leuks inderdaad. Ik heb 4 leuke sets en dat is hier meer dan genoeg hoor :thumbup:

gewoon een eenpersoonsdekbed…, dat geeft meteen lekker de ruimte om goed in te stoppen (anna heeft een bed van 130 x80)

hier een groot dekbed. Kun je inderdaad lekker instoppen en die is echt goed lang. Gaat prima, en staat niet raar over dat je flappen overhoud.

Anne heeft ook een 1 persoonsdekbed op haar matras van 160-80. Ik zou het niet kleiner willen hebben, Ik kan het zo goed instoppen en Anne ligt altijd hoog dus deken genoeg.

Hier ook een éénpersoons. Gaat prima!

Hier het peuterdekbed van de hema. Ik heb een paar eenpersoons overtrekken wat smaller gemaakt; even naadje stikken en klaar!

Gewoon een 1-persoons dekbed :wink: