Welk borstkolf aan te schaffen?

Ik wil graag borstvoeding gaan geven. Bij Alyssa moest ik om medische redenen alweer stoppen met 2 mnd en had toen een gehuurde borstkolf. Welke borstkolf kan ik het beste aanschaffen en is 2de hands wel verstandig.



Wil er nu graag een kopen en wil dus aan de borst en afkolven. Zodat mijn man ook lekker de fles kan geven of de oma’s af en toe. Hoe pak ik dat goed aan?



Groetjes Ellen

Huren! En dan pas kopen. Loop je geen risico en kun je op het moment zelf kijken welke het beste bij je past. Ik heb via Vos gehuurd, de Ameda Lactaline, nadat de Avent bij mij niet deed wat het moest doen en was al direct happy met het ding. Heeft hier al héééél wat liters volgetankt ondertussen :wink: .

Kan het dan ook zijn dat de kolf die ik eerder heb gebruikt nu ineens niet meer zo fijn is?



(niet precies dezelfde, maar gewoon het type en merk?)

Lydia, geen idee, ik heb met deze kolf 9 maanden Saba voorzien en nu alweer bijna 5 maanden Tosca. Heb alleen wat kunststof onderdeeltjes vervangen uit hygiëne, maar tankt net zo lekker door als toen :wink: .

@mama_moeder wrote:

Ik wil graag borstvoeding gaan geven. Bij Alyssa moest ik om medische redenen alweer stoppen met 2 mnd en had toen een gehuurde borstkolf. Welke borstkolf kan ik het beste aanschaffen en is 2de hands wel verstandig.



Wil er nu graag een kopen en wil dus aan de borst en afkolven. Zodat mijn man ook lekker de fles kan geven of de oma’s af en toe. Hoe pak ik dat goed aan?



Groetjes Ellen




ik zou ook eerst huren, al heb je een vrij duidelijk idee van wat je met je kolf wil, je weet gewoon niet hoe het gaat lopen.

En tweedehands? Ik ben een behoorlijk 2dehands typje ( :think: ) maar vond het bij een kolf toch niet fijn, niet hygienisch (haha dat woord gebruik ik zo weinig dat ik niet eens weet hoe je het schrijft!), en ik heb uiteindelijk nieuw een schelp gekocht en flesjes (dus het deel waar de melk en je tepel mee in aanraking komt) en tweedehands het motoronderdeeltje.

Bedankt voor jullie reactie.



Ik ga denk ik maar eerst er een huren en zie wel of de borstvoeding goed gaat verlopen kan dan altijd nog 1 kopen.



Groetjes Ellen

Goed idee… bij Vos (zie jassia) zijn ze ook zo binnen een paar dingen bij je thuis!