Welk boekje en kleuren???

Hoi,



Ik wil een boekje kopen voor Jayden, maar weet eigenlijk niet wanneer ja daarmee kan beginnen, ook voorlezen vanaf wanneer kan dat??



En ik wil Jayden een soort van tekening laten maken,maar waarmee kan ik dat het beste doen?? potloden of van die dikke punt stiften ofzo?? Of issie nog te jong daarvoor??

gewoon doen

voorlezen is sowiezo goed voor de taalontwikkeling, ookal snappen ze er nog niks van, ze vinden het reuze interessant om naar je stem te luisteren

en plaatjes te kijken.

het maakt dan ook helemaal niet uit watvoor boekje, als het maar makkelijk is, met grote plaatjes, leuke kleuren, en een leuke papa of mama die het lekker gek voorleest en vaak (veel herhaling, op hetzelfde moment van de dag)



kleuren/verfen: ook gewoon doen,

tyg deed het al met vier maanden op de creche,

hij vindt het superleuk!



verfen = makkelijker en ze zien meteen resultaat, maar het geeft wel een troep





veel plezier! :dance:

niks toe tevoegen aan wat ziet zegt alleen om het nog leuker te maen heb ik een aantal tips:



als je een boekje leest volg dan jayden wat hij doet, desnoods draaid hij het boekje om of leest hem achterste voren of kijkt hij alleen maar naar het ene plaatje. benoem waar hij mee bezig is.

doe zijn geluidjes na of zijn handelingen. dus als hij het boekje vast heeft en hij gaat er mee tikken, pak je ook een boek en ga je er ook mee tikken en maak je er een geluid bij wat bij dat tikken past bijvb tik tik.

kijk naar zijn reactie en behoud oog contacht.

ook kan je iets toevoegen door naar het plaatje van bijvb een poest te wijzen en te zeggen miauw miauw en als het hem niet interesseerd wat jij doet ga je weer terug naar volgen.

zorg dat hij op ooghoogte zit dus niet op schoot, maar bijvb hij op de bank en jij op de grond.

het klinkt allemaal raar wat ik zeg maar het is echt heel leuk om te doen en laat je kind meer dingen zien die jij had verwacht.

op die manier krijg je contact en comminucatie.



met verven en kleuren precies het zelfde doe hem na als hij met het potlood of zijn vinger heen en weer gaat doe jij dat ook en maak je er een geluid bij bijvb schi schi en kijk weer hoe hij reageert.

als hij heel hard gaat doe jij dat ook. je kan ook iets toevoegen en dan met een potlood puntjes maken op het papier en dan weer zeggen bijvb tik tik wie weet doet hij je na.



volgen, nadoen en iets toevoegen maakt van een simpel spel iets heel leuks.

ook in bad kun je het ook doen met het water spetteren en dan zeggen bijvb: spet spet spet.

het is echt heel goed voor de comminucatie met je kind.



al hij de filtstift in zijn mond doet hoef je het niet na te doen hoor :wink: :mrgreen:

Boekje met diertjes waarbij je het vachtje kan voelen was hier een groot succes op die leeftijd :inlove:

Wij zijn al redelijk vroeg begonnen met voorlezen voor het naar bed gaan… Ymke vindt het reuze interessant… Ze slaat inmiddels zelf de bladzijden om en doet diergeluiden na (op het juiste moment…)

Ik zou er gewoon eens voor gaan zitten… Dan merk je het snel genoeg of je kindje het leuk vindt…

Ymke is een echte boekenwurm… Ze vindt het heerlijk om alleen te bladeren… Heb plaatjes van haar favoriete voorleesboeken erbij gedaan!!

Naast deze boekjes is de " gonnie serie" echt een aanrader!!!



Verven… Toen Ymke een paar maanden was ben ik met haar gaan vingerverven… Kan niet zeggen dat zij t toen erg leuk vond… Ik daarentegen wel en heeft heeft een aantal prachtige schilderijtjes opgeleverd… Daarna niet meer geprobeerd… Gewoon proberen!! Persoonlijk zou ik met vingerverf aan de slag gaan… Makkelijk te verwerken en uit te wassen!!!



Veel plezier!!!

De boekjes van nijntje met dikke zwarte lijnen en veel primaire kleuren vind Lenn zelfs al interessant om te bekijken! :thumbup: Dus jayden vast ook wel!



En met dikke stifen/verf etc: LEKKER DOEN :mrgreen: heerlijk kliederen!..

en foto’s nemen! :inlove: