Welk autostoeltje??

Jayden kan vanaf volgende maand in een andere autostoel (tenminste, volgens de fabrikanten van autostoeltjes :wink: , als ie dan nog niet stevig goed rechtop kan zitten wachten we nog een poosje langer), maar goed, nu ben ik beniewd naar ervaringen met de autostoeltjes van Maxi-Cosi. We hadden een Tobi in gedachten, maar is een Priori of zoiets niet net zo goed?? Ik weet niet goed wat handig is allemaal, er zitten zoveel opties op zo’n Tobi (bijv. de verstelbare hoofdsteun, leek ons erg handig), maar is het wel allemaal nodig?

Dus…welke autostoeltjes hebben jullie en ben je tevreden???

Wij gebruiken de maxi cosi tobi nu een maand of 3 en zijn er erg tevreden over. Ferdi zit er goed in en de gordelspanners zijn erg handig. De hoofdsteun is inderdaad erg makkelijk te verstellen. Dat merkten we gisteren toen Ferdi niet echt goed meer zat en toen konden we ter plekke direct de hoofdsteun goed doen en zat hij weer prima.

Ik ben er dus erg tevreden over en ben blij dat we voor deze autostoel gekozen hebben. Ook is het erg makkelijk dat je de gordels snel groter/kleiner kunt maken en het dus kan aanpassen aan de kleren/jas die hij aan heeft.

Ik heb nog geen nadelen gevonden :mrgreen:

Liefs,

Jantina

Je moet kijken naar de veiligheid van de autostoeltjes en niet naar of je kindje kan zitten ja of nee.

De volgende autostoeltjes zijn vaak zo gemaakt dat ze in ligstand kunnen, met 5 puntsgordel, dus echt goed zelfstandig zitten hoeft niet.

Je moet echt kijken of je kindje nog wel in de MC past qua lengte en gewicht. Maw… of het hoofdje niet boven de rand uitkomt (en eigenlijk mag je kindje niet verder dan 2 cm onder de rand uitkomen!)

Stan was dus te lang voor de MC en we zijn dus nu al 2 weken over op een autostoel groep 1. Wij hebben voor de Römer King Plus gekozen. Een fijne stoel, kleding goed te reinigen. Staat stevig in de auto en is een mooie ruime stoel! :thumbup:

Wij hebben een MC Tobi maar ik vind het voor dat geld geen

aanrader. (die gordels!!! :twisted: )

Ik heb in mijn auto een MC priori xp en daar ben ik

tevreden over. Sven zit er sinds dit weekend in, gaat helemaal :thumbup:

Je moet echt kijken of je kindje nog wel in de MC past qua lengte en gewicht. Maw... of het hoofdje niet boven de rand uitkomt (en eigenlijk mag je kindje niet verder dan 2 cm onder de rand uitkomen!)

Dan zou Jayden er ook al niet meer in mogen nu...het kan allemaal maar net zeg maar, hoofdje zit tot aan de rand, en hij weegt er ook goed in :mrgreen: Ik schat dat ie een kilo of 10/11 is.
Maar zo ver achterover kunnen die stoeltjes toch niet? Tenminste wat ik op de site van Maxi Cosi zag.. :think: Maar als ze dus met de rij-richting mee zitten in de auto dan moet het nekje toch ook sterk genoeg zijn? Ik bedoel bij een evt aanrijding, zijn ze niet dan nog heel flexibel? (wat vaag....snap je wat ik bedoel?? :lol: )

Dus 1 tevreden klant over de Tobi en 1 van de Romer tot nu toe...

Paschal; wat is er met de gordels? Functioneert het niet?

Ik wil natuurlijk alles weten! :smiley:

Je hebt wel gelijk wat betreft het nekje, maar stel je eens voor wat er gebeurt in een MC bij een aanrijding.

Een vriendin van mij heeft 3 weken geleden een aanrijding gehad, iemand kwam er met 80 km/uur achterop, en zij had haar 2 maanden oude dochtertje in de MC zitten. Het meisje zat helemaal bovenin de mc gedrukt door de klap. Als jou kindje al met het hoofdje tegen de rand zit of eroverheen, kun je je wel iets voorstellen wat er met dat hoofdje/nekje gebeurt…

(ik weet wel dat Stan het niet overleeft had als hij in de mc in die auto had gezeten tijdens dat ongeluk… :cry: … heb foto’s gezien van de auto… brrrrr… :cry: )

Tot dit ongeluk, dacht ik: Ach kan nog wel, Stan is nog niet eens 6 maand!!! Maar daarna… :shifty: … En Stan vind het prachtig hoor!

Wij hebben een Recaro autostoel hier kan Juul de rest van zijn autostoel tijd in zitten. We zijn erg tevreden, makkelijk over te zetten in een andere auto. Ik heb laatst de autostoel van mijn broer geleend, dat was een romer king. Maar wat een gemartel voor ik die stoel in de auto had zitten…

Over 3 kwart jaar gaat er hier een tweede Recaro stoel komen…

Wij hebben ook gekeken naar de zitting, als je de zitting van een mc voelt lijkt het wel een houten plank waar ze op zitten. De recaro zitting is zachter…

@peter&caren wrote:

Paschal; wat is er met de gordels? Functioneert het niet?

Ik wil natuurlijk alles weten! :smiley:

Het leek handig omdat ze al ‘rechtop’ staan zeg maar, maar op een gegeven moment kunnen ze zelf hun schoudertje eronderuit

wurmen.

Een hele tijd geleden was hier ook een topic over (misschien wel een

jaar geleden hoor) en meer mensen hadden klachten over

de Tobi.

Je zou eens naar de winkel kunnen gaan en je kindje gewoon in

een aantal verschillende stoeltjes ‘passen’ …kijken hoe het werkt en

of je het prettig vind.

Wij hebben een MaxiCosi Priori SPS. Voor deze gekozen, omdat ik inderdaad slechte kritieken over de Tobi had gelezen wat betreft de gordels. Onze stoel kan ook in de ligstand, maar in de praktijk gebruiken we dat nooit. Onze meid is groot genoeg en kan stevig zitten, ze zit in deze stoel sinds ze ruim 10 maanden is.

Hier ook de Priori SPS en zeer tevreden.

Gordels kunnen versteld worden in 3 schouderstanden. Ons meisje zit op dit moment nog in de middelste, maar gaat zeer binnenkort naar de bovenste (99cm.). Dit is overigens wel een onhandig klusje, maar dat betekend voor mijn gevoel dus ook dat vast=vast!

Ligstand zit er idd ook op en die wordt hier gebruikt op momenten dat we een langere rit voor de boeg hebben, die rond haar slaaptijd valt. Het is geen superligstand, maar wel ver genoeg gekanteld dat haar hoofd niet steeds voorover kukelt.

Toen wij deze kochten hadden ze er ook al een nieuwere versie van: Priori XP, maar ik zag het verschil niet. Ja, de prijs!!

Wel wil ik je meegeven om geen RODE stoel te kopen…

Wij hebben een zwarte auto en dachten dat een rode stoel dan geweldig zou zijn. Was ook, maar dat ding verkleurt wel zo lelijk dat het lijkt alsof ie erg smerig is en al jaren oud :wall:

Wel wil ik je meegeven om geen RODE stoel te kopen....

Dat waren we ook niet van plan, haha. Wel balen voor je dat ie zo verkleurd...kan je geen klacht indienen mss??

Paschal; dan is de Tobi hier ook niet zo'n goed idee denk ik, gezien Jayden een vreselijke draaikont is, hij probeert nu ook op alle mogelijke manieren rechtop in de Cabriofix te gaan zitten en over de rand naar ons te kijken voorin. Als ze er zo tussenuit schieten is het natuurlijk niet veilig :?

De Priori SPS en een Recaro (dat is van de racestoelen toch?), die maar 's proberen in de winkel idd. En de XP is dus alleen een nieuwer model van de SPS ofzo??

@peter&caren wrote:

De Priori SPS en een Recaro (dat is van de racestoelen toch?), die maar 's proberen in de winkel idd. En de XP is dus alleen een nieuwer model van de SPS ofzo??

nee volgens mij niet hoor (correct me if I’am wrong)

Ik dacht dat de XP nog net ff wat veiliger was dan de SPS.

Ik koos toen voor de XP (die was net ff duurder) maar wat nou

precies het verschil was dat ben ik inmiddels vergeten :doh:

Van de maxi-cosi site!

De Maxi-Cosi Priori SPS

Features

Side Protection System biedt betere bescherming tegen zijwaartse botsingen

Gordelhoogte eenvoudig aan voorzijde te verstellen

Vier comfortabele standen van zit- naar slaappositie

Handige haken houden gordels opzij

Bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar (bekledingen zijn los verkrijgbaar)

Installeren met behulp van een 3-puntsgordel

De Maxi-Cosi Priori XP

Features

Side Protection System biedt betere bescherming tegen zijwaartse botsingen

Gordelhoogte eenvoudig aan voorzijde te verstellen

Gordelspanner voor rotsvaste bevestiging in auto

Vier comfortabele standen van zit- naar slaappositie

Handige haken houden gordels opzij

Bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar (bekledingen zijn los verkrijgbaar)

Installeren met behulp van een 3-puntsgordel

wij hebben de tobi en bevalt super geweldige stoel :thumbup:

Het verschil is dus de gordelspanner? Had ook ff op de site van MC gekeken, maar betekent dat nou dat die SPS dan niet zo vast in de auto staat als de XP? Of wat houdt het in, zo’n gordelspanner?