Oke, dus het gaat niet om de veiligheid, maar het comfort dat er dan een andere stoel wordt gekocht. (de zin staat misschien scheef beschreven, het gaat wel om de veiligheid, maar ook het comfort)…duidelijk., bedankt voor de uitleg.
misty, mocht je toch met een ongelukkig gevoel achterblijven over je nieuwe stoel: Vaak zijn deze stoelen bij zijdelingse botsingen niet veilig genoeg. Dus als je de stoel inhet midden monteert, ben je van dat probleem af. Tip die ik laatst zag bij zo’n autoprogramma :thumbup:
Cell: Hoe weet jij dan dat die Nania niet goed is? Want op die site van de ANWB staat hij niet tussen de geteste stoeltjes. En niet getest betekend toch niet automatisch slecht?
Want de Maxi-Cosi Toby komt maar amper tot “redelijk” bij veiligheid en die staat ook in het lijstje. De Recaro start is zelfs als “matig” uit de test gekomen volgens het lijstje. :think:
Is er dan nog ergens een lijst met testresultaten? Zoja, mag ik die dan ook?
Ik ben zo geschrokken want onze autostoel blijkt dus verboden te zijn, dus ben nu in paniek op zoek naar een andere.
van een website:
–> E In het tweedehands circuit zijn ook nog zitjes te koop met de cijfercode 02. Deze zittjes voldoen dus zeker niet meer aan de eisen van deze tijd, koop deze dan ook zeker niet. Het getal 30 betekend dat het is gekeurd volgens Reglement 30. 1097 is het toegekende toelatingsnummer.
En wij hebben dus die stoel met code 02 :oops:
. . . .
Edit: HADDEN die stoel met code 2.