Wel zindelijk maar niet willen

Hey meiden,



Hier een mannetje die in november 3 jaar wordt en al geruime tijd aangeeft dat hij plassen en of poepen moet maar de luier niet uit wil.

Zo een week of wat geleden gaf hij 's morgens zelf aan dat hij geen luier meer om wilde.

3 dagen droog geweest, behalve 's nachts en tijdens middagslaapje een luier om.

Plassen deed hij heel goed op de wc, maar poepen houdt hij dus op.

Hij zegt dat hij poepen moet, maar gaat met zijn billen bij elkaar geknepen staan totdat het poepie niet meer thuis is zoals hij dat dan zegt.

Maar dit dus met gevolg dat hij helemaal geobstipeerd raakte en lactulose voorgeschreven kreeg door de ha.



Nu probeer ik het bijna iedere dag, vraag aan hem of hij een luier aan wil of niet.

Zodra zijn luier 's morgens uitgaat gaat hij keurig naar de wc.

Zondag zei hij weer heel dapper NEE, hoeft niet.

De hele tijd gaat het goed, geen ongelukjes.

Maar dan…weer het poepen.

Dus de luier maar om en toen ging hij poepen.

Vanmorgen vroeg ik het weer.

Hij raakte helemaal in paniek, dus toch maar weer een luier.

Hij vraagt nu ook steeds, heb ik een luier aan?



Ik vind het zo sneu.

Ik probeer het al niet de forceren, werkt naar mijn idee alleen maar averechts.

Maar hij kan het al wel zo goed.





Heeft er iemand tips misschien??



Kus Moon

Onze oudste zoon Thom(hij is nu 6 ) heeft in zijn luier gepoept totdat hij bijna 4 jaar was. We hebben het eigenlijk lange tijd zo gelaten…hij durfde gewoon niet op de wc te poepen. Toen het naar school gaan toch wel erg dichtbij kwam zijn we het nog maar eens gaan proberen en hebben hem telkens met een stickertje beloond. En toen ging het super.

De jongste…inmiddels 3,5…heeft nu hetzelfde en vraagt om een luier wanneer hij moet poepen. Wanneer hij eenmaal de luier om heeft vraagt hij eerst een keer of 10 of hij inderdaad een luier aan heeft en gaat vervolgens lekker in een hoekje staan. Op dit moment laten we het nog maar even zo en over een paar maandjes gaan we hem ook eventueel belonen met de stickers. Overigens hoor ik om heen heel regelmatig hetzelfde verhaal.

Succes ermee…groetjes,Monique.

@jamothothi wrote:

Onze oudste zoon Thom(hij is nu 6 ) heeft in zijn luier gepoept totdat hij bijna 4 jaar was. We hebben het eigenlijk lange tijd zo gelaten…hij durfde gewoon niet op de wc te poepen. Toen het naar school gaan toch wel erg dichtbij kwam zijn we het nog maar eens gaan proberen en hebben hem telkens met een stickertje beloond. En toen ging het super.

De jongste…inmiddels 3,5…heeft nu hetzelfde en vraagt om een luier wanneer hij moet poepen. Wanneer hij eenmaal de luier om heeft vraagt hij eerst een keer of 10 of hij inderdaad een luier aan heeft en gaat vervolgens lekker in een hoekje staan. Op dit moment laten we het nog maar even zo en over een paar maandjes gaan we hem ook eventueel belonen met de stickers. Overigens hoor ik om heen heel regelmatig hetzelfde verhaal.

Succes ermee…groetjes,Monique.
Stein precies zo maar daar werkte het met stickers belonen niet…(resultaat is 3 dagen ontlasting opgehouden en verstopping)

@Jannigje wrote:

@jamothothi wrote:
Onze oudste zoon Thom(hij is nu 6 ) heeft in zijn luier gepoept totdat hij bijna 4 jaar was. We hebben het eigenlijk lange tijd zo gelaten…hij durfde gewoon niet op de wc te poepen. Toen het naar school gaan toch wel erg dichtbij kwam zijn we het nog maar eens gaan proberen en hebben hem telkens met een stickertje beloond. En toen ging het super.

De jongste…inmiddels 3,5…heeft nu hetzelfde en vraagt om een luier wanneer hij moet poepen. Wanneer hij eenmaal de luier om heeft vraagt hij eerst een keer of 10 of hij inderdaad een luier aan heeft en gaat vervolgens lekker in een hoekje staan. Op dit moment laten we het nog maar even zo en over een paar maandjes gaan we hem ook eventueel belonen met de stickers. Overigens hoor ik om heen heel regelmatig hetzelfde verhaal.

Succes ermee…groetjes,Monique.
Stein precies zo maar daar werkte het met stickers belonen niet…(resultaat is 3 dagen ontlasting opgehouden en verstopping)






Hier maakte het stickers plakken alleen de eerste dag indruk.

Bij 10 stickers mocht hij een kadootje uitzoeken.

In een dag bijna het velletje vol. :mrgreen:

Nu doet hij er ook niks meer mee.



We proberen het nu weer 's morgens en als hij zegt dat hij poepen moet krijgt hij gewoon een luier om.



Kus Moon

Wel zielig voor hem :hug: Ik wou dat ik een tip had voor je.

Mischien moet je hem gewoon maar eerst zo laten en bijv.zeggen dat hij wel in de wc ofoz moet gaan staan als hij wil poepen :think: ik zeg maar wat hoor.



:-* en en sucses

Even een kleine update…



sinds een paar dagen gaat het weer heel goed… :clap:

Poepen doet hij in een luier!



Kus Moon

Oeoeoeoe heel herkenbaar! Hier ook een madame die knalzindelijk is, alleen weigert te poepen zonder luier… nog steeds.



Ook hier hebben we heel wat lopen pushen enzo, met averechts effect natuurlijk. Ze hield het soms wel 5 dagen op met als resultaat dat we haar dan een Microlax klisma moesten geven. Zó zielig.

Vanalles geprobeerd: van beloningssysteem tot cadeautjes tot tekenen wat er met eten gebeurt in je buikje… niks hielp en nog steeds niet.



Nu geeft ze prima aan dat ze moet poepen, en doet het dan in een luier. Die ze zelf moet gaan halen op haar slaapkamer (ja, er zijn grenzen hihi, we maken het haar ook weer niet té makkelijk). Er gebeuren ook geen ongelukjes, ze heeft alléén een luier om als ze moet poepen, zelfs 's nachts is ze zindelijk. En ze vraagt zelf om die luier als het nodig is.

Prima toch als het zo kan. Het is al die ellende gewoon niet waard.

Als ze 16 is en ze doet het nog steeds, dán ga ik me zorgen maken! :mrgreen:

@Muze wrote:

Prima toch als het zo kan. Het is al die ellende gewoon niet waard.

Als ze 16 is en ze doet het nog steeds, dán ga ik me zorgen maken! :mrgreen:




Hihi, idd.



Ik maak er ook geen zorgen meer om.

Het gaat goed zo en ben super trots op mijn ventje.

Hij laat aan iedereen zijn billen voelen om te laten zien dat hij geen luier meer aanheeft!!



Idd wel een goed idee om hem zelf de luier dan te laten pakken.



Kus Moon

Wauw!

Super trots op mijn ventje…

Hij heeft vanmorgen op de wc gepoept!!

Helemaal zelf ging hij naar de wc.

Supertrots kwam hij me halen om het te laten zien!



Kus Moon

Goedzooooooooooooo!!!

Wat groot van hem,





flink complimenteren en zeggen dat het de volgende keer ook kan-mag-moet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het comlimenteren heeft zeker geholpen.

Vanmorgen bij oma nogmaals gepoept. :clap:

(lekker praatje trouwens :mrgreen: )



Kus Moon