wel vervolg autostoel vanaf 15 kg kan in evt. ligstand ?

Hoi



Zoonlief wordt over een aantal maanden 4 en begint uit zijn autostoel te groeien. Nu slaapt hij graag in de auto en ben dus druk zoekende naar een vervolg autostoel die je evt. ook een beetje liggend kan zetten.



Heeft iemand tips en ervaringen hiermee ?



Zit zelf vooral aan de betere merken te denken zoals romer king en maxi-cosie enz.

Ik vraag me af of die wel bestaan vanaf die leeftijd… Ik denk dat de veiligheid dan niet meer gewaarborgd kan worden. Dus zullen ze wel niet verkocht worden…

Maar dat is gewoon het eerste wat in mij opkomt hoor, misschien bestaan ze wel :slight_smile:

Wij hebben voor Indy de maxi cosi rodi XR (als ik het goed zeg). Daar zou een “slaapstand” op zitten, maar dat slaat eigenlijk nergens op. De zitting kan echt een minimaal stukje kiepen dus echt slapen (op weg naar vakantie) is nog steeds niet comfortabel…

de maxi cosi rodi XR heeft 1 piepklein standje wat je iets kan kiepen. Maar ik zeg maar meteen… het stelt niets voor.

Vanaf die gewichtsklasse is het eigelijk enkel een stoelverhoger.

Ze zitten dan in een 3 punts gordel.



Ik moet eerlijk zeggen dat mijn kinderen het geen punt vinden, ze slapen ook makkelijk in de auto, zeker op langere ritten.

Wij hebben dus wel gekozen voor een romer kid omdat deze zijhoofdsteunen heeft die echt mooi om het koppie heen vallen.

In de praktijk leggen ze daar dan hun hoofd tegenaan. En slapen als roosjes :inlove:



Hiervoor hadden wij dus de XR, geen foute stoel, goedkoper in aanschaf. Maar de hoofdsteunen vallen niet genoeg om het gezicht heen en als ze daar tegen aan kropen, gleed hun hoofd gewoon van de zijsteunen af naar voren en lagen ze dus met kin op de borst.

Beide waren meteen heel blij met hun nieuwe stoel, hier blijft hun hoofd wel lekker tegenaan steunen.



Dus daar zou ik dan eerder naar kijken, kiepstanden stellen echt niks voor.

hoi



Had inderdaad gezien dat echt slaapstand in die vervolg stoelen niet meer echt bestaan.

Veiligheid is natuurlijk het aller belangrijkste en daar zal het dan denk ik ook wel mee te maken hebben.



Denk zelf dat ik kwa prijs meer richting maxi-cosie neig vooral als ik zie dat romer king tegen de 200 euro zit en dat vindt ik toch echt iets te gortig.



Veiligheid kent geen prijs maar vindt uiterlijk 150 euro wel meer dan zat voor een vervolgstoel.



Qua slapen zal het denk ik in zo’n stoel wel lukken vooral de lange ritjes maar ook als we hem van het kinderdagverblijf hebben gehaald dat ligt hij emestal al binnen 1 minuut knock out :lol:



Welke hebben jullie en welke raden jullie aan qua veiligheid ?

Ik heb een romer. Kostte 125 euro en daar ging nog korting af. Deze kan een beetje kiepen door een klepje aan de achterkant uit te klappen. En deze heeft inderdaad een fijne hoofdsteun om tegenaan te liggen.

@Cell wrote:

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn kinderen het geen punt vinden, ze slapen ook makkelijk in de auto, zeker op langere ritten.

Wij hebben dus wel gekozen voor een romer kid omdat deze zijhoofdsteunen heeft die echt mooi om het koppie heen vallen.

In de praktijk leggen ze daar dan hun hoofd tegenaan. En slapen als roosjes :inlove:




Hier hetzelfde nu met R. Die heeft ook deze stoel al! Slaapt er perfect in :zzz:

Ik heb allebei.

En ik vind de Maxi cosi veel fijner als de Romer.

Die blijft veel steviger staan in de auto en de riem zit er mooier doorheen.

Qua slaapstand stelt het allebei weinig voor.

Wij hebben de Romer… Zit een klein slaapstandje op… Wat ik belangrijker vind aan deze stoel, is dat ie in tegensteling tot veel andere, de hele zijkant van je kindje beschermd!

Wij hebben de Maxi cosi Rodi X-R

Hij kan op 1 kiepstand, maar ik vind hem redelijk kiepen hoor. Mijn dochter zakt er heerlijk in weg en nesteld zich dan idd tegen de hoofdsteun aan.



Met slaapstand is ook minder veilig hè :wink: .

Als ze heel erg kiepen staan ze ook een stuk wiebeliger dus dat moet je niet willen denk ik :wink: .



Maar ik denk dat het voor de slaapstand niet uitmaakt.

En qua veiligheid ook niet.

Het is meer persoonlijke smaak en voorkeur :slight_smile: .

@#puk# wrote:

Wij hebben de Maxi cosi Rodi X-R

Hij kan op 1 kiepstand, maar ik vind hem redelijk kiepen hoor. Mijn dochter zakt er heerlijk in weg en nesteld zich dan idd tegen de hoofdsteun aan.



die heb ik ook (maar dan andere kleur) en Stein kan er ook echt lekker in zitten slapen. Dat kiepje zorgt ervoor dat zijn koppie niet naar voren zakt.

Wij zijn er tevreden over.

Ik zet um wel alleen in kiepstand als we lange stukken gaan rijden en ik zeker weet dat Stein in slaap gaat vallen.

Hoi



Alvast bedankt dames voor alle tips.



Had inderdaad na zorgvuldig pluizen die rodi xp al op het oog.



Denk inderdaad dat als ze moe zijn toch wel slapen, het is vooral de lange stukken dat ik wl dat hij zijn hoofdje in ieder geval tegen de zijkant kan leggen.



En wil gewoon dat de stoel veilig is en daar valt natuurlijk over te discuseren maar vindt gewoon over veiligeheid moet je niet besparen.



Wordt nu nog een sport om te zoeken naar de beste prijs haha

Maar ga gewoon passen…



De zijsteunen van de maxi cosi voldeden hier absoluut niet, kinderen hun koppies schoven er hier wel degelijk af en nu met de romer king niet…

En ik heb isofix stoelen, nog duurder dus en er echt GEEN 200 euro voor betaald. 135 per stuk. De gewonen had ik al kunnen kopen voor 99 euro.

Gewoon goed kijken.

Kijk ook naar hoeveel mensen je vervoert.

De maxi cosi is voor ons met 3 stoelen te breed, ik kan er dan met goed fatsoen niet tussen met mijn hand om ze vast te gespen.

Nu met de romer wel… al scheelt het amper, het is gewoon een andere vormgeving.



Nog een nadeel aan de maxi cosi… zoals je op de foto ziet, houden de zijsteunen op als je de stoel hoger stellt met de grote van je kind mee. Dan zit er een heel gat tussen de flanksteun en de hoofdsteun. Die ruimte is dus niet beschermt.

Bij de romer schuiven beide delen in de lage stand OVER elkaar heen en als je hem dus uitschuift loopt de flanksteun veel hoger door.

cell dat is toch de romer kid ofniet ?





Opzich lijkt die me inderdaad kwa zijsteunen beter als maxi-cosi.



Ga meer eens in verdiepen haha

Wij hebben pasgeleden de Cybex Pallas gekocht voor onze 3-jarige zoon.

Is één van de weinige echt veilig geteste groep 1-2-3 stoelen.



Enige nadeel is dat ze als groep 1 een soort ‘tafeltje’ voor hun buik hebben i.p.v. een 5-puntsharnas. Blijken de meeste kinderen niet prettig te vinden, maar onze zoon vindt het dus juist fantà stisch. 8)

In deze variant, staat hij op een soort basis met een paar zit-/relaxstanden.



Zonder ‘tafeltje’ en basis, is het een groep 2-3 (dus met 3-puntsgordel). Volgens mij kun je dan geen gebruik meer maken van de verschillende standen, maar je hebt wel nog de mogelijkheid een klepje in de hoofdsteun in 3 standen te zetten, zodat het hoofd rechtop of meer naar achter kan…

Heeft ook enorme zijsteunen, waarbij zowel de hoofdsteunen à ls de schoudersteunen mee omhoog gaan, naarmate het kind ouder wordt (hebben de meeste andere stoelen niet).



Wij hebben hem als 1-2-3 stoel genomen, omdat ons zoontje nogal licht (nu 13,5kg) en teer is en ik hem voorlopig ècht nog niet in een 3-puntsgordel zie zitten, maar als jouw zoontje 15kg of meer heeft, kun je hem ook als groep 2-3 nemen, heet dan ‘Solution X’. Die vind je al vanaf zo’n €130 op internet. Is er ook met Isofix, kost dan alleen wel ietsje meer…



Echt een eindeloze stoel, die als één van de beste (en één van de weinige met ook een ‘goed’ bij zijwaartse impacten!) uit de nieuwste ANWB-(en andere) testen komt! :thumbup:



Maar idd, wat je ook besluit te nemen: het loont zich altijd goed op internet te snuffelen en prijzen te vergelijken.

Wij hebben onze stoel uiteindelijk toch in een winkel gekocht, omdat we hem daar extra voordelig konden krijgen (actieperiode en die kleur (felgroen :inlove: ) zit er in de nieuwe serie niet meer bij) en zo uiteindelijk zelfs nog ietsje voordeliger uit waren dan via internet.