Wel plassen, maar niet poepen!

Het gaat hier goed met de zindelijkheid want 9 vd 10 keer gaan alle plasjes op de wc (met heel af en toe een ongelukje dat haar onderbroekje een beetje nat is en de rest op de wc gedaan wordt). Maar poepen krijg ik al een paar dagen niet voor elkaar. Dit doet ze gewoon in haar onderbroek en zegt dan doodleuk ‘ohoh ik moet poepen’ terwijl het dan al te laat is. Keutels of dunnere poep maakt ook niet uit voor het verschil (bij dunne poep kan ik me nog voorstellen dat je het makkelijker laat lopen).

Ze is ook niet bang op de wc of bang om haar poep los te laten, maar ze lijkt het poepen niet aan te voelen.

We werken met stickerbeloning (na zoveel sticker klein cadeautje) en heb al gezegd dat poepen op de wc 2 stickers betekend. Toch helpt dit niet.

Jullie nog tips?

Tja, echte tip heb ik niet, maar ik herken het wel van Kim.

Die was prima bezig met het plassen bezig op de wc, poepen altijd in de onderbroek. Ik had ook het idee dat ze dat niet aan voelde komen of zo.

Totdat ze eens riep dat ze moest plassen, en er op de wc ook een drolletje kwam opeens :lol:

Volgens mij is toen het kwartje een beetje gevallen, want daarna werd het in de broek poepen steeds minder.

Nu zijn we alweer een half jaartje verder, maar het gaat al een tijdje helemaal goed :thumbup:

Zie je het bij haar trouwens niet aankomen?

Kim die ging dan een beetje zenuwachtig uit de ogen kijken ( weet niet hoe ik het moet zeggen haha), en als ik dan vroeg of ze moest poepen was het Oh ja! ( in het begin kwam dat oh ja dus te laat :roll:

Ik ken meer verhalen zoals dit, dus misschien moet je de vieze broekjes maar even voor lief nemen :sick: :wink:

Nou we kunnen wel samen blijven kletsen haha :smiley:

Ik zie het bij Nancy absoluut niet aankomen, al poept ze wel op vaste tijden en houdt ik haar dan dus scherper in de gaten.

Ze is gewoon aan het spelen en dan ineens ruik ik wat en 2 sec later zegt ze dus dat ze moet poepen.

Misschien moet ik haar eens meenemen als ik flink moet ahum en kan ze het horen plonsen (ze moet ook altijd even in de pot kijken wat het resultaat is :roll: ).

Maarre gewoon doorzetten dus?

En hoe krijg je haar dan weer een beetje schoon? Door het naar beneden trekken van de onderbroek zit ze er altijd helemaal onder. :sick:

Jouw meisje doet gewoon van alles wat die van mij ook doen / deden :lol:

( alles nog goed met bril / pleisters?? Esmee moet morgen op controle, hopen dat er nu eindelijk eens wat vooruitgang in komt…)



Ja, dat afpulken van die onderbroek was ik ook nooit zo blij mee.

Als het heel dramatisch was heb ik ook weleens gewoon de zijkant doorgeknipt en de hele handel zo in de container gemikt :sick:

Het heeft hier denk ik een maandje geduurd of zo…dus bereid je maar voor :wink:

Ik heb eigenlijk maar 1 keer teruggegrepen naar luiers, maar toen ging ze daar ook gewoon in plassen, dus daarna maar met wasknijpers op de neus doorgezet :roll:

Bij Thomas heeft dit nog 3 weken geduurd.

Precies hetzelfde als bij jou! (of je kindje natuurlijk :stuck_out_tongue: )

Ik had hem in 3 dagen plas zindelijk overdag.

Alle poepjes gingen echter nog in de broek, maar dat heb ik voor lief genomen.

Ineens deed hij vanzelf een poepje op het potje en sinds we een polonaise hebben gedaan na dat poepje :oops: doet hij nu alles op de wc.



Het is dus nog heel even geduld hebben waarschijnlijk.

Het gaat van lieverlee de goede kant op maar ik durf het nog niet te hard te zeggen :silenced:



Overigens hadden we haar afgelopen zaterdag in t luierbroekje laten lopen aangezien we beiden (vriend en ik) helemaal kapot waren van een nachtje pokeren met vrienden :oops:

Het leek ons wel handig (minder opletten, minder wassen etc.)

Nou dat hebben we geweten hoor! De afgelopen 2 dagen leek wel alsof ze het helemaal verleerd was en niks voelde aankomen. Dus intensief mee aan de slag en vandaag zowel poepjes als plasjes op de wc :thumbup:

@Sonja2 wrote:

Jouw meisje doet gewoon van alles wat die van mij ook doen / deden :lol:

( alles nog goed met bril / pleisters?? Esmee moet morgen op controle, hopen dat er nu eindelijk eens wat vooruitgang in komt…)


Heb in het andere topic geantwoord :wink: