wel of niet weer overstappen

toen floris 4 weken oud was zijn we overgestapt van friso naar nutrilon omneo dit vanwege het feit dat zijn ontlasting kei en keihard was en hij er moeite mee had om het er uit te krijgen ontdanks dat ik er een extra 10 cc water bij deed.

eenmaal aan de omneo deed hij het harstikke goed en was zijn ontlasting smeuig zeg maar :sick:

nu had hij elke dag ontlasting,maar sinds 2 weken niet meer.nu poept hij maar eens in de 3 dagen ongeveer (schijnt ook niet erg te zijn),maar het is constand mosgroen en het stinkt echt een uur in de wind.de huisarts zegt dat groene ontlasting niet erg is en het buro idem…

is het nu wel verstandig om met de omneo door te gaan of toch weer over te stappen op de normale voeding? dat was tenminste toen niet groen.

ook drinkt hij van de omneo veel en veel meer om zat te worden dan van de normale voeding.

wat raden jullie doorgewinterde mama’s me aan?

Is Omneo hypo-allergene voeding? Met hypo-allergene voeding is het normaal dat de ontlasting groen is. Dat komt doordat de voeding op een bepaalde manier bewerkt is. Groene ontlasting kan echt geen kwaad, zoals je CB en de huisarts zeggen. Er is geen enkele reden om nu weer over te stappen van voeding. Daarvan kan hij juist krampen en opnieuw problemen met zijn ontlasting krijgen, dus lekker zo laten! Een keer in de 2-3 dagen poepen kan geen kwaad, zolang er maar geen week tussen zit. Zodra je kindje bijvoeding krijgt, wordt dat vanzelf dagelijks.

nee omneo is geen hypo-allergene voeding,maar dieetvoeding bij krampjes,moeizame ontlasting en licht spugen…zo staat het op de verpakking :slight_smile:

ik zal het dan nog even weer afwachten dan…

in elk geval bedankt hoor :thumbup:

Rick krijgt nutrilon standaard en die heeft ook al een paar keer groene ontlasting gehad. Zal elk kind wel eens hebben hoor, Lienke had dat ook wel 's. En Rick poept soms elke dag en soms slaat hij ook wel eens 1-2 dagen over.

Ik zou denk ik niet zomaar op andere voeding overstappen. Daar kunnen ze ook weer veel last van krampjes door krijgen.

Groetjes Renate

dylano heeft ook groene poep, of grijs, of geel of tja… allerlei kleuren.

wij hebben de gewone friso

Kaylee had van de omneo ook hele dunne, groene poep (en stinken!!! :sick: ). Wij zijn doorgegaan met omneo, omdat het er idd een beetje bijhoort. Met 6 maanden zijn we overgegaan op opvolgmelk, en dan gewoon de standaard.