Ik wordt aan alle kanten verteld dat ik Stijn wakker moet gaan maken om hem langzaam de nachten droog door te laten komen, en aan allerlei andere kanten dat ik dat juist niet moet doen.
Wat moet ik daarmee dus doen, en wie heeft met welke methode welke ervaringen.
(overdag is hij volledig zindelijk al een jaar.)
Ik geloof dat ik even goed ga mee lezen hier…
Esmee is al anderhalf jaar overdag zindelijk, maar 's nachts echt nog niet.
Ze begint nu zelf af en toe te zeggen dat ze zonder luier wil slapen ( maar ja, op vakantie had ik er even niet zo’n zin in ).
Ze is 's ochtends nooit droog, dus ik weet ook niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan…
Ik had al iets bedacht van onderbroekje, en dan luier, maar of dat wat is :think:
Trouwens, ik heb nooit opmerkingen van anderen hierover gehad, over wel of niet wakker maken e.d.
En al had ik ze gehad, ik zou me er persoonlijk niet druk over maken.
Ze begint het nu een beetje zelf aan te geven, dus nu vind ik het wel tijd!
Wakker maken heb ik nooit gedaan, toen Ryan een paar weken overdag zindelijk was heb ik hem zonder luier naar bed gedaan en na 1 ongelukje ging dat meteen goed
Moet er wel bij zeggen dat zijn luiers altijd droog waren in de ochtend.
Hoe is het nu inkie? Heb je het al geprobeerd?
Twee van de 6 kinderen waren 's nachts al zindelijk voordat ze overdag zindelijk waren. Dus daar is wakker maken nooit ter sprake geweest. De andere kinderen liet twee uur naar het naar bed brengen altijd nog even plassen. Ik heb weleens gelezen dat het van belang is je kinderen als je ze wakker maakt ook goed wakker te maken. Dus niet half slapend op een potje (dan zouden ze volgens die opvatting jusit leren slapend te plassen hetgeen je jusit niet wil). Er werd aangeraden een wachtwoord af te spreken wat de kinderen dan eerst zouden moeten zeggen (als bewijs dat ze wakker waren). Zover ben ik nooit gegaan hoor, maar probeerde wel even een gesprekje te voeren.
Hier werkte het prima. Merkte wel dat ik niet veel later dan die twee uur moest komen.