Dames, een vraagje voor meiden die net als ik “overtijd” (hebben) (ge)lopen.
Ik heb morgen een afspraak bij de vk, gewoon routine onderzoek. Ik ben nu 3 dagen “overtijd”. Niet veel, maar merk aan alles dat ik het zo zat ben! Ik ben moe, chagerijnig en zooooo nieuwsgierig!! Daarbij maak ik me ook een btje zorgen om ons kindje omdat ik weinig vruchtwater heb en mijn placenta voor 3 weken geleden er niet al te best meer aan toe was.
Om deze redenen en omdat ik uk maar heel weinig voelde heb ik een week lang om de dag een ctg in het ziekenhuis gehad. Uk deed het daar prima op en dus loop ik weer bij de verloskundige.
Nou vraag ik me af in hoeverre het zin heeft om aan de vk te vragen of zij mij wil strippen. Ik weet dat dat geen garantie is dat de bevalling begint, maar is het het proberen waard??
Ik twijfel er echt een btje aan… Mijn man is het ook best zat, die uitgerekende datum hebben we onbewust toch iets te serieus genomen denk ik… Daarbij vind mijn man dat je de natuur zijn gang moet laten gaan… Al steunt hij me wel als ik het zou willen hoor. Hij ziet ook wel dat ik aan het einde van mijn latijn ben…
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt strippen. Hoe ver was je toen overtijd, heeft het geholpen, raad je het af…Noem maar op…
Of zal ik aansturen op een extra echo om te kijken hoe uk het maakt?
Liefs Krystle
Ik was 18 (!) dagen overtijd. Ik ben dus met 42w4d bevallen.
Maar ik had wel een iets andere uitgangspositie; ruimschoots vruchtwater
en placenta werkte nog top (na de bevalling nauwelijks een kalkplekje
in te vinden :thumbup: )
Ik was ‘niet inleidbaar’. Bmm nog hard en lang (3 cm) dan zou inleiden dagen kunnen duren. Volgens mij is dat bij strippen ook zo, dat kan niet altijd.
Ik zou het bespreken met je vk. Stel je erop in dat het nog even kan duren
(tegen teleurstellingen ed), maar als er een medische reden is, dan gaan
ze heus wel inleiden lijkt me.
Hier ben ik ingeleid bij Q na 48 uur gebroken vliezen…
ik vind het best te doen
Kwam niet in weeenstorm terecht… kon het allemaal goed aan en ben er zonder scheurtjes afgekomen.
Nu moet ik waarschijnlijk ook weer ingeleid worden als het niet doorzet… en ik vind het prima
Strippen kan je altijd vragen… beetje overdrijven bij vk doet soms wonderen.
en duidelijk aangeven dat je je zorgen maakt! en EIS evt een echo???
Sterkte meid!! :hug: :hug: :-*
Aandringen op een echo zou ik sowieso even doen. Even kijken of met de beeb alles in orde is kan geen kwaad.
Inleiden moet idd maar net kunnen. Je bmm moet inderdaad al week enz. zijn. Zo niet dan kan het dagen duren en gaan ze met gel of pilletjes enz. aan de gang. Dat is volgens mij een heel gedoe.
Ik ben zelf ingeleid (met 38w 2d) mijn bmm was al helemaal verstreken en ik had al 1cm ontsluiting. Ik kwam wel in een weeënstorm terecht en dat was echt geen pretje. Het werd een bevalling van krap 5 uurtjes. Maar in hoeverre het tijdverloop en de heftigheid met het inleiden te maken heeft gehad weet ik niet.
Het nare is wel dat je bij een inleiding dus niet kan rondlopen of douchen ed. Ik mocht welgeteld 1x naar de wc en moest toen gelijk infuus en een heel apparaat dat het infuus regelde meeslepen…
Hoi hoi,
Ik ben bij twee van de vier bevallingen ingeleid.
Ik was bij Tineke 5 dagen overtijd, bij Maaike 4 dagen overtijd.
Ik had bij beiden al wat opening en verstreken baarmoederhals.
Ik ben twee keer in heuse weeënstorm gekomen.
Echt geen pretje !
Bij Tineke kreeg ik de eerste wee om 9.30 u en om 10.17 u is ze geboren !!!
Maaike was nog iets sneller: ook om 9.30 u eerste wee en om 10.04 u had ik ze in de armen.
Dus ja: als je op 30-45 min van 2-3 cm naar 10 cm gaat en dan ook nog enkele persweeën dan kan je je voorstellen dat dat héél heftige momenten zijn.
Maar je bent er dan ook snel van af.
Heb zelfs geen naweeën gehad !!!
(bij Michaël wel en toch duurde die spontane bevalling iets langer. Nou ja: lang ??? op dikke twee uurtjes was hij er.)
Het betekent echter niet omdat ik zo’n weeënstorm had, dat iedere inleiding dat heeft hé. Wil je zeker niet afschrikken hé.
O ja: bij mij was het geen inleiding met infuus, maar met een vaginaal tabletje dat in de baarmoeder gebracht werd.
Veel succes in ieder geval en een prachtige beeb gewenst.
Hopelijk komt hij/zij snel jullie leven vervullen.
liefs
Gerda
Ik ben 2 keer gestript en bij heeft het 2 keer niet geholpen…
Maar ik zou echter meer je ongerustheid wat betreft je vruchtwater en placenta bespreken, wellicht een echo vragen…
Misschien moet je gewoon worden ingeleid…
Op je strepen staan meid…
bij lucas ben ik gestript maar heeft niet geholpen 39.0 weken, ivm zwvergiftiging (uitijnedelijk 39.5 weken bevallen natuurlijke weg, en bij thomas 42 weken kon het niet omdat hij nog te hoog lag en de bm nog potdicht, ze hebben met 41.2 weken nog geprobeerd maar was geen beginnen aan
zo van het ene op het andere moment begonnen de weeen alsnog
Ik ben nu 12 dagen over tijd. Ze hebben bij mij 2x geprobeerd te strippen, zonder succes. De vliezen lagen nog te hoog, waardoor ze er niet bij konden. Strippen doen ze volgens mij pas standaard vanaf 41 weken.
Ik heb vandaag een afspraak in het ziekenhuis voor algehele controle van de conditie van de baby en om een datum af te spreken om in te leiden. Niet leuk, maar ben wel blij dat ik dan een einddatum in zicht heb.
Toen ik bij Saba bijna 2 wk. overtijd liep heb ik mijn toenmalige vk gevraagd of strippen een optie was, maar zij was hier niet voor en zou me liever overdragen aan een gyn na die 2 wk. Omdat volgens haar praktijk strippen niet aantoonbaar effectief genoeg zou zijn. Uiteindelijk heb ik de natuur z’n gang laten gaan en is Saba bij 41wk.+5 thuis geboren. Later hoorde ik dat er steeds meer vk’en zijn die niet meer strippen omdat ze dezelfde mening hebben. Ik denk dus dat het erg afhankelijk is van je vk of gyn, én van de conditie van je ongeboren kindje. Als die ter discussie zou komen te staan kan ik me indenken dat er op wat voor manier dan ook een zetje gegeven gaat worden.
Net bij de vk geweest. Alles is goed. Bloeddruk 140/70, kindje kon ze goed voelen, hartje klonk mooi. Vk schat het op 6,5 pond.
Ze strippen “pas” vanaf 41 weken bij ons. Voor maandag een dubbele afspraak gemaakt om te strippen. (indien nodig natuurlijk)
Extra controle was niet zo makkelijk te regelen. Vanmiddag krijg ik wel een ctg, maar geen echo… En juist die wilde ik graag. Nou ja…Zolang uk het goed doet op de ctg vinden ze dat er geen aanleiding is (ook niet na de echo van 3 weken geleden)
Als ik 41w3d ben (di) dan krijg ik wel weer extra controle (ctg en echo)…
Pfff… Uk kom nou maar gewoon!!!
Liefs
Hier ook pas na 41 weken gestript. Om precies te zijn 41 + 1.
Nu is nooit aan te tonen of het strippen nu het laatste zetje is geweest of dat ze anders ook wel geboren zou worden maar de volgende dag om 5 voor 8 in de ochtend is ze dus geboren.
Ze lag dus al wel enorm laag en er was al verweking en ontsluiting want dat is dus ‘nodig’ ervoor. Succes met je laatste loodjes!
Hopelijk ben je tegen die tijd bevallen :thumbup:
Bij mij werd ik ook vanaf 41w5 overgedragen aan het zh voor echo en ctg. Toen ik 42 weken was moest ik elke dag komen voor ctg en echo. Aan de hand daarvan maken ze hun keuzes.
Krystle: Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik zal je vast op mogelijk nog meer teleurstelling voorbereiden. Bij mij gaan ze niet eens inleiden. Nieuw beleid is dat ze je gewoon tot 43 weken door laten lopen. Wel met iedere dag controle (echo+CTG).
Natuurlijk is iedere situatie anders en zal het per regio of zelfs ziekenhuis verschillen, maar voor mij is het in ieder geval een enorme teleurstelling. Ik heb het echt gehad.
Morgen proberen ze voor de 3e keer te strippen, ik hoop maar dat dat wil lukken. Op de valreep.
Kay dat zeiden ze mij ook ja.
Ik was niet inleidbaar. Als dat wel was geweest hadden ze mss wel eerder ingeleid.
Hopelijk werkt het strippen dan. Was je bmm wel verweekt e.d.? Heb je echo en ctg gehad?
Stel je maar op het ergste in, dan kan het alleen maar meevallen :-*
Bij mij stond de afspraak beginnen met inleiden met 42w4 dagen. En dan zou het wel even kunnen duren. Gelukkig begonnen mn weeën toch nog vanzelf (met 42w3d) dus dat kan ook :thumbup:
Sterkte meid, met de laatste loodjes… :hug:
Kroes: Vorige week donderdag was de bmm half verstreken. Echter afgelopen maandag is het strippen weer niet gelukt. Ik hoop dus dat ze het morgen wel kunnen doen, maar het zou me niet verbazen als het nog steeds niet lukt. Vandaag hebben ze niet getoucheerd, echo en CTG heb ik wel gehad, en dat was gelukkig wel goed. Bah, ik moet er gewoon niet aan denken dat ik nog 9 dagen zo moet doorwaggelen…
Pff Kay… Voor jou is het helemaal zwaar… Ik heb er niet naar gevraagd hoe het beleid hier is… Hoop niet dat ik tot 43 weken door moet lopen, ook al is het beter dat de natuur zijn gang gaat… Klein voordeeltje bij mij is wel misschien dat ik erg weinig vruchtwater heb… Daarbij heb ik ook behoorlijk last van bi… ik kan niets meer en zit eigenlijk alleen nog maar te wachten totdat uk komt…
Jij heeel veel succes!! Ik hoop echt dat het strippen morgen wel zin heeft!!!
Net in het ziekenhuis geweest voor n ctg. Was netjes in orde. De verloskundige daar gaf aan dat het toch wel wenselijk was om even een echo te maken.
Heb dus toch een echo gehad. Uk is nou zon 3000gram, toch 350gram aangekomen in de afgelopen 3 weken. Vruchtwater was idd weinig, maar de doorbloeding van de navelstreng was nog perfect.
Die doorbloeding en de goede ctg samen geeft aan dat uk het nog prima naar zijn zin heeft in mijn buik.
Willen wel weer dat ik om de dag voor een ctg kom.
Hebben ook gelijk een afspraak gemaakt voor 41w3d…
Liefs
Goed dat ze toch een echo hebben gegeven. Je kunt maar beter zeker zijn. Zodra er dan verandering is kunnen ze gelijk ingrijpen. :thumbup:
Helaas is BI ook geen rede tot inleiden. Ik had ook BI, kon ook niet meer op of om. Ging met rolstoel in en uit het zh.
Ik ben vanochtend alsnog op de valreep gestript. Ik vond het niet fijn, maar ook niet echt pijnlijk. Zelf denk ik nu dat het maandag niet gelukt is omdat ik erg gespannen was, ik was nu meer ontspannen.
Ik krijg meteen een flink harde buik en een kop als een boei! :lol: De vk moest erom lachen!
Nu maar hopen dat het helpt. Ik zal eens even in de benen komen en wat actiefs gaan doen, wie weet helpt dat nog.
Krystle: ik wens je heel veel succes hoor, en ik hoop dat de baby zich spontaan aandient zodat je helemaal niet aan het strippen toekomt!
Dat hoop ik ook, maar geloof daar op de een of andere manier niet echt meer in…
Ik hoop dat het strippen geholpen heeft…Ik ga me helemaal suf duimen!!!
Ik weet niet of het uberhaupt een troost is, en ik weet hoe lang de dagen kunnen duren, maar het schijnt dat 90% van alle baby’s vóór 10 dagen overtijd komen Krystle.
(Ik hoor al bij die 10% dat dat niet zo is, jij hoort gewoon bij die 90% waar dat wel zo is! :mrgreen: )