Beste mensen,
Mijn zoontje is nu 3mnd en er heel vroeg bij met verschillende digen, te veel om op te noemen :mrgreen:
Maar bij sommige dingen weet ik niet wat ik wel moet stimuleren en wat niet …
Misschien dat iemand hier wat weet :doh:
Een voorbeeld: hij wil nu al zijn fles vasthouden …dan zeg ik: dat kan nog niet, lieverd, ben je nog te klein voor.
Maaarrrrrrr hij vindt het leuk hahaha en niet dat ik wil dat ie nu zelf moet gaan drinken hoor, absoluut niet.
Vroeg me alleen af of ik dan zoiets moet stimuleren door een handgreepfles bijvoorbeeld te kopen :dance: of blijven zeggen dat het nog te vroeg voor hem is :naughty:
groetjes, Els
Ohja ik las in een boek dat je je baby van 2 maanden met steun zitten kan stimuleren …
Er staat: Zet hem in een babyzitje dat nek en rug de steun geeft die hij nodig heeft.
Zet hem anders tegen wat kussens maar zorg wel dat nek en rug in een rechte lijn wordt gesteund.
Wat vinden jullie daarvan? Vind het een beetje eng hoor :?
groetjes, Els
stimuleren : altijd goed :thumbup:
forceren : nooit goed! :thumbdown:
laat het hem gewoon proberen lukt het niet nou , dan niet geen man overboord en je hebt toch een blij kind!
Bedankt voor je antwoord. Heerlijk dat je zo duidelijk bent.
Kort maar krachtig :thumbup:
Groetjes, Els
:mrgreen:
Nou, neerzetten van een kleintje van 2 maanden… :think: Dan komt alle druk (want zo’n hoofdje is best zwaar :inlove: ) op de wervelkolom… Dat lijkt me niet goed!
Ik krijg persoonlijk altijd een beetje de kriebels van filmpjes met de titel ‘de eerste stapjes’, waarbij je een kindje ziet dat aan de armpjes tussen de benen van mama in hangt, en af en toe een beetje naar voren laat vallen (dat heet dan meteen stapje? :think: ). Dat noem ik niet meer stimuleren…
Maar een kind dat zelf de fles vast kan houden: waarom niet? Als de speen maar goed gevuld blijft, anders krijgt je kleine zoveel lucht binnen
Fles zelf vasthouden kan best, bij jou op schoot denk ik dan of niet?? Want een mini baby in een wipstoel met een fles in zijn hand vind ik er wel wat zielig uitzien…
Zitten zou ik nog niet doen, je kunt hem wel in een wipstoel leggen en die iets omhoog zetten… Net van de ligstand af…
Zelf fles vasthouden kan best hoor. Lienke deed dat ook al vroeg. Die lag dan lekker bij me op schoot en hield ondertussen zelf de fles vast en hier en daar hielp ik een beetje vasthouden .
Groetjes Renate
ik zou gewoon met je kindje meegaan… wat die aangeeft wat ie wil proberen erin ondersteunen, niet stimuleren en zeker niet forceren idd… Laat hem lekker die fles vasthouden, maar zou nog geen beker met handgrepen doen…
Bedankt voor jullie antwoorden.
groetjes, Els
Ik ga hem niet meer laten zitten hoor met kussens enzo heb het 1 keer gedaan maar ik pas ervoor. Vind het helemaal niet stevig.
Ik doe hem wel vaker op zijn buik, dat vindt hij prachtig.
En hij pakt zijn fles vast en bestudeert hem helemaal maar hij zit gewoon op schoot en ik hou zijn fles ook vast
groetjes, Els