wel of niet raplay

Ik vind het enorm moelijk om te kiezen voor raplay, omdat mijn man het erg vies vind. Onze Bas heeft vandf 8 maanden leeftijd besloten nauwelijks/geen warm eten te eten. Sanne is daar en tegen een vuilnisbak en die eet echt alles. Ze eet nu alleen komkommer als raplay, maar dat vind manlief vaak al vies.

Zelf zou ik haar het liefst lekker aan laten knoeien, want ik weet dat ze wel wat binnen krijgt, al vind zij het veels te leuk om echt alles langs haar stoel naar beneden te gooien.

Hoe zou ik manlief zo ver kunnen krijgen dat hij de leuk en de voordelen van rapley gaat inzien?

Ik ga een combi doen… Dit omdat ik de rapley methode wel goed vind, maar ik dus ook wil weten wat hij precies binnen krijgt… Dusssss als ik hem bv banaan ga geven dan krijgt hij een stukje zo in zijn handje en de rest prak ik… En zo ook met avond eten… Stukje aardappel enof spericboontje oid

Dat het een smeerboel wordt vind ik niet zo belangrijk… Doekje en dweil erover heen en weg is het weer… Vind wel belangrijk dat hij op deze manier kennis gaat maken met voeding…

Laat je man eerst eens wat artikelen lezen over rapley.

Ik begrijp niet zo goed wat hij er vies aan vind?

Bedoelt hij de troep om de stoel heen? Dat is toch zo schoongemaakt. Kinderen moeten toch leren te eten? Ze kunnen het echt niet gelijk perfect.

Stel jullie geven tot een jaar (oid) potjes of gepureerd, en daarna eet ze met de pot mee, dan moet ze het nog steeds leren hoor…

Dan gaat ze nog steeds knoeien. Dus als dat het ‘probleem’ is dan stellen jullie het alleen uit totdat ze wel met de pot gaat mee eten (is ook Rapley :wink: )…

Ik heb bij de 1ste ook alles fijn geprakt en dat is een slechte eter,bij de 2de gewoon alles los op zijn bord en het is een goede eter,tja zal niet zeggen dat het daar helemaal door komt maar denk wel dat het mee heeft gewerkt.