wel of niet op bed leggen?

Hallo,



S is elke ochtend rond 5.30 wakker :? Deze mama is er eigenlijk wel een beetje zat van :oops: en wil graag dat hij tot een uurtje of 7.00 blijft liggen.

Omdat hij dus zo vroeg wakker is is hij in de ochtend ook wel weer moe en deed ik hem naar bed. Hij sliep dan ongeveer 1 uurtje.



Als ik hem nou geen dutje meer laat doen zou het dan helpen dat hij in de ochtend wat langer slaapt?

Hij gaat rond 19.00 naar bed.



Esmie

Ja ik denk het eigenlijk ook hoor! Want als hij laat of vroeg op bed gaan dat maakt ook niks uit.

Ik heb hem er nu ookmaar in gelegt want hij was wel moe.



Papa zei al ach nog 10 jaartjes en dan slapen ze wel uit :mrgreen:

Die van ons ligt nog in een ledikantje.

Heeft ook een tijdje gehad dat hij zo vroeg wakker was (tegenwoordig is het weer 7.30u :smiley: ).

Ik legde 's avonds als we naar bed gingen wat speelgoed precies binnen handbereik naast zijn bed.

Als hij dan 's morgens wakker werd, dan had hij eerst nog wat te spelen (hij had ook snel door hoe hij het met een hand naar boven moest trekken, over de reling van het bedje heen moest zwiepen en dan met de andere hand aanpakken :inlove: ).

Vooral muziekspeeltjes vind hij heerlijk, dus heb gewoon dat ding van de box (zo’n activity center) op zijn slaapkamer liggen :wink:

Luc en Stan hebben ook een periode gehad dat ze tussen 05.45 en 06.30 wakker werden.

In dezelfde periode hebben we juniorbedjes gehaald en wilden ze hierin geen middagdutje meer doen.

De eerste week werden ze nog elke ochtend vroeg wakker, maar uiteindelijk zat er elke dag wat vooruitgang in en nu na 3 weken worden ze rond 08.00 wakker.

Hier ligt bij de jongste een paar boekjes in bed. (En sinds gisteren heeft ze een kom met nopper in haar bed gezet :eh: bij de oudste van de kamer gepikt)

Ze slaapt in een groot bed, sofabed. 3 hoge kanten heeft het. En staat omgekeerd tegen de muur. Ze kan er wel zelf inklimmen. Maar niet eruit :smiley:

Door de boekjes (en vanmorgen de nopper) houdt ze het wel zo’n 3kwartier uit in bed zonder te zeuren.

En als ze eens roept dat ze klaar met slapen is, roep ik terug dat ze maar een boekje moet gaan lezen. Werkt nog steeds perfect.

Ik heb dat ook een tijdje gehad.

Heb toen wat speelgoed in bed gelegd voordat ik zelf ging slapen zodat ze in ieder geval tot 700 in bed bleef.

Na een tijdje was het over en nu slaapt ze soms tot 830

Ik heb de ervaring dat ze in een bepaald ritme zitten 's morgens. Geen slaapje 's middags maakt hier geen verschil in de tijd van wakker worden 's morgens. Je hebt gewoon een vroege vogel denk ik…

Komt hij 's ochtends zijn kamer af? Of wil hij ook wel op zijn kamer spelen? Dan zou ik dat proberen zodat jij in elk geval tot 7.00 uur kan blijven liggen.