Wel of niet mee naar Engeland?

Mijn man heeft een collegaatje, ze woont in Engeland. Ze is al een keer hier geweest en ook tussen haar en mij klikt het wel.



Nu wil mijn man in augustus een weekend daarheen en hij heeft gevraagd of ik mee wil.



Aan de ene kant wil ik dat graag, maar ik heb ook twijfels.



Ik heb geen idee of ik zolang en ook zover van mijn meiden kan. Zij zouden dan bij mijn ouders blijven.

Ik durf niet te vliegen, dus geen idee hoe we dan moeten gaan.



het lijkt me heel leuk eens daarheen te gaan, maar of ik dat kan zonder mijn meiden?

Hem alleen laten gaan vind ik ook niet echt een fijn idee, want ben nogal onzeker van mijzelf… ben dan bang dat er wat gebeurd wat niet door de beugel kan :oops:



Maar als ik dan ga, ga ik dan om de goede reden?



We hebben nu besloten dat ik er over moet denken, maar niet te lang, want je schijnt vroeg te moeten boeken… de reis dan, we zouden slapen bij zijn collega.



Dus ook een vraag of iemand weet hoe ver van te voren je moet boeken en wat de reismogelijkheden zijn…



Snappen jullie het nog een beetje?

Als je niet wilt vliegen: je kan ook per trein of per boot naar Engeland en in Engeland met de trein/OV verder. Als je met de boot gaat, kan je ook je auto meenemen maar dan zit wel je stuur aan de verkeerde kant en het zal niet echt goedkoop zijn. Misschien kan ze jullie wel ophalen?

Wat het zolang missen van je meisjes betreft, dat is ook niet leuk maar eens moet de eerste keer zijn en dan kan je maar beter wat afleiding hebben dan dat ze allebei uit logeren zijn en jij in een leeg huis zit.

Doen joh, het is maar een weekendje. Je hebt maar een paar vingers om weer af te tellen voor je weer thuis bent en waarschijnlijk heb je niet eens de tijd om ze te missen.

Ik zou het als het je eigenlijk dus best tegenstaat en je wellicht niet helemaal om de juiste reden mee wilt niet doen.

Dan kan je beter een keer lekker een weekend weg met je man boeken en daar enorm van genieten, dan is het achterlaten van je kinders ook veel makkelijker denk ik.

Ik snap dat die onekerheid heel vervelend en lastig is. Dat is iets waar ik het in het begin van onze relatie ook moeilijk mee hebt gehad. Toch wilde, en moest ik van mijzelf leren om los te laten. Het was voor hem immers ook niet fijn weg gaan in de wetenschap dat ik hem niet vertrouwde en mij thuis druk zat te maken. Dit heeft heel veel weekenden en weekjes weg gekost, maar nu kan ik dan eindelijk zeggen dat ik het wel prima vind. Lekker tijd voor mijzelf! Hij een leuk weekend, ik vermaak me ook wel, en daarna gaan we samen altijd wat leuks doen.



Misschien is dit ook een goede oefening voor jou. En daarna lekkker same een weekendje weg vind ik een goede tip! Succes met je keuze, ben benieuwd wat je gaat beslissen!

Lijkt mij juist heel goed om eens lekker weg te gaan. Een weekend is zo voorbij en ooit komt een dag dat je ze los moet laten. En tuurlijk ga je ze missen, maar ook genieten van de tijd met z;n tweeën. Als je angst voor vliegen reeël is zou ik kiezen voor een andere optie. Als je nog niet eerder gevlogen hebt, is het mss een idee om juist wel te gaan vliegen. De vlucht duurt max. 1,5 uur. Dat overleef je wel, en mss. valt het dan juist erg mee!



Soms lijken dingen enger dan ze zijn en juist door ervaringen op te doen kán je angsten overwinnen. Ik ben zelf ook in veel dingen een schijtert, maar hoe meer ik doe, loslaat, hoe makkelijker het wordt. Je kan jezelf erg beperken door angsten, maar moet er wel aan toe zijn om los te laten…



Succes met je beslissing!

Vliegen is absoluut geen optie, omdat ik claustrofobisch ben, en durf ABSOLUUT niet in een vliegtuig…

Alleen het idee om in zo´n ding te zitten, maakt al dat het zweet me uitbreekt…

Dat risico durf ik echt niet te lopen…

Je kan met de stena line van hoek van holland naar harwich, en je kunt dan gelijk bij stena line een treinkaartje regelen zodat je midden in londen uitkomt…



Ik zou het zeker doen, gaat vast helemaal goed komen… :thumbup:

Doen hoor.

Je kan ook met de boot heen.

En het is maar een weekend.



Vorig jaar zag ik heel erg op om een paar dagen naar Praag te gaan zonder de kids,ik stond op het punt om de dag voor vertrek om gewoon niet mee te gaan.

Maar ben zo blij dat ik het wel heb gedaan.

Tuurlijk miste ik mijn kids maar het was ook heerlijk om weer ff met zijn 2tjes ergens te zijn.

En mijn kids hebben mij nog geen seconde gemist hahahahahaha.

Ik zou het ook doen.

Maar ik ben jou niet he :wink:



En wat betreft het missen van je meiden. Kan je niet van te voren een paar keer een dagje oefenen? Dat ze een keer een dagje bij je ouders ofzo blijven, evt met een nachtje logeren erbij?

Ik kan me voorstellen dat, als je je kids nog nooit zo lang “alleen” hebt gelaten, dat dan een weekend best wel lang lijkt…



Succes en hopelijk straks een fijn weekend in Engeland! :thumbup:

Misschien gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok…



Maar wil je mee om je man te controleren? Ik weet het, het is plat gezegd, maar dat maak ik eerlijk gezegd een beetje uit je tekst op.

Want dan zou ik hem gewoon zeggen dat je het niet prettig vind dat HIJ gaat. Dan kan hij toch thuisblijven? Ga dan op een moment dat het prettiger voelt.





Als je werkelijk wel een weekend weg wil, dan zou ik me er ook overheen proberen te zetten en met de boot gaan.

Je meiden zijn veilig, en loslaten blijft op elk moment moeilijk.

Dat moet je echt gewoon proberen en niemand kan nu zeggen hoe jij je dan voelt.



Succes :-*

@Reat wrote:

Misschien gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok…



Maar wil je mee om je man te controleren? Ik weet het, het is plat gezegd, maar dat maak ik eerlijk gezegd een beetje uit je tekst op.

Want dan zou ik hem gewoon zeggen dat je het niet prettig vind dat HIJ gaat. Dan kan hij toch thuisblijven? Ga dan op een moment dat het prettiger voelt.





Als je werkelijk wel een weekend weg wil, dan zou ik me er ook overheen proberen te zetten en met de boot gaan.

Je meiden zijn veilig, en loslaten blijft op elk moment moeilijk.

Dat moet je echt gewoon proberen en niemand kan nu zeggen hoe jij je dan voelt.



Succes :-*




Ik wilde het ook zeggen.



Ik denk dat je om de verkeerde redenen mee wil en dan kunnen jullie net zo goed een weekendje naar Rotterdam gaan met z’n tweeen.

Ik denk eerder dat de onzekerheid onder de loep moet worden genomen, dan het gevoel wat je misschien wel of niet krijgt om je kinderen een paar daagjes achter te laten.



succes. :slight_smile:

Ik heb op zich wel zin om mee te gaan. Zal hem evt ook wel alleen laten gaan, maar dan zou ik te onrustig zijn. Daar heb ik geen zin in…

Wil dolgraag engeland een keer zien, maar vind het zo ver weg… Wat als er wat met de kids gebeurd? Wat als ik ze teveel ga missen???

Dat vind ik eng…



Met de boot daarheen lijkt me geweldig, ben gek op varen. Is dat ook te doen voor een weekendje? Hoelang duurt zo´n tocht?

En weet iemand hoe ver van te voren je zoiets moet boeken?



Moet eerlijk zeggen: de weegschaal slaat al wel wat door naar meegaan, maar toch twijfel ik omdat het zo ver weg is… Als het weekendje zeeland was, had ik niet getwijfeld, maar zo ver overzee…

Ik ben een aantal keren met de nachtboot van Hoek van Holland naar Harwich gegaan. Dan vertrek je 'savonds laat (rond een uur of 11) en kom je rond 7 a 8 uur 's ochtends aan. Zelfde geldt voor de terugreis. Als je vrijdagavond weggaat en zondagavond terugvaart, heb je dus 2 volle dagen in Engeland.

@wisje wrote:

Ik heb op zich wel zin om mee te gaan. Zal hem evt ook wel alleen laten gaan, maar dan zou ik te onrustig zijn. Daar heb ik geen zin in…




Heb je dat al tegen hem gezegd? Ik denk dat mijn man gewoon niet meer zou gaan in dat geval.

Of we hebben een huwelijkscrisis, dat kan ook nog :lol: vertrouwen is toch wel heel belangrijk.



Ik zou zelf ook niet zo ver weg gaan als ik in jouw schoenen stond. Je bent niet zomaar even terug als er echt iets aan de hand is waardoor dat nodig is. Misschien nog goed om er goed over na te denken of je in zo’n geval wel in een vliegtuig stapt.

Twijfels zijn er gewoon …

Bij wat je ook gaat doen.

Iedereen twijfelt : wel of niet doen.



Ik zou zeggen, ga lekker mee.



Kan me voorstellen dat je het heel eng vind, vliegen is voor jou zo te lezen al geen optie, maar overweeg de andere opties die wel kan. Engeland is met andere mogelijkheden ook prima te bereiken !

Lekker even met je man weg, is toch ook goed.

Snap dat je je kinderen kan gaan missen, maar wat is een weekendje ? het is echt zo voorbij.



Ik zou in elk geval gewoon gaan.



Succes met je beslissing !

Als je man vraagt of je mee wil dan zou ik me in elk geval al geen zorgen maken of hij met haar iets zou doen… Maar het blijft altijd wat ongemakkelijk denk ik, je vent bij een andere vrouw in huis. Dat zou ik ook hebben.



Maar als je het gewoon leuk vindt zou ik mee gaan. Engeland is heel niet ver weg! Vijf uurtjes ben je thuis.

@Madre wrote:

@Reat wrote:
Misschien gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok…



Maar wil je mee om je man te controleren? Ik weet het, het is plat gezegd, maar dat maak ik eerlijk gezegd een beetje uit je tekst op.

Want dan zou ik hem gewoon zeggen dat je het niet prettig vind dat HIJ gaat. Dan kan hij toch thuisblijven? Ga dan op een moment dat het prettiger voelt.





Als je werkelijk wel een weekend weg wil, dan zou ik me er ook overheen proberen te zetten en met de boot gaan.

Je meiden zijn veilig, en loslaten blijft op elk moment moeilijk.

Dat moet je echt gewoon proberen en niemand kan nu zeggen hoe jij je dan voelt.



Succes :-*




Ik wilde het ook zeggen.



Ik denk dat je om de verkeerde redenen mee wil en dan kunnen jullie net zo goed een weekendje naar Rotterdam gaan met z’n tweeen.

Ik denk eerder dat de onzekerheid onder de loep moet worden genomen, dan het gevoel wat je misschien wel of niet krijgt om je kinderen een paar daagjes achter te laten.



succes. :slight_smile:




Hier sluit ik mij bij aan eigenlijk…