wel of niet kolven?

Zaterdag ga ik naar de musical joseph in utrecht. hartstikke leuk natuurlijk en heb er dan ook super veel zin in. Nu woon ik alleen in Assen, we gaan met de trein en dat is dan dus 1.5 uur treinen.

Het plan is om hier om 15 of 16 uur (ik hoop 16 uur) weg te gaan.

Tegen 1.00 uur zijn we dan weer thuis.

Eerst dacht ik ik ga daar wel kolven. Maar ik zou dan middenin de musical moeten gaan kolven…

Kan ik ook die keer kolven overslaan, bij thuiskomst meteen kolven en dan mijn dochter voeden? Voor ik weg ga voed ik haar dan natuurlijk ook.

Graag jullie meningen/adviezen.

Als ik jou was zou ik het gewoon een keer overslaan, die paar uur moeten ook niet uitmaken hoor. Stel snachts slaapt ze een keer helemaal door, jij slaapt ook lekker door, nou dan heb je ook geen bv gegeven of gekolfd en is er niks aan de hand hoor.

Dat gehannes anders om daar te kolven, ik zou het niet doen! En veel plezier :thumbup:

Ze is al 9 maanden, dus ik ga er vanuit dat je geen lekkage meer hebt? Als je er wel last van hebt zou ik kolven, maar anders kan je best een keertje overslaan :wink:

@Cariska wrote:

Kan ik ook die keer kolven overslaan, bij thuiskomst meteen kolven en dan mijn dochter voeden? Voor ik weg ga voed ik haar dan natuurlijk ook.

Hoi Cariska,

Wat leuk joh, dat je zo’n uitje in het vooruitzicht hebt! :smiley:

Met een kindje van deze leeftijd is de melkproductie dermate stabiel, dat een incidenteel langere periode tussen twee voedingen niet zo’n probleem is. Je zou dus eventueel een keer kunnen overslaan, maar de vraag is of je lichaam dat wel kan bijbenen :wink: Is het een optie om je kolf in ieder geval mee te nemen? Dan kun je altijd ter plekke nog besluiten wat je gaat doen. Dan heb je in ieder geval je kolf achter de hand voor het geval je borsten toch vol aanvoelen. Of eventueel nog vlak voor aanvang van de musical even kolven? Ik kan me voorstellen dat je op die manier helemaal lekker kunt genieten van de show :slight_smile:

Alvast heel veel plezier gewenst (ook bij thuiskomst, het is vooral als je een langere tijd weg bent geweest zo fijn om je kindje weer te voeden :inlove:)!

Groetjes van Yvonne

@Yvonne Z. wrote:

@Cariska wrote:

Hoi Cariska,

Wat leuk joh, dat je zo’n uitje in het vooruitzicht hebt! :smiley:

Met een kindje van deze leeftijd is de melkproductie dermate stabiel, dat een incidenteel langere periode tussen twee voedingen niet zo’n probleem is. Je zou dus eventueel een keer kunnen overslaan, maar de vraag is of je lichaam dat wel kan bijbenen :wink: Is het een optie om je kolf in ieder geval mee te nemen? Dan kun je altijd ter plekke nog besluiten wat je gaat doen. Dan heb je in ieder geval je kolf achter de hand voor het geval je borsten toch vol aanvoelen. Of eventueel nog vlak voor aanvang van de musical even kolven? Ik kan me voorstellen dat je op die manier helemaal lekker kunt genieten van de show :slight_smile:

Alvast heel veel plezier gewenst (ook bij thuiskomst, het is vooral als je een langere tijd weg bent geweest zo fijn om je kindje weer te voeden :inlove:)!

Groetjes van Yvonne

wat bedoel je precies met de vraag is of je lichaam het kan bijbenen?

Ik heb geen lekkage meer (had het alleen de 1e paar weken) en heb ook nooit last van mijn borsten als ze wat voller zitten…

ALs ik dit zo lees, sla ik lekker een keertje over.

@Cariska wrote:

wat bedoel je precies met de vraag is of je lichaam het kan bijbenen?

Ik heb geen lekkage meer (had het alleen de 1e paar weken) en heb ook nooit last van mijn borsten als ze wat voller zitten…

Ik heb misschien niet helemaal het juiste woord gekozen :wink:

Maar ik bedoel idd het bijbenen van de continuerende melkproductie. Je moet toch een wat langere tijd overbruggen en stuwing is dan niet ondenkbaar. Ik zou het denk ik niet redden :shifty:

Ik heb bv gegeven tot Reno ruim 7 mnd was. Maar zo’n tijd tussen de voeding ging bij mij niet lukken. Had dan echt enorme stuwing, werd er helemaal beroerd van…

Heb nog wel eens op het toilet met de hand zitten kolven, niet echt handig.

Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik 'm wel gewoon meenemen. Voor het geval dat :wink: