Vannacht om ca. 23.00 uur heb ik een voeding aan mijn gegeven om in de vriezer te zetten, maar dat is hij vergeten en dat heeft tot vanmiddag half 4 op zijn bureau gestaan… het is wel koel daar in de kamer maar ik twijfel of ik die voeding nog mag geven. Ik zal het niet meer in kunnen vriezen maar hoe zit het met opwarmen en alsnog geven?
het zit trouwens wel in een steriele beker afgesloten en met een boterhamzakje erom heen
Ik zou het niet meer geven. Ondanks dat het ‘‘koel’’ is in de betreffende kamer, zal het toch warmer zijn geweest dan koelkast temperatuur. 'Gewoon weggooien zou ik zeggen en geen risico’s nemen!
O, wat vervelend. Ik zou het inderdaad ook niet geven, is toch warmer dan de koelkast waarschijnlijk.
ja we hebben het inmiddels al weggegooid Jammer want omdat mijn bv al achteruit loopt ben ik blij als ik een voeding in de vriezer kan doen…
Borstvoeding bewaren
Er zijn een paar vuistregels voor het bewaren van borstvoeding. Hier zijn ze:
-Verse melk kun je 5 uur buiten de koelkast bewaren -Een opgewarmd flesje kun je een uur laten staan, gooi het daarna weg
-Melk van twee kolfbeurten kun je bij elkaar gooien, maar meng geen bevroren melk met verse melk
-Afgekolfde melk kun je vijf dagen in de koelkast bewaren
-Ontdooide melk blijft 24 uur goed in de koelkast
-In de vriezer blijft je melk drie maanden goed. Vermeld op de zakjes en bakjes de invriesdatum.
Bron: http://www.zijgezond.cz.nl/%7Bc98cf4a6-3b18-4872-8847-969d801e189e%7D
@miranda79 wrote:
-Melk van twee kolfbeurten kun je bij elkaar gooien, maar meng geen bevroren melk met verse melk
Bron: http://www.zijgezond.cz.nl/%7Bc98cf4a6-3b18-4872-8847-969d801e189e%7D
Waarom is dit dan?
Ik doe dat namelijk wel me dochter vind melk uit de vriezer minder lekker.
Ik doe dan vaak 1/2 (verse)melk met 1/2 ondooide vriezer melk.
Dit mag dus niet?
Natas: Jij schrijft ontdooide melk en er staat in het berichtje erboven bevroren melk!
Dus wat jij doet kan volgens mij gewoon.
Bedankt
ja, volgens mij gad dat ook gewoon hoor, wat jij doet. Maar dus idd geen bevroren melk bij verse melk…
Hoewel ik dus vorige keer wel te horen heb gekregen, dat ik geen melk mocht samenvoegen van twee kolf beurten? En nu had ik het aan mijn kraamverzorgende gevraagd, of ik de verse melk, nadat ie eerst was afgekoeld in de koelkast, bij de bevroren melk mocht doen? En dat mocht dus wel? Maar hier twijfel ik nog steeds over eigelijk :think:
Eerst allebei dezelfde temperatuur laten krijgen en dan bij elkaar kan het prima
maar hoe kan koude melk dezelfde temp krijgen als bevroren melk? :think: want dat bedoelde ik: of ik in het ijblokzakje waar al bevroren melk zit, koude melk mag toevoegen om ook te laten bevriezen…
ik heb nl nog maar twee keer gekolfd vanwege stuwing, en dat was echt alleen om de ergste spanning eraf te halen… om nu voor doe 4 melkklontjes een nieuw zakje te pakken. :think:
Tja… dat deed ik wel… In het begin gebruikte ik trouwens ijsblokjesbakjes Maar voor elke kolfbeurt een ander zakje of (als je regelmatig kolft) van 1 a 2 dagen eerst in de koelkast dezelfde temp laten worden, datum van de 1e dag op het zakje en dan samen in de diepvries.
Ja, dat lijkt mij dus logischer, maar niet zoals mijn kraamverzorgende zei koude melk bij het bevroren melk doen.