Wel of niet gaan rijden met de baby?

Hallo,



Zondag viert de schoonfamilie sinterklaas. Ik zie er als een berg tegenop. Niet dat ik dat niet leuk vind, integendeel! Ik hou wel van een feessie :lol: Maar het is meer, omdat onze baby dan nog maar 2 weken oud is en het feestje ruim 50 minuten rijden vandaan is. In deze periode waar veel griep, verkoudheid, virussen rond heerst, durf ik met de baby niet zo gauw “ver” te rijden tot die 5 a 6 weken is en zelf al wat meer weerstand heeft opgebouwd.



Of ben ik een overbezorgde mama? Manlief weet het niet, die wilt het liefst om deze redenen ook niet gaan, maar ziet ook niet graag boze gezicht van zijn moeder…



PS nog meer argumenten:

  • zijn nichtje (peuter) is pas nog ziek geweest,
  • ik ben nog met BV bezig en doe dat nog niet graag elders.

Hi,



Zo te lezen heb jij je keuze al gemaakt :wink: ( ongeacht hoe oud de baby nu is, en of het allemaal wel verstandig zou zijn ).

Jij voelt je er niet goed bij… Dus ik zou dan gewoon lekker naar mijn gevoel luisteren, en een ander keertje gaan.



:-*

Trouwens… zie dat we op de zelfde dag bevallen zijn! hihi :stuck_out_tongue:

Ik zou het niet doen…iig niet in deze periode, aangezien RS-virus momenteel rondgaat. Maar zowiezo zou ik iedere kans op verkoudheid etc. nu zoveel mogelijk proberen te vermijden nu ze nog zo klein is…

Sterkte met je besluit en ik hoop dat ej schoonmoeder een eventueel nee accepteertEnne nog gefeliciteerd uiteraard :smiley: !

mijn zus was 12 dagen na mij bevallen en wij zijn daar pas naartoe gegaan toen Veron 3 weken was…

En zelfs toen voelde ik me niet op gemak en zat ik dus met een huilend kind omdat ik me niet prettig voelde met de bv terwijl andere keken…En hun vonden het al laat dat wij kwamen :? …



Gr patricia

Zo te horen zie jij het niet zitten en dan moet je het dus ook niet doen.

Echt hoor je gevoel zegt genoeg in dit soort gevallen. :-*

Ik denk ook dat jij je keuze al hebt gemaakt je moet niets iets doen tegen je wil in…



liefs

ik hoor volgens mij bij de makkelijke mamma’s, maar ik zou dit ook niet echt zien zitten eigenlijk. Twee weken na de bevalling, toen gin gik net met wat moeite boodschappen doen op de hoek van de straat…



Ik zou het op z’n misnt af laten hangen van het moment, niet van te voren al toezeggen, en vooral niet tegen je zin gaan.

dat je man geen boze mama wil zien is dan pech voor hem… kan ie vast aan wennen… vanaf nu gaat toch z’n kind voor toch?



ik zou als ik jou was niet gaan.

Niet voor de baby… niet voor mezelf… al een lange tijd bij anderen zitten, met borstvoeding, lang in de auto… mens… je bent net bevallen… je zit nog in je kraamweken.

Hartstikke legitiem om nog niet te gaan… en wie DAT niet snapt… moet maar met de sint mee naar Spanje… of een flink pak rammel van de piet…



Wat je wel kunt doen is misschien een pakketje sturen met leuke of lekkere dingen, ben je er toch een beetje bij… (maar dan wel thuis met de voeten op de bank).

Dank je voor reacties.

Ik vind het zelf nog te vroeg om dingen te ondernemen met onze kleintje. Vandaar dat ik even hier me af vroeg of we ons niet aanstelden. Maar gelukkig denken de meesten hetzelfde over.

tja elke baby is anders natuurlijk…Met MArit zijn we toen ze 3 weken oud naar familie in culemborg gereden…Dat is voor ons zeker 1.5 uur rijden…Madam heeft heerlijk liggen te slapen in de cosi…Ik moet er wel bij zeggen dat ze het écht heerlijk vindt om in de cosi te zitten,…

@salt wrote:

Dank je voor reacties.

Ik vind het zelf nog te vroeg om dingen te ondernemen met onze kleintje. Vandaar dat ik even hier me af vroeg of we ons niet aanstelden. Maar gelukkig denken de meesten hetzelfde over.


Je stelt je nooit aan!

Je bent sowieso 6 weken kraamvrouw en dan mag iedereen even lekker naar jouw pijpen dansen :wink: :mrgreen: :thumbup:

Volgend jaar leuk leuk leuk Sint heeft jullie kindje ook plezier :smiley:

Lekker thuisblijven en genieten… :slight_smile:

Wat al eerder gezegd is: als jij je er niet prettig bij voelt dan moet je het gewoon niet doen en jammer dan als de familie dat niet leuk vindt.



Maar… toen Nena 8 dagen was ben ik naar mijn moeder geweest die toen op de camping in Zeeland was, 2 uur rijden.

Ze slapen toch nog het meeste van de tijd als ze zo klein zijn en dat ging echt prima! Als je BV geeft kun je altijd ergens boven ofzo gaan zitten als je dat niet publiekelijk wil doen.



Tja, nogmaals het is erg persoonlijk. Ik heb beide kids altijd makkelijk meegesleept en dat is altijd goed gegaan. Ik weet niet of het toeval is maar ik kan ze nog steeds makkelijk overal mee naar toe nemen en ze slapen ook overal…(en dat is toch wel handig hoor!)



Succes en als je gaat veel plezier (en als je thuis blijft natuurlijk ook!)



gr

muts

Hye salt >



Ik zou ook als jij je er echt niet prettig bij voelt het niet doen …en ja buiten om wat wel en niet goed zou zijn voor de kleine.

Wij zijn ook al wel een flink stuk wezen rijden , toevallig vandaag nog en Veron slaapt dan heerlijk door in de maxi cosi dus denk niet dat hij er last van heeft.

Wel moet ik zeggen dat we gisteren visite hadden die vrij druk waren en dat hij daarna er dan wel last van heeft en wat onrustig is …ikzelf vind dit ook wat te veel als ze er onrustig van worden



Meid volg je hart het is jou kleintje



Liefs loes

hi hi 2 week na de geboorte kon ik nog niet eens 50 minuten zitten…



Volg je gevoel, en vooral geen excuses maken hoor, dat moet genoeg zijn!

HOIII





hier zijn we vandaag met de kleine naar utrecht geweest om nieuwjaaar te wensen.

voor ons een half uurtje rijden en we zijn ongeveer ander half uur gebleven.



lindsay vind het heerlijkin de cosi in de auto en slaapt heerlijk verder heeft ze bij me ouder heerlijk in een camping bedje gelegen (wel met ledikant matrasje erin) en na ander half uur en een fles later weer slapend de auto in gegaan



maar kan heel goed begrijpen dat je een lange rit nog niet wil doen met de kleine dat zou ik ook niet gedaan hebben

Ha! We zijn nu al ruim een maand verder en ondertussen is er al vele km’s gemaakt ivm feestdagen, de baby vindt het inderdaad heerlijk in de auto. Maar met sinterklaas ben ik mooi thuisgebleven met de baby. Toen was ik er inderdaad nog niet klaar voor en de anderen hebben dat gewoon te accepteren en dat ging gelukkig wel goed.

Ha! We zijn nu al ruim een maand verder en ondertussen is er al vele km’s gemaakt ivm feestdagen, de baby vindt het inderdaad heerlijk in de auto. Maar met sinterklaas ben ik mooi thuisgebleven met de baby. Toen was ik er inderdaad nog niet klaar voor en de anderen hebben dat gewoon te accepteren en dat ging gelukkig wel goed.