wel of niet doen?

Tijdje geleden begin Melissa over oorbelletjes, toen hebben we gezegd dat als ze dan en nacht droog zou zijn ze die wel zou krijgen. (dacht dat onthoud ze niet).

Nu is ze dus ook al een week snachts zindelijk, ze slaapt gewoon in onderbroek en mevrouw begint gisteravond, melissa wil oorbellen :think: , denk laat het even gaan, mar vanmorgen begon ze er weer over, ik heb wel uitgelegd dat het eerst wel beetje zeer doet. maar dat maakt haar niets uit… wat moet ik doen? Is ze er nog niet te jong voor? :think:

ik vind dat als je het beloofd hebt, dat je het dan ook moet doen!

Nooit iets beloven wat je niet wilt waarmaken.

Je hebt het beloofd, ze is niet gek en je verliest wel je geloofwaardigheid als mama als je iets wat ze graag wilt beloofd en dan niet nakomt terwijl zij wel aan je voorwaarde heeft voldaan.

Ik vind 2 jaar, 3 jaar en zelfs 4 jaar nog te jong voor oorbellen. Aniek wil ze ook graag maar wij hebben gezegd dat als ze naar groep 3 gaat op school en gaat leren lezen en schrijven, ze dan gaatjes mag.

Dus hier zou ik dat zowieso niet beloven, dat is duidelijk.

Had ik dat wel gedaan, tja dan zal ik het moeten doen.

Hier een keer de fout gemaakt dat ze een spelcomputer mocht bij een bepaalde voorwaarde. Ik dacht ook… dat onthoud ze niet. Maar dat doet ze dus wel en idd, ze heeft de computer gekregen, beloofd is beloofd :wink:

ja, beloofd is beloofd :wink:

Al zou ik die belofte nooit gemaakt hebben want ik vind ze echt nog te jong voor echte oorbellen.

Kan je niet met haar mooie oorbellen uitzoeken die je gewoon kan vastklemmen? (of trapt ze daar niet in?).

dat is inderdaad een idee, ik ga morgen direct kijken…

Ik weet niet goed wat ik er van vind, ik en mijn zusje hadden ze ook al heel jong

ik ook, met 14 maanden heeft mijn moeder ze laten schieten, dat was in de jaren 70 heel normaal en zeker in Amsterdam :wink:

Maar ze zijn voor mijn 6e jaar ook 3 keer uitgescheurt.

Alle 3 de keren omdat ik dan toch bleef haken aan mijn trui, mijn beddengoed en 1 keer op de kleuterschool omdat een jongetje ruzie met mij had en verbaal nog niet sterk was en dus aan mijn oorbel trok.

Na mijn 6e ging het beter hoor, toen was ik zelf alerter en haalde ik mijn ringetjes ook uit tijden gym en zwemmen.

Maar dat is dus voor mij wel reden om het pas te willen als ze 6 is en dan gaat ze dus naar groep 3. Eerder vind ik het eerder een extra risico (ook al gaat het bij vele anderen prima, je zal maar de pechvogel zijn, het doet pijn kan ik je vertellen) en aangezien ik dat risico niet persee hoef te nemen, doe ik het niet.

Beloofd is beloofd, maar ik vind het ook te jong. Bij Anne op de psz zit ook een meisje met oorbelletjes en 1 daarvan is er ook al uitgescheurd door een onenigheidje met een jongetje uit de klas. Ik vind ze nog te onbezonnen op deze leeftijd voor oorbellen, maar ieder moet zelf weten wat ze doen :wink:

oke dank jullie voor je antwoorden, ik probeer wel wat anders, die uitscheurverhalen brrrrrrr…

Ga kijken naar van die klik oorbelletjes!

Ik vind ook over het algemeen dat beloofd beloofd is, maar je kan best wel eens terugkomen op een belofte (iedereen doet wel eens een belofte die hij/zij niet kan waarmaken). Hoe vervelend het ook voor haar is, maar ik zou haar uitleggen dat mama een fout heeft gemaakt toen ze dat beloofde. Ook mama’s maken fouten en mama vindt …jaar een betere leeftijd voor oorbelletjes. In plaats van oorbelletjes mag ze wel…(huppeldepup, wat ze ook erg graag wil :wink: ).

Als je haar echt nog te jong vind, dan zou ze ze dus niet krijgen wat mij betreft.

Is wel een goed leerproces voor jezelf. Je belooft echt nooit meer zo maar wat :mrgreen:

Maar dat je nu gelijk je hele geloofwaardigheid als moeder verliest door 1 keer een belofte niet na te komen, geloof ik niet. Ik denk dat je dan toch structureel beloftes niet moet nakomen.

Wb leeftijd voor oorbelletjes, dat moet je natuurlijk zelf weten. Ik kreeg ze toen ik rond de 10 was. Vind ik een mooie leeftijd maar ik weet niet hoe ik daarover denk als Mila groter wordt (dus misschien wel eerder, of later :think: ).

Volgens mij schieten ze geen oorbelletjes bij zo’n jonge kinderen meer. :think:

@Trying wrote:

Volgens mij schieten ze geen oorbelletjes bij zo’n jonge kinderen meer. :think:

hier vanaf 3 jaar schieten maar al veeel jonger prikken.

Maaike, mijn jongste dochter - nu bijna 16 j - had er ook al heel erg vroeg. Dan bedoel ik: rond 2-3 jaar.

nooit enig probleem mee gehad…

maar beloofd is beloofd mama !

ze zal volgens mij héél lang onthouden als je het niet nakomt.

maar kliksysteempjes is mss een optie…

liefs

Gerda