Wel of niet artiest vermelden op geboortekaartje?

Even jullie mening:

Wij hebben op het geboortekaartje een zin uit een liedje staan. Zouden jullie wel of niet de artiest er in het klein bij vermelden? Ben geen fan van de artiest ofzo, het zinnetje vind ik gewoon mooi.

Mijn man vindt dat het zonder artiest kan, ik dacht met, omdat mensen anders misschien gaan denken dat we het zelf bedacht hebben?

Wat zouden jullie doen?

zonder…

ik zou het niet doen

met. in het klein.

ik zou het wel doen,in onze kaart stond een gedicht van kahlil gibran met naamsvermelding, je kunt dat in een klein lettertype doen, maar t is eigenlijk wel netjes om het zo te doen

Wij hebben het zinnetje “I can’t believe what God has done, through us He’s given life to one” op het geboortekaartje van onze dochter gezet.

Dit komt uit I’sn’t she lovely van stevie wonder.

Bron/naamsvermelding hebben wij er niet bij gezet.

Als ik echter had gekozen voor een heel gedicht of een couplet/refrein uit een liedje had ik dat denk ik wel gedaan

@mamy wrote:

Als ik echter had gekozen voor een heel gedicht of een couplet/refrein uit een liedje had ik dat denk ik wel gedaan

Precies… 1 zinnetje uit een lied had ik dus zo gelaten maar een gedicht, refrein had ik de artiest ook erbij gezet… :thumbup:

Wij hebben bij beide een regel uit een liedje. En we hebben geen artiest erbij gezet. Overigens werd het wel regelmatig geraden. Bij de eerste hebben we het een klein beetje veranderd.

Wel. Je citeert iemand :wink:

rondom elke wieg vind je iets van het paradijs; Smelik

het leven van elk mens is een sprookje door Gods vingers geschreven ; HC Andersen

en een deel van het lied Oktoberkind; Liselore Gerritsen

Ik zou het niet doen…

Ik zou het wel doen, omdat net als wat Lydia zeg… je citeert iemand.

Met, in het klein. Wel zo netjes als je de bron vermeldt als je iemand citeert.

Ah jullie meningen liggen al net zo ver uiteen als die van mij en mijn man :lol:

Nu moet ik zeggen dat als het een zin is uit een liedje van André Hazes dat ik het minder snel zou doen als bij een andere artiest :oops:

Maar dat is persoonlijk.

Of je kiest voor de afkorting en het jaar van uitgave; bij Oktoberkind zou het dan zijn L.G., 1984 (en dan klein en cursief)

ik zou het niet doen.

ik heb ook gedichten gehad die ik niet zelf verzonnen heb, zou niet eens weten wie het wel bedacht zou hebben.

ik zou het ook niet doen…

zou het ook niet doen.

Wij hebben het wel gedaan. Klein en cursief. Alleen de initialen is ook nog een idee.

Vind het een beetje raar om iemands woorden te gebruiken zonder diegene daarvoor credit te geven. Maar dat is persoonlijk. en het staat mooier zonder…

Succes

Groetjes,

Femke

Ik zou het laten, je hebt toch helemaal zelf bedacht dat zinnetje op het kaartje te zetten :wink: :mrgreen: Als het nu het hele liedje was…

ik zou het niet doen

ene mogen we wel weten welk zinnetje als het geboren is?